Ik ben een oud MB5 blok dat ergens in de garage ligt aan het opknappe, het big end lager was helemal verrot daarvan.
Duss ik met veeeeel verhitten en duwen en tegelijk rammen met een moker geprobeerd met 2 man en een bankschroef die krukas uit elkaar te halen, en dat lukte (met wat deuken ) Maja boeit niet... het is voor een stepje voor op vakantie..daar ga ik dan dat blok op lassen dus hij gaat maar max 8000 toeren draaien en dat houdt deze krukas dan wel
Hier een foto van de drijfstang:
Plan is om die ijzeren vulbus als "lager"in de krukas te gaan gebruiken. (low budget solutions ) en voor gemiddeld 7000 toeren moet het wel houden toch ?
- plan is om het een beetje glad te dremelen/polijsten en er een 1 of 2 olie smeergaatjes in te boren.
Weet iemand of dit gaat lukken ? en zal het problemen opleveren met als het materiaal warm wordt dat die ijzeren bus dan niet vast komt te zitten ? omdat die bus misschien eerder ijzet dan de drijfstang?
Die bus is volgens mij van gietijzer ofzo (is van een tsx achterbrug-as opvulling).
Weet iemand wat voor materiaal de drijfstang is ?
|