Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #8851 - singa tunen
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 737 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Icanus |
18-4-2003 20:05 |
Posts: 525 |
mijne maat heeft een singatje gekocht (nen jinchech of zoiets, kan het nie schrijven...)
maar hij is zo vreselijk standaard
hij wilde hem wa tunen en ne maat zei iets van cdi platen of ne kelk en zo...
ik weet nie wa da zijn, dus als iemand da zou willen uitleggen aub
ook wat jullie nog mooi vinden aan een singa (van tuningstuff dan uiteraard)
en wat je best allemaal op let/veranderd/...
thnx
~Icanus~
|
|
|
|
MBBBBBB |
18-4-2003 21:14 |
|
mikey |
18-4-2003 21:27 |
Posts: 2392 |
ander cilinderke, ander uitlaatje (kitaco bv.) ander carbje eventueel, maar dit kan allemaal wel iets gaan kosten, kleppen enzo moeten altyd goed afgeregeld worden en dat doe je zelf nog zo snel niet
|
|
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals * |
|
Neonlampje |
18-4-2003 21:31 |
Posts: 14825 |
hehe,
okeeej daar gaan we dan:
-nokkenassen laten draaien, timing dus eerst goed uitrekenen,
-vervolgens rvs of titanium kleppen monteren...
-je cylkop en kanalen flowen (ook eventueel je kleppen)
-uitlaatsysteem op maat maken
-uitrekenen watvoor carb erop moet, en deze monteren (vlakschuif natuurlijk)
-binnenrotor met goede cdi (programeerbaar, aan de curve van een 2T heb je NIETS!!!!)
als je dit gedaan hebt kan je verder gaan, dan moet je er b.v een turbo op bouwen.. injectie.. etc... etc.... je kan bezig blijven, maargoed dat is wanneer je geld teveel hebt (maargoed, dat heb je.. anders kan je niet op een singa rondrijden )
suc6 ermee
|
|
|
|
De Schout |
18-4-2003 21:34 |
Posts: 5327 |
het schijnt dat die dinge begrenst zijn op de cdi, die zou ik er dus eerst is een andere inzetten
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
MBBBBBB |
18-4-2003 21:56 |
Posts: 2340 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mickey
ander cilinderke, ander uitlaatje (kitaco bv.) ander carbje eventueel, maar dit kan allemaal wel iets gaan kosten, kleppen enzo moeten altyd goed afgeregeld worden en dat doe je zelf nog zo snel niet
4takt brommer shit is echt wazy duur!! niet normaal hoor.. ruim over de snelle scooteronderdelen prijzen heen ( als je goed spul wilt hebben he )
maja, dan heb je wel wat!
Marcel ( die houdt van honda 4 takt )
|
|
|
|
Rudy |
18-4-2003 21:57 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
hehe,
okeeej daar gaan we dan:
-nokkenassen laten draaien, timing dus eerst goed uitrekenen,
-vervolgens rvs of titanium kleppen monteren...
-je cylkop en kanalen flowen (ook eventueel je kleppen)
-uitlaatsysteem op maat maken
-uitrekenen watvoor carb erop moet, en deze monteren (vlakschuif natuurlijk)
-binnenrotor met goede cdi (programeerbaar, aan de curve van een 2T heb je NIETS!!!!)
als je dit gedaan hebt kan je verder gaan, dan moet je er b.v een turbo op bouwen.. injectie.. etc... etc.... je kan bezig blijven, maargoed dat is wanneer je geld teveel hebt (maargoed, dat heb je.. anders kan je niet op een singa rondrijden )
suc6 ermee
rvs kleppen , die ken ik nog niet (rvs word niet gebruik voor kleppen voor zover ik weet.. rvs geleid slecht warmte)
Wat dacht je van bigbore kit ?
En wat dacht je van een supercharger (zijn tekoop voor die dingen dacht ik)
Dit bericht is ge-edit door rudy op 20-4-2003 11:40
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Neonlampje |
18-4-2003 22:01 |
Posts: 14825 |
rudy:
kleppen hoeven geen warmte te geleiden he..
je hebt rvs kleppen voor veel motoren wel,
ook heb je ze in titanium, maar dat is niet te betalen...
ja een bigbore kit kan, maar meer cc eronder gooien kan elke boeren lul, vind ik niet echt opvoeren
Supercharger is wel leuk speelgoed daarentegen!!!
|
|
|
|
mikey |
18-4-2003 22:02 |
Posts: 2392 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MBBBBBB
[...]
4takt brommer shit is echt wazy duur!! niet normaal hoor.. ruim over de snelle scooteronderdelen prijzen heen ( als je goed spul wilt hebben he )
maja, dan heb je wel wat!
Marcel ( die houdt van honda 4 takt )
daar heb je idd zwaaaaar gelijk in, ik ken er 4 met een singa, de ene kerel, de rijkste is de enige die "tuned", 85cctjes, 16mm carb, heeeel mooie kitaco uitlaat met supervette carbondemper, moest ik et geld hebbe dan wist ik et wel
|
|
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals * |
|
Blijhoofd |
18-4-2003 22:07 |
Posts: 7378 |
vind die dinge altijd zo eng glimme,en lopen net als een naaimachine,neh doe mij dan maar een oude honda viertakt
opvoere jah gewoon grotere cilinder op,snellere uitlaat motor sport ofzo en grotere carb en maby grotere cyl dan wilt tie wel harder
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Neonlampje |
18-4-2003 22:10 |
Posts: 14825 |
denk dat je meer hebt aan snellere nokkenassen
een 50cc'tje en een 70cc'tje 2T zijn beide met dezelfde timing net zo snel, alleen de 70cc trekt harder op, zo zal het bij 4T ook ongeveer gaan als je nix aan je kleppen doet
|
|
|
|
Icanus |
20-4-2003 11:32 |
Posts: 525 |
thnx
en btw, wat bedoelde met 'irri' ??
hoe kan je nu mogelijks 'irri schrijven' ??
ist mss door m'n west vlaams?
|
|
|
|
Eyeball |
20-4-2003 11:41 |
Posts: 356 |
Koop een 4-kleppige cilinderkop.
|
|
|
|
Rudy |
20-4-2003 11:44 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
rudy:
kleppen hoeven geen warmte te geleiden he..
je hebt rvs kleppen voor veel motoren wel,
ook heb je ze in titanium, maar dat is niet te betalen...
ja een bigbore kit kan, maar meer cc eronder gooien kan elke boeren lul, vind ik niet echt opvoeren
Supercharger is wel leuk speelgoed daarentegen!!!
Neonmeneer: kleppen moeten warmte gelijden anders verbranden ze enz enz.
Ik heb ook nog nooit gehoord dat ze rvs gebruiken voor kleppen...
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Dit topic is 737 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|