mallemeeuw |
20-4-2003 10:58 |
|
Erik_N |
20-4-2003 11:08 |
Posts: 5360 |
Als ik het zo zie lijktm e dat als je twee van die pompjes hebt je de rest zelf kunt kopen/makan. Maargoed, wel coole sjit.
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
Rudy |
20-4-2003 11:14 |
Posts: 3471 |
Ik ben benieuwd naar de vermogenswinst en betrouwbaarheid (heb opzich het idee dat je wel eens aardig betrouwbaarheids probleem kan krijgen...)
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
chriss |
20-4-2003 11:20 |
Posts: 1859 |
ey eppo heb je al es et frame van een scooter gezien? dat is dus echt wel dikker dan een schakelbrommer frame over et algemeen he....
|
|
|
|
Ralf |
20-4-2003 11:22 |
Posts: 9073 |
Ja, is idd 1 dikke buis, in een U vorm, die je dus bij elkaar kan persen...
Maja, is het zo erg om een frame te verstevigen? Bij een scooter is dat ook 30 min werk.
|
|
|
|
Rudy |
20-4-2003 11:23 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chriss
ey eppo heb je al es et frame van een scooter gezien? dat is dus echt wel dikker dan een schakelbrommer frame over et algemeen he....
ja
nooit gehoord van een "vakframe"(komen in de frame bijna geen momenten voor en worden buizen voornamelijk belast op trek en druk.
Scooter kan 2 dikke buizen hebben naast elkaar
schakels hebben een dubbelwiegframe
Dit bericht is ge-edit door rudy op 20-4-2003 11:35
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Hannes |
20-4-2003 11:54 |
Posts: 4530 |
Nou ik zie echt niet in een keer superveel mensen dit spul kopen.
1: Je gaat effe een paar min heeel snel leuk vraagteken voor die prijs.
2: Het is gewoon gevaarlijk spul.
3: Erg prijzig
4: Het frame verhaal, en natuurlijk de rest van de scooter. Dadelijk doet een al zeer goed opgevoerde scooter dat er nog bij en je zult zien dat daar geheid ongelukken van komen.
|
|
Supermotard, seperates the men from the boys |
|
mallemeeuw |
20-4-2003 11:58 |
Posts: 4088 |
jah ehm hallo een frame van een schakel brommer is echt wle steviger hoor die earox waar ik emt 50 op geklapt ben is zijn frame ook krom bij mijn alleen mijn voorpoten en velg kapot verder helemaal niks dus.
een rechte buis krijg je makkelijekr in elkaar dan een dubbelwieg frame hoor dus
|
|
!!!! Lambal United !!!! |
|
Hannes |
20-4-2003 12:09 |
Posts: 4530 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mallemeeuw
jah ehm hallo een frame van een schakel brommer is echt wle steviger hoor die earox waar ik emt 50 op geklapt ben is zijn frame ook krom bij mijn alleen mijn voorpoten en velg kapot verder helemaal niks dus.
een rechte buis krijg je makkelijekr in elkaar dan een dubbelwieg frame hoor dus
Ja klopt heb jij ook gelijk in. Het is niet niks voor niks dat een 70 of 80cc het beter houd op een schakel dan scooter.
|
|
Supermotard, seperates the men from the boys |
|
mtx-sh |
20-4-2003 12:36 |
Posts: 180 |
leuk, maar dat plaatje van dat blok is van een 4-takt hoor
|
|
suzuki tsx |
|
Neonlampje |
20-4-2003 12:39 |
Posts: 14825 |
krijg je er ook een stuk of 8 sets nieuwe kruk-lagers bij?
Door grote temperatuur verschil (ergens rond -92 naar +700 ofzo) kunnen ze nogal uuuh ja knappen zegmaar
maar tis wel bruut.. zooi is heel makkelijk zelf te maken, veelste over-priced imho...
Veel beter zou het zijn als ze het via de cylkop inspoten...
edit: ohja, zie net dat dat het 4T blok is...
trouwens, ook erg leuk zou zijn als je carbonnen membraamkleppies hebt bij 2T, die blaas je er compleet uit door ten 1e de druk-verschil, ten 2e temperatuurverschil...
conclusie: bij 2T kan het NIET via het spruistuk of carter!
edit2: ik zie op plaatje geen benzine pomp liggen.. wel erg belangrijk
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 20-4-2003 12:43
|
|
|
|
Hans F |
20-4-2003 12:47 |
Posts: 4326 |
Neon: Het kan dus echt wel bij tweetakt...., het vereist alleen veel vakkundigheid en kennis. Het is dus niet echt "plug and play".
|
|
|
|
Neonlampje |
20-4-2003 12:55 |
Posts: 14825 |
ja dat zeg ik, je moet het inspuiten vlak boven de spoelpoorten, of gewoon via de cylinderkop...
is wel te doen, je moet op je vliegwiel een soort pickup maken speciaal voor de injectie, samen met een pickup om te stoppen met injectie (vlak voor de ontsteking)
het is heel lastig dit goed te timen, en bovendien moet je een soort ventiel tussen je sproeier bovenin je cylkop en de compression fitting adaptor, en koperen leidingen gebruiken (anders blaas je ten eerste je leiding kapot, ten tweede je compression fitting adaptor, en als je echt pech hebt ik dat geval zegt jou nos flesje boem )
Ik vraag me trouwens af hoe je dat wil doen met je expantiekamer, je verbrande mengsel zal zo heet worden dat hij eigenlijk weinig nut meer heeft.. hmm.. moet wel iets op te vinden zijn...
|
|
|
|
Blijhoofd |
20-4-2003 12:56 |
Posts: 7378 |
hehe ik zou het nie hoeven hebbe op de 4 takjes doen ze het veel maar als je het 3x gebruikt dan is je blokje + cilinder e echt wel geweest het is gewoon niet berekend op die krachte
er zijn vast wel speed freaks die het doen maar ik denk dat ze er weinig plezier van zullen hebbe scooter kan gelijk afgevoerd worden
heb al foto's gezien op 4takt msb van blokjes waar de krukas er onder uitwas komen zetten enzo,en dat dan bij een splinter nieuwe takago blokje
Dit bericht is ge-edit door blijhoofd op 20-4-2003 12:58
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Hans F |
20-4-2003 13:06 |
Posts: 4326 |
neon: het kan gewoon op het spruitstuk! Het bestaat zelfs allang werkend op deze manier (enkele buitenlandse scooters hebben het (iig 1 125cc speedfight en een 70cc motohispania)
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 20-4-2003 13:09
|
|
|
|