Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koppel 125 cc vs 78 cc scooter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1113 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8879 - koppel 125 cc vs 78 cc scooter
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2175 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap 22-4-2003 17:13 Print reply

Posts: 10006
CB400 weegt ook redelijk veel, dus daar maak je nog niet zoveel kans mee denk ik (tuurlijk, na een bep afstand wel, maar goed).
Maar zo'n vario ding is de eerste meters gewoon sneller weg, zeker omdat zo'n zip SP'tje helemaal niks weegt.


Denk dat je met een flinke SM (Huskie Nox ofzo) nog wel een goede kans maakt (60/70PK@110kg leeggewicht ofzo), moet je alleen snel schakelen.


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 22-4-2003 17:14
 
Bastila is lief
Pistonpen Paultje 22-4-2003 17:16 Print reply

Posts: 8678
die gast op het filmpje begint ook pas in zn 2 gas te geven ofso, daarvoor hoor je die scooter er alleen boven uit....en wat dan nog, met die scooter is het een weekje rijden en dan is het bye bye zwaai zwaai, heel je scoot naar de klote! iemand hier in et dorp heeft zn scoot op wat opgefokt, na 1500km werd zn cilinder als afgeschreven gedoemt, en dat is dus heel normaal!
 
Rudy 22-4-2003 17:22 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

CB400 weegt ook redelijk veel, dus daar maak je nog niet zoveel kans mee denk ik (tuurlijk, na een bep afstand wel, maar goed).
Maar zo'n vario ding is de eerste meters gewoon sneller weg, zeker omdat zo'n zip SP'tje helemaal niks weegt.


Denk dat je met een flinke SM (Huskie Nox ofzo) nog wel een goede kans maakt (60/70PK@110kg leeggewicht ofzo), moet je alleen snel schakelen.


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 22-4-2003 17:14



heb ooit een keer tegen goze bij mij uit de oude klas gereden(toen nog met oude(93) cr125)
Hij had getunde W poort 70 21mm en gianelli nardo ofzo
Ding liep best goed..
Was van steenfabriek naar huis (een van de weinige ili ritjes met crosser over de weg)
Reng deng deng , bluurp , bluuurrrp en hij lag 100 meter achter me (halfgas). Crossmotor is qua accelaratie gewoon heel snel. Alleen 1e paar meter zal je met evo skoeter of speed dinkie problemen hebben met slippen van noppenband (band slipt in de 3 gewoon nog door op asfalt)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

die gast op het filmpje begint ook pas in zn 2 gas te geven ofso, daarvoor hoor je die scooter er alleen boven uit....en wat dan nog, met die scooter is het een weekje rijden en dan is het bye bye zwaai zwaai, heel je scoot naar de klote! iemand hier in et dorp heeft zn scoot op wat opgefokt, na 1500km werd zn cilinder als afgeschreven gedoemt, en dat is dus heel normaal!


Denk dat je met 18pk setup een beetje op crosslevens duur zit (dus uurtje of 10-15 rijden,zal een 500km zijn ofzo?)

Dit bericht is ge-edit door rudy op 22-4-2003 17:24
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Blukaap 22-4-2003 17:26 Print reply

Posts: 10006
Die twins zip is net een 'tikkeltje'sneller dan een w-poortje he .

Niet dat een crossmotor niet hard optrekt, daar niet van, maja een ding met 10PK ofzo vergelijken met 1 met 40 is ook wel zoiets he.
En het gewichtsvoordeel van die scooter is ook niet zo enorm veel denk ik (20/30kg ofzo ?).
 
Bastila is lief
spaanplaat 22-4-2003 17:29 Print reply
Posts: 691
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Die twins zip is net een 'tikkeltje'sneller dan een w-poortje he .

Niet dat een crossmotor niet hard optrekt, daar niet van, maja een ding met 10PK ofzo vergelijken met 1 met 40 is ook wel zoiets he.
En het gewichtsvoordeel van die scooter is ook niet zo enorm veel denk ik (20/30kg ofzo ?).



ligt er ook aan wie er op rijd
 
barry 22-4-2003 17:33 Print reply

Posts: 7387
als ze er mij hadden neergezet met mijn hopelijk terugkomende mtx sh had ik die zip helemaal aan stront geblazen
 
He?
Rudy 22-4-2003 18:40 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Die twins zip is net een 'tikkeltje'sneller dan een w-poortje he .

Niet dat een crossmotor niet hard optrekt, daar niet van, maja een ding met 10PK ofzo vergelijken met 1 met 40 is ook wel zoiets he.
En het gewichtsvoordeel van die scooter is ook niet zo enorm veel denk ik (20/30kg ofzo ?).


Crosser weegt een 90kg (incl koelvloeistof en olie) beetje benzine = zeg maar 95kg (gaat maar 7,5 liter in)

 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Blukaap 22-4-2003 18:46 Print reply

Posts: 10006
En wat voor scooter was het dan ?
Want dan is het gewichtsvoordeel van die scooter bijna niks.

Okee, een zipSP heeft wel een voordeel natuurlijk, want die wegen ook echt noppes (wat zal het zijn, 60/70kg of nog minder met al het overbodig er uit gesloopt ?)
 
Bastila is lief

Dit topic is 2175 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved