Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - neon en die andere electriker-job 4 joe

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1147 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #887 - neon en die andere electriker-job 4...
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 4229 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

70malossi 23-6-2001?15:47 Print topicpost
Posts: 4176
jo ik heb begrepoen dat jullie de printplaatsoldeerders zijn van het forum.mischien nog andere dat wee dik niet.het is ook al erg laat (4 flessen baf)
maar er wordt dus aan een digi cockpitje gewerkt door jouw/jullie.
hebben jullie mook vestand van het zelf maken van een capacitor discharge ignition (cdi,ik kan ook engels)of eventueel een electronic processing read only memory (e-prom).of is dat een (malossi)petje te hoog voor jullie.ik zou hier graag wat van horen.
oohjaah.ik heb zelf al een quickshifter gemaakt maar die moet ik bedienen met mijn toeterknop (voor de gene die niet weten wat een quickshifter is,en ik den kdat dat er nog een flink aantal zijn) het bedrijf op deze site verkoopt ze,maar dat is wel voor 4 takt.maar dat boeit niet.
http://www.quickshifter.com/price_nl.htm
ik zat dus ook te denken aan een aperaatje dat gewoon op het moment dat het schakelpookje bewogen wordt automatisch de onsteking onderbreekt(massaah maakt).dus via een sensortje(magneetje)mischien zelfd op de schakelwals.(tijdsduur weet ik zo nog niet)en dan na die schakelperiode(10e van sec evt)weer onsteekt.
het nut hiervan.niet koppelen,en geen gas terugnemen.je trekt sneller op.je hoefd niet zoveel te bewegen.als je hem een beetje overtoeren laat maken kom je vanzeld terecht(mits goed afgesteld)in de powerband van de volgned e versnelling.en het is gewoon mega vet cool wappie

uh mischien ndat je er geen zak van begrijpt maar dat ligt dan aan mijn uitleg.in de gp rijden ze er ook vollop mee.in de wsb mag het trouwens nieh.

damn ik krijg echt een hyper blaasbeest

 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong

B3AST 23-6-2001?16:07 Print reply
Posts: 2469
hans, dat ding van jou is al vet lijp wappie rete aap man, doe nie zoveel moeite en koop meteen een F1 wagen ofsow
 
- insane in the brain -
Neonlampje 23-6-2001?16:10 Print reply

Posts: 14825
zelf maken van cdi ben ik nog niet mee bezig geweest, hij werkt prima bij mij
Joost was er volgens mij wel mee bezig, maar ik kan me vergissen...

zo'n quick-shift ofzo, das kewl systeem!! volgens mij is dat wel redelijk makkelijk te maken...
het makkelijkste is om een schakelaar te maken die wanneer je schakelpedaal in het midden hebt staan contact maakt, en wanneer je hem omhoog en omlaag beweegt geen contact maakt... (heb je volgens mij verder ook geen schakeling nodig.. gaat signaaldraad gewoon via deze schakelaar...)
Het kan ook via een reed-schakelaar, zoals op de door jou vermelde site... het systeem is eigenlijk vet makkelijk..

De onderbreking die jij hebt bij jouwn brommer, onderbreekt die ook de signaaldraad?? of heb je dat anders gedaan?
 
-Michiel RS- 23-6-2001?17:16 Print reply
Posts: 2803
schakelen zonder de koppeling in te drukken blijft altijd slecht voor je blok hoor, ookal die je het nog op het goede tijdstip, enne het gaat ook nooit lekker, het gaat dan met een schok.
 
Neonlampje 23-6-2001?17:35 Print reply

Posts: 14825
koppeling moet je nog wel gebruiken hoor!!
Je hoeft alleen geen gas terug te nemen...
toerental zakt zegmaar.. en beter voor krukas... schakelt met minder krachten...
 
verwijderd 23-6-2001?17:39 Print reply
Posts: 4082
ja, dat zou ik net zeggen, er komt minder kracht op je tandwielen
 
Joost 23-6-2001?18:22 Print reply
Posts: 1108
Yep ik ben de gene die met de rev-counter bezig is, een hele cock-pit is eigenlijk wel het eind doel maar dat is nog best klote met de kilometer teller enzo.
Ik ben nu vrij, heb alle tentamens gehad en kan er ff goed mee bezig.
Mijn bedoeling is namenlijk niet alleen een simpel toerentellertje maar ook iets waar mee je verder kan. En wat ook nauwkeurig is dan dat elektuur ding.

Ik zat er al aan te denken om de hele logica in een 'GAL' te stoppen maar dat quik-shift systeem brengt me weer op ide?en. Meschien leuk om allemaal in een PIC micro-controller te bouwen en die updaten via de serieele poort.
Dan kan je gewoon de oude softwar weer updaten. Je kan zo'n PIC programmer al voor 6 piek bouwen. Dus als je nouw zo'n ding direct inbouwd dan kan je blijfen updaten.

Over die cdi, ik heb er al wel schakelingen van gezien enzo. DABIT is bezig geweest met een micro-controller gestuurde CDI waarmee het mogelijk is om zelf de 'curfe' te programeren.
Ik weet waarneer hij er mee verder gaat of dat hij er ?berhaut nog mee verder wil.

Volgend jaar moet ik voor regeltechniek een eind opdracht maken in het eerste blok. Ik heb met m'n leraar al over die brommer shit gehad, hij vond het toen wel een goed project maar hij was toen, net als ik, best wel lam.

Als de leraar er mee instemt wil ik wel bezig met zo'n systeem. Het moet dan wel een totaal pakket worden; KM, REV, CDI en evt quik-shift. Het zouw mooi zijn om het met school te kunnen combineren want dat scheelt weer tijd.
Ik ben samen met arie nog steeds bezig met een race mb, en die elektronica komt ons zelf ook goed van pas. Zeker zo'n quik-shift en een goede CDI.

Maar oke, genoeg gelult. Het is zaterdag avond, heb wel beter dingen te doen

mzl.
 
It is going to be a Endless summer...
Siepie Wokkel 23-6-2001?18:26 Print reply
Posts: 3888
als je nie meer hoeft te koppelen is er toch geen reet meer aan dan is het schakelgevoel weg vinik
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Joost 23-6-2001?18:30 Print reply
Posts: 1108
Hmm, nog nooit op een cross motor gereden zie ik....

Je kan altijd je koppeling nog gebruiken, alleen dat is veeeeeel traaaaagggggggeeeeeeerrrrr. Het zelfde geld voor schakelen zonder toeren teller, dan zit je er net ff naast en mis je weer een paar 1/10's.
 
It is going to be a Endless summer...
Thomas 24-6-2001?03:52 Print reply
Posts: 645
doen jullie allemaal iets met electronica op school?
 
<<Punker all the way>>
70malossi 24-6-2001?05:16 Print reply
Posts: 4176
als de onsteking wegvalt(en je goenoeg olie in je blok heb,en geen frietvet(duh))is de hele zooi onbelast en kun je zonder te koppelne opschakelen
als ik gewoon rustig door de kom rij en het dus van NM's moet hebben inplaats van RPM's dan schakel ik tot de 5000 altijd zonder kopeling(op)
schokt helemaal niet al je maar snel genoeg bent met je rechterhand(he michiel!)
ik had gewoon een kabel van mijn signaal draad(geel/blauw)(niet ondrebroken) naar mijn toeter knop toe geaddn.en dan als de toeter knop massaah maakt maakt de hele blok massah en ontsteekt ie niet
aleen als je dat lomp doet draait je contal licht unit fokking ding hoe heet dat weg
en het is ook niet echt nat (lekker)weer bestiendig

 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
verwijderd 24-6-2001?06:51 Print reply
Posts: 4082
bij komt er nog steeds aadig kracht op de primere as hoor! ooit gehoord van compressie? die cilinder wil afremmen
 
Broske 24-6-2001?08:09 Print reply
Posts: 532
ik schakel zo vaak zonder koppeling!
vooral als ik ga crossen, das veel handiger als met koppeling, als je allemaal door kuilen en over bergen rijdt moet je je stuur heel goed vasthouden en kan je niet zomaar de koppeling gebruiken.....
en met mun crossmotor schakelde ik altijd op zonder koppeling, terugschakelen dee ik mee koppeling......
maar op een brommer kan je echt wel opschakelen zonder koppeling zonder dat je schokken krijgt, alleen bij echt veel toeren schokt het een klein beetje, maar niet veel! maar dat boeit me eigenlijk niks dat je schokken krijgt, en je bak rij je niet zomaar kapot hoor
 
wepp
verwijderd 24-6-2001?08:21 Print reply
Posts: 4082
ohnee! ik heb doordoor 2 kapotte 6bakken liggen
 
Broske 24-6-2001?08:32 Print reply
Posts: 532
ja, JIJ!

maar ik rij zo al een paar jaar, maar nog nooit een bak kapot hoor!
 
wepp
bikeparts 24-6-2001?14:57 Print reply
Posts: 114
Op mijn SMX staat naast het knopje voor de toeter een knopje om de ontsteking te onderbreken.... dus ik kan schakelen zonder koppelen. En van 1ste naar 2de geeft het een schokje, maar van 2de tot en met 6de schakel ik wel vlotjes (en snel)...
 
[URL[t]]http://www.bikeparts.be/brommers/smx_50.php[/t]Suzuki SMX 50 Super Motard[/URL]

Dit topic is 4229 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved