Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - NOS

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 749 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #8881 - NOS
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5269 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 20-4-2003 13:11 Print reply

Posts: 14825
serieus? hmm.. ben wel benieuwd naar hoe dat werkt
 
Daan Da Man 20-4-2003 14:12 Print reply
Posts: 2064
niet moeilijk doen als je het systeem niet begrijpt, dan eerst naar info gaan zoeken en dan pas gaan redeneren.

als het goed is afgesteld, kun je met behulp van de nozzles (sproeiers) die in je 2takt spruitstuk worden ingebouwd, je vermogenwinst aanpassen naar eigen wens. kleine sproeiertjes, kleine vermogenwinst.

stikstofoxide is niets anders als een binding met zuurstof moleculetjes die losraken tijdens de verbranding. zie het als een ziekelijk grote carburateur die idioot veel mengsel in je cylinder perst.

als het goed is gedaan mag je temperatuur nieteens omhoog lopen als de normale temperatuur die je normaal bij dat toerental gaat draaien. dit is omdat je een perfecte menging hebt, er wordt nl ook brandstof geinjecteerd. als het goed is is het mengesel dus ook niet te arm, en wordt het niet warm.

daarnaast is nos helemaal nie gevaarlijk. dit is omdat het altijd in films en stoere documataires wordt verward met het rijden op pure alcohol en nitromethaan(ol)

nos is zelf niet explosief ofzo. en zo een cylinder sloop je ook niet zomaar. en met gewone leidingen voor gasinstallaties komt het helemaal in orde, want het is niets anders als een koud gas, zoals propaan ofzo.


nou, k hoop dat t zo iets duidelijker is geworden....


wel een mooi kitje.
en over dat heel kort heel lang rijden voor veel geld... denk ut nie he, want zelfs in mijn kutdorp, bergen op zoom, kun je stikstofoxide tanken.

edit: naja tanken... ehm gasflesjes vulle he

Dit bericht is ge-edit door Daan futura man op 20-4-2003 14:19
 
De Schout 20-4-2003 16:33 Print reply
Posts: 5327
hier ff die link van die 125 speedfight en 70 mh rx http://www.sccc.co.u..._RX50/our__rx50.html
 
tune tweak fiddle bang bummer
Martijn 20-4-2003 18:05 Print reply
Posts: 10000
maaaarrrrr zodra dat NO2 uit het flesje komt is het ijskoud....en je motor is loeiheet...loeiheet naar ijskoud -->krak...

leg maar uit...

komt de NO2 dan zo snel op temperatuur dat het niet meer ijskoud is??
ijskoud zou wel beter zijn voor je cilindervulling ivm dichtheid enzo....maja..is weer niet goed voor je lagers....
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Daan Da Man 20-4-2003 18:08 Print reply
Posts: 2064
tegen de tijd dat t je spruitstuk heeft verlaten is t al op kamertemp.

t word verneveld he, en gemengd met buitenlucht
de druk gaat er al af zodra t de 1e trap van de aansluiting heeft verlaten, dus dat scheelt ook al


anders zou t toch moeten betekenen dat bijvoorbeeld een scubaduiker (like me) bevroren lucht moet ademen?

want das ook vloeibaar in je fles als je bijv helium gaat duiken.
 
speedfreak125 20-4-2003 18:18 Print reply
Posts: 116
als je een brommertje wil zien rijden met nos , kun je op koninginedag naar klaaswaal komen dan komt er een zipie waar je echt bang van word volledig mhr en nos , kheb hem gisteren zien rijden bij de meeting in alexandrium dat is gewoon te erg , het was of ik stilstond met mijn motorscooter
 
de enige goede agent is een dode of half-dode
Daan Da Man 20-4-2003 18:54 Print reply
Posts: 2064


et voila
 
Kouwe Arie 20-4-2003 18:59 Print reply
Posts: 2065
Beetje erg DUUR , als het nou 50 euro was, oke, maar 695 euro

Nee, het is niet voor mensen zoals mij weggelegd...
 
Erik_N 20-4-2003 19:31 Print reply

Posts: 5360
Als ik die foto van die RX zie, enigste wat je nodig hebt voor dat systeem die pomp die het doorlaat/pompt?.

BTW, Waarom zitten er twee fittingen in het spruit? En weet iemand wat dat andere ding precies is, dat bussie? Zo ja, waar ken je die kopen
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
De Schout 20-4-2003 19:33 Print reply
Posts: 5327
er word en brandstof en NO2 in je spruitstuk in gespoten, vandaar die dubbele aansluitng.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Erik_N 20-4-2003 19:36 Print reply

Posts: 5360
Brandstof ook? Humm, ok

Iemand specificaties over die pomp?

Ik heb hier geweldige idee?n


edit: Is er iemand met exacte beschrijving van dit systeem en de componenten?

Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 20-4-2003 19:38
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
MB50TUNED 20-4-2003 19:43 Print reply
Posts: 1054
Er wordt geen no2 ingespoten, dit is namelijk een produkt wat vrijkomt bij verbranding .

Verder vind ik een 21 mm best wel klein. En waarom zo veel moeite doen voor instant power, heb liever continue veel vermogen .
Bij een auto is het leuk, maar ik vraag me af of het echt veel opleverd bij een 2 takt motor die al tot de de ''max''getuned is. Ik ben beniewd wat er gaat gebeuren bij een scooter die 15000 rpm edraait en net niet detoneerd als je ineens een boost geeft...
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Erik_N 20-4-2003 19:59 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB50TUNED

Er wordt geen no2 ingespoten, dit is namelijk een produkt wat vrijkomt bij verbranding .

Verder vind ik een 21 mm best wel klein. En waarom zo veel moeite doen voor instant power, heb liever continue veel vermogen .
Bij een auto is het leuk, maar ik vraag me af of het echt veel opleverd bij een 2 takt motor die al tot de de ''max''getuned is. Ik ben beniewd wat er gaat gebeuren bij een scooter die 15000 rpm edraait en net niet detoneerd als je ineens een boost geeft...


In 1 klap me hele droom weer weg
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Nasic 20-4-2003 20:39 Print reply
Posts: 890
erg onrealistisch allemaal, niet alleen lude's verhaal zal erg veel problemen geven.

denk gewoon aan algemene slijtage, die zal TE hoog worden.

de aanschafprijs ligt ook niet erg laag

en no2, waar haal je het vandaan? iedere keer kun je je busje weer laten vullen voor een x prijs, waarmee je een paar minuten (of minder, ik weet het niet exact) mee kunt rijden.

naar mijn id kun je die 700 eur beter in goede onderdelen+ een tuningsbeurt voor je brommer steken.
 
Ducati 900SS
De Schout 21-4-2003 12:23 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB50TUNED

Er wordt geen no2 ingespoten, dit is namelijk een produkt wat vrijkomt bij verbranding .



wat spuiten ze dan in?? pure zuurstof lijkt me sterk, maar moet toch iets zijn wat kan ontleden in o.a. zuurstof??
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 5269 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved