Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - autisa vs polini

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 601 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8926 - autisa vs polini
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1752 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leon de mt5 boer 21-4-2003 20:10 Print topicpost
Posts: 494
ik heb nu een autisa 70 op men mttje staan, Nu kan ik voor een klein prijsje aan een polini 70 komen. moet ik deze kopen of denken jullie dat ik er weinig of haast niets meej op schiet. (graag argumenten)
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien

-SpengaMotors- 21-4-2003 20:26 Print reply
Posts: 592
nouw, als jij die autisa al getuned heb, zal de polini t niet veel beter gaan doen denk ik,alhoewel ik mijn polini wel fijn vind rijden!
 
Robert Lukkes 21-4-2003 20:26 Print reply
Posts: 1406
Ik denk dat 70polini sneller is.

Malossi en polini zijn het snelst wat voor mb/mt te krijgen is.
 
I'm a supersonic highspeed racer
Blorn 21-4-2003 20:34 Print reply

Posts: 13825
autisa is erg brak getimed, polini is stuk sneller
 
Steve_ZHC 21-4-2003 20:57 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

autisa is erg brak getimed, polini is stuk sneller


BRAK getimed?
Haal die tube lijm es onder je neus weg man, voordat je weer domme dingen zegt
 
barry 21-4-2003 21:02 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer

[...]


BRAK getimed?
Haal die tube lijm es onder je neus weg man, voordat je weer domme dingen zegt


voordat jij eens ietd zegt moet jij je ogen even opendoen! ongetuned zijn die autisa's (70cc) niet goed getimed, voornamelijk de uitlaatpoort.

na enig tunen kunnen ze wel hard gaan jah
maar ik zou die polini kopen, proberen, wat niet bevalt, weer doorverkopen...
zo doe ik het ook
 
He?
Blorn 21-4-2003 21:09 Print reply

Posts: 13825
Quote:
70 autisa 130 130 174 16
70 malossi 116 104 174 29
70 polini 127 120 183 28


met dank aan bart (mb50tuned)

edit: op verzoek

het is spoel-boost-uitlaat-blowdown


Dit bericht is ge-edit door Blorn op 21-4-2003 21:15
 
Leon de mt5 boer 21-4-2003 21:16 Print reply
Posts: 494
eej barry, Ik vind mijn cilinder zo vaag, ik heb er al eens een topic over geplaatst. ik had laatst een site waar die autisa opstond maar mijn inlaat was veeel breder en groter. en de vorm van mijn spoelpoorten waren anders, een maat van mij die ook veel van cils af weet die kon hem niet indentifiseren. ik zeg nu altijd dat het een 70 autisa is, maar ik weet het niet eens zeker. Ik trek een maat van me met een malossi 70 en een 20 mikuni gewoon dik stront. en een andere maat met een dikke orgi getunde 80 ac trek ik ook stront.

het is een cilinder met een gietijzeren wand. en gewoon 4 spoelpoorten. en een super inlaat. echt zoooooo groot. niet normaal. de inlaat poort loopt helemaal door tot nog 10 mm onder de boost poort. de zuiger is niet indrukwekkend. het is een zuiger zonder spoeling. toen ik hem kocht zat er geen doos bij en ook geen pakkingen. de zuiger was los en van een onbekend merk. (het is geen honda doosje waar de zuiger inzat) maar een gekleurd blauw met geel dossje met (PISTON) er op. de cilinder is gewoon zwart. de inlaat van de autisa op de site was bij het membraan gedeelte ook kleinder. bij mij kan er een 4 kleps van een mbx gewoon in. er stat wel een plaatje op de cil waar normaal "49cm3" staat, maar bij mij staat er niks, het is gewoon blanco.

kan iemand mischien suggesties of reacties geven over dit verhaal (p.s) de cil heeft 5 koelribbe

Dit bericht is ge-edit door Leon de mt5 boer op 21-4-2003 21:30
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
barry 22-4-2003 6:55 Print reply

Posts: 7387
het beste is om een poortmap te maken, dan weet je snel vrijwel zeker wat voor een cilinder het is...
 
He?
Hans F 22-4-2003 10:06 Print reply
Posts: 4326
zelfs als je de uitlaatpoort aanpast lukt het je nooit om een budget cilinder zoals autisa om te vormen tot een kwaliteitscilinders zoals polini. Die cilinders verschillen meer dan alleen in timingen en poortoppervlakken.
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 22-4-2003 10:19 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leon de mt5 boer

bla




misch is het wel een imi? dr zijn meerdere imi's


 
ik haat mensen
Robert Lukkes 22-4-2003 11:22 Print reply
Posts: 1406
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

zelfs als je de uitlaatpoort aanpast lukt het je nooit om een budget cilinder zoals autisa om te vormen tot een kwaliteitscilinders zoals polini. Die cilinders verschillen meer dan alleen in timingen en poortoppervlakken.


Mijn neefje had een 70cc eurocilindro onder zijn mt5
daar zat een 20 mm achter en een proma 80 op.

Hij had niks aan de cilinder verandert, maar die trok de meeste schakels/opgevoerde scooters aan puin.

maat van hem had een 70polini op mt of mb, maar die euro trok hem helemaal eruit.
 
I'm a supersonic highspeed racer
Knoxville 22-4-2003 11:37 Print reply

Posts: 1454
Geen cylinder is gelijk, sommige imitaties lopen verschrikkelijk goed, niet voor lang maargoed. Polini is het snelste wat ik meegemaakt heb voor MT.
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Hans F 22-4-2003 12:30 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robert Lukkes

[...]


Mijn neefje had een 70cc eurocilindro onder zijn mt5
daar zat een 20 mm achter en een proma 80 op.

Hij had niks aan de cilinder verandert, maar die trok de meeste schakels/opgevoerde scooters aan puin.

maat van hem had een 70polini op mt of mb, maar die euro trok hem helemaal eruit.


Een cilinder trekt niet, het is de gehele setup die moet kloppen....

dus een polini met 13mm en een standaard uitlaat zal best gevlamd worden door een mt met eurocil., 20mm en proma.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 22-4-2003 12:33
 
Robert Lukkes 22-4-2003 12:44 Print reply
Posts: 1406
ja, oke heb je gelijk aan, maar dacht dat achter die polini 20mm zat.

Maar over die eurocilindro, hij had hem nieuw gekocht, maar zelfs scooters met 70cc moesten eraan geloven, dat ding had een power.

Ben een keer met een maat van hem in de auto achter hem aan gereden, 105 op autoteller

70cc eurocilindro
20mm mikuni
80 proma
5bak

Maarja, cilinder liep toen na een tijdje vast, vet zonde.

Ben dat ik begonnen met schakels ook wel zwaar fan van eurocilindro.

Dit bericht is ge-edit door Robert Lukkes op 22-4-2003 17:32
 
I'm a supersonic highspeed racer
Leon de mt5 boer 22-4-2003 17:11 Print reply
Posts: 494
p.s vandaag heb ik een polini cil gehad van een gozer bij mij op school. (heeft weinig verstand en ik had hem wijsgemaakt dat die cil naar de neuk was). maar er zit geen zuiger bij. kan er gewoon die zuiger van men autisa in??

een gewone standaart 45 mm zuiger
??

 
ik kom uit brabant kunde gij de zien

Dit topic is 1752 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved