Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - NOS

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 755 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #8881 - NOS
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5266 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 21-4-2003 12:40 Print reply

Posts: 14825
mijn verhaal werd hierboven recht gestelt...
ik heb mn twijffels er nog bij, maargoed...

Heb zelf eens zitten denken om een brommer op perslucht te laten lopen, 12bar.. leek me wel leuk..
minder leuk was het echter toen ik uitrekende dat je op 1 fles nog nieteens 10 minz op 6k kon rijden (maar wel leuk )
 
MB50TUNED 21-4-2003 12:42 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout

[...]


wat spuiten ze dan in?? pure zuurstof lijkt me sterk, maar moet toch iets zijn wat kan ontleden in o.a. zuurstof??


N2O ipv NO2 , 2N2O --->2N2 + O2

Je zat in de buurt
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
De Schout 21-4-2003 12:43 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

mijn verhaal werd hierboven recht gestelt...
ik heb mn twijffels er nog bij, maargoed...

Heb zelf eens zitten denken om een brommer op perslucht te laten lopen, 12bar.. leek me wel leuk..
minder leuk was het echter toen ik uitrekende dat je op 1 fles nog nieteens 10 minz op 6k kon rijden (maar wel leuk )


apk een duikfles, laat die vullen (200 bar) en zet er een drukregelaar op. t'is dan nog te betwijfelen of het gaat werken maar ja..
 
tune tweak fiddle bang bummer
Joost 21-4-2003 12:46 Print reply
Posts: 1108
Ze spuiten N2O en brandstof in. NOS werkt op twee manieren, ten eerste als een supercharger : chemischegebonden zuurstof + meer branstof = meer hitte = meer vermogen. Ten tweede wordt NOS vloeibaar in je spruitstuk gespoten. Hierdoor gaat het koken en neemt de temperatuur in je spruitstuk enorm af. Gevolg is een hogere dichtheid, en dus meer massa per cc = meer vermogen, het intercooler idee dus.

Denk alleen dat het bij twee-takt heel wat makkelijker is om de carburateur om te laten bouwen voor alky en op nitromethaan te gaan rijden.
 
It is going to be a Endless summer...
Neonlampje 21-4-2003 12:56 Print reply

Posts: 14825
de schout... die druk kunnen die vlessen niet aan!

hier meer info over zelfbouw:
http://www.dynopower...co.uk/nitrous_oxide/

maar ik ben het nog niet eens met hierboven iemand die zei dat het niet gevaarlijk is, bij deze kerel is zn hele garage een keer ontploft...

als je een verbranding hebt waar zuurstof bij vrij komt, dan hoef je maar een vonkje erbij te doen en het ontbrandt al met de omringende lucht, leuk feestje dus
 
chriss 21-4-2003 13:01 Print reply
Posts: 1859
persluchtfles van duiken vullen ze meestal op 220 bar!, dr zijn flessen die ze tot 300 bar kunnen vullen
 
Neonlampje 21-4-2003 13:07 Print reply

Posts: 14825
hmm zoiets stond mij bij.. heb het tijd lang gedaan nl, alleen boeit mij dat.. als metertje bij de 0 kwam, was het gewoon snel naar boven zwemmen

tis al weer lang geleden...
maar vind 200 bar wel inmens veel!
 
Daan Da Man 21-4-2003 13:30 Print reply
Posts: 2064
Now the fun bit.. Nitrous can give as much extra power as you want, with the limiting factor being detonation or physical strength of gearbox or whichever bit breaks first! THIS IS THE ONLY REAL DANGER! TEMPTATION! (Don't ask me how I know this! - Clue, I am very greedy!)

Most healthy modern engines can cope with a 25 to 40% increase easily. So an average Japanese bike that makes 120 bhp at the back wheel will (should!) take a 40BHP increase easily, (and usually, much, much more!) Lean mixtures and over advanced ignitions are what does the damage. So retard the ignition by a good few degrees to begin with, and make very sure your nitrous system is set over rich to start with. The CORRECT timing and the one that gives the best power will be more retarded than stock settings because you have more everything in the combustion chamber! This means effectively higher compression. This also means that less initial advance will be needed as the oxygen rich, more densely packed cylinder also burns much faster. The faster pressure rise means a more retarded ignition will be needed, to prevent detonation, prevent unnecessarily high cylinder pressures, and prevent detonation that kills engines! Do not ignore this bit! Also use smaller plug gaps, colder plugs, and higher octane fuel all to prevent the possibility of detonation. Just in case!

Ok Sizes.... How much power will a given jet give?

Well that depends on, engine type and efficiency, bottle temperature and pressure, how over rich your system is amongst other variables.

But generally the following formula applies: (Except with turbos, where the power increase is usually higher than expected!)

Learn this bit! (Formula)

Jet size in Millimeters x itself x 70 = power increase (under ideal conditions.)

So in the case of a 120 Weber carb main jet (or rather any 1.2mm drilling or 1.2mm jet) we get: 1.2 x 1.2 = 1.44 x 70 = 100.8 BHP extra. This formula works for all jet sizes as a general guide because the area of the jet is what matters as long as the pressure remains the same.

But since you are all lazy, I worked a few out for you! Buy a cheap small drill set! Tiny M5 Alloy anodised Allen screws make excellent jets! (If you cannot buy the Weber ones locally. Remember a "jet" is simply a screw with a small hole in it, that's all!)

Nitrous Jet Size
in
Millimeters
Extra
Horsepower
Gain
0.25mm = 4.30 bhp
0.30mm = 6.30 bhp
0.35mm = 8.75 bhp
0.40mm = 11.20 bhp
0.45mm = 14.17 bhp
0.50mm = 17.50 bhp

0.55mm = 21.17 bhp
0.60mm = 25.20 bhp *
0.65mm = 29.57 bhp
0.70mm = 34.30 bhp
0.75mm = 39.37 bhp **
0.80mm = 44.80 bhp ***
0.90mm = 56.00 bhp
1.00mm = 70.00 bhp
1.10mm = 84.70 bhp
1.20mm = 100.8 bhp
1.30mm = 118.00 bhp
1.40mm = 137.20 bhp ****
1.50mm = 157.00 bhp
1.60mm = 179.20 bhp
1.70mm = 202.30 bhp
1.80mm = 226.80 bhp
1.90mm = 252.70 bhp
2.00mm = 280.00 bhp
* A starting point with a 1.50mm fuel jet with gravity feed on bikes!
** Suggested starting point for gravity fed bikes with a 1.9 mm fuel jet.
*** If 4mm o/d nylon pipe is used from solenoid to fuel nozzle with a 2.1 to 2.2mm internal bore (as it normally is) no jet should be needed here at all as the pipe forms the fuel line restriction on a gravity fed system Mixture should be about right. BUT CHECK IT!
Above this level of power increase, gravity supply will not be enough. This works well up to a .8mm nitrous jet, provided that the bikes fuel tank is above the motor (some are not!) If the tank is not above the motor, or more power than this is needed, then a fuel pump of some kind will be needed, as it will with all cars. Fortunately, many modern bikes and all cars already have one. If it has sufficient extra capacity this can be used just by "teeing" into it before the carbs or fuel injection system. If not, or you are unsure best fit an extra one! A lack of fuel is a really bad plan, and it will ruin your day...

**** This needs no jet. This is the (maximum) size of the orifice drilled in the modified solenoids seat. So no jet is needed. You may be modifying different solenoids, or be using larger ones already, so bigger jet sizes are also included. If you want more than 140bhp extra then more than 1 solenoid would be needed if you use the same ones as I did.


With a pumped fuel system, the roughly correct amount of fuel for this hypothetical 1mm 70 brake extra nitrous jet would be around a pint delivered to the engine in 75 to 80 seconds. On a low pump pressure into a normally aspirated motor. So a trip to the pub for a pint glass will be in order... This is only a ROUGH guide!!! A starting point.

So for twice this, say 140bhp, you would start with a pint of fuel delivered in half that time. 40 Secs.

So for 35bhp you would be looking for a pint of fuel delivered in around 160 Secs.

A quick (APPROX!!!) guide for the lazy! Remember that this will be about right for most, but every car/bike and system is different slightly. And the more you add, the richer and more retarded you need to go.

Nitrous Jet Size mm
Estimated HorsePower Increase
A Pint of fuel (Petroleum)
delivered in ?

0.30mm 6.3 bhp 14 min 0 secs
0.40mm 11.2 bhp 8 mins 24 secs
0.50mm 17.5 bhp 5 mins 20 secs
0.60mm 25.2 bhp 3 mins 43 secs
0.80mm 44.8 bhp 2 mins 10 secs
0.90mm 56.7 bhp 1 min 73 secs
1.00mm 70 bhp 1 min 20 secs
1.10mm 84 bhp 1 min 13 secs
1.20mm 100.8 bhp 56 secs
1.30mm 118 bhp 48 secs
1.40mm 137.2 bhp 40 secs

Now you can see that its easy to work out how much fuel you will need for any given nitrous jet size. But remember that this is a safe/rich guide only on most non turbo motors. Weather you get this fuel volume delivered by low pressure by a big fuel jet, or by using a very small jet and tapping into the fuel rail on a modern fuel injection car (3 bar) makes no difference!

The fuel flow is controlled via a similar jet in the same position in the fuel solenoid. At 10 psi regulated fuel pressure the correct fuel jet is about the same size as the nitrous jet used - but every installation is different. Mixture setting : Read this carefully (follow link!)

pffffff zooi text he... zijn iig de verhalen de wereld uit van: "jah 1 druk op de knop en je kunt je brommer afschrijven"
 
MB50TUNED 21-4-2003 14:26 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daan futura man

The CORRECT timing and the one that gives the best power will be more retarded than stock settings because you have more everything in the combustion chamber! This means effectively higher compression. This also means that less initial advance will be needed as the oxygen rich, more densely packed cylinder also burns much faster. The faster pressure rise means a more retarded ignition will be needed, to prevent detonation, prevent unnecessarily high cylinder pressures, and prevent detonation that kills engines! Do not ignore this bit! Also use smaller plug gaps, colder plugs, and higher octane fuel all to prevent the possibility of detonation. Just in case!


Je moet je ontsteking later zetten dan optimaal is voor rijden zonder NOS, je hebt dus tijdens het gewone rijden minder vermogen. En je compressie moet ook omlaag om detonatie te voorkomen als je motor tot het max getuned was.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daan futura man

pffffff zooi text he... zijn iig de verhalen de wereld uit van: "jah 1 druk op de knop en je kunt je brommer afschrijven"



Bij de meeste straatbrommers zal het niet zoon probleem zijn. Maar je kan altijd nog je geld beter uitgeven aan een goede ontsteking, pijp op maat en een goede(getunede cilinder). Maar heb je een blok wat tot de max getuned is moet ik echt nog zien dat het goed gaat...


Dit bericht is ge-edit door MB50TUNED op 21-4-2003 14:27
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Hans F 27-4-2003 20:33 Print reply
Posts: 4326
Erik_N 27-4-2003 20:42 Print reply

Posts: 5360
Vet bruut, hij krijgt zo iets van 30% meer vermogen. Wat koste die kit ook alweer?
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Neonlampje 27-4-2003 20:47 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB50TUNED

[...]


Je moet je ontsteking later zetten dan optimaal is voor rijden zonder NOS, je hebt dus tijdens het gewone rijden minder vermogen. En je compressie moet ook omlaag om detonatie te voorkomen als je motor tot het max getuned was.

[...]


Ik zit met het id te spelen wanneer het cdi-project klaar is om via een EPROM verschillende curves in te bouwen (is erg simpel), zodat je tijdens rijden je curve kunt veranderen, dit zou erg handig zijn voor zo'n Nos set (alleen dat is niet de hoofd-motivatie om dat te bouwen natuurlijk)
 
vinnie 27-4-2003 21:04 Print reply

Posts: 3505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

Het is werkend
http://scooter.zeonh...=&threadid=28882






zoow wel vet geile spulletjes, alles MHR

Dit bericht is ge-edit door vinnie op 27-4-2003 21:13
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
Martijn 28-4-2003 13:39 Print reply
Posts: 10000
jezus....32 pk????? ..

hoeveel had een 80...125 cc crosser nou?? nog veel meer toch??
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hans F 28-4-2003 14:13 Print reply
Posts: 4326
Het is de koopmans bank h?, 25 pk daarop is een ruime 19 op een tovami.
 

Dit topic is 5266 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved