Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda 80 tunen, poortmap hier

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 969 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8846 - honda 80 tunen, poortmap hier
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6616 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robert 22-4-2003 9:06 Print reply

Posts: 900
ik bedoel meer op welke hoogte, waar ongeveer in de zuiger zegmaar....
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Zoetahmeerdah [Marcel] 22-4-2003 9:22 Print reply

Posts: 5996
je gaat dr echtniet harder door hoor
 
ik haat mensen
robert 22-4-2003 9:41 Print reply

Posts: 900
nee maar meer voor spoeling/koeling
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Hans F 22-4-2003 10:32 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
globaal, de spoelpoorten ga ik niet aan kloten.. alleen uitlaat poort, eventueel inlaat..

spoelpoorten zijn te lastig om ff anders te vrezen... (voor iemand met weinig ervaring dan he )

(was deze thread eigenlijk vergeten, kwam hem net weer tegen.. stupid me)

edit: maaruh klopt, was ff te haastig met te roepen dat ik het wel ff doorrekenen zou

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 22-4-2003 2:19


Dan heeft het toch ook geen zin om er aan te gaan rekenen? Kan je beter naar je eigen idee (en met ervarigen van jezelf en anderen) dingen aanpassen, lijkt mij?


Verder zou hem niet zo maken als Ardan, ik zou de uitlaatpoort niet verbreden onderin, en de boostpoort zeker niet omhoog halen, die moet lager zitten als de spoelers (zelfs tussen front en rear spoelers kunnen verschillen qua timing gunstig uitpakken). Verder uitlaatpoort wijduitlopend bovenin. Precieze vorm hangt van nog meer dingen af, zoals gebruikte uitlaat, type zuiger (en veren), kop, gebruikte carb. etc.

Met een boring van 45 mm kan je toch wel breder als 31 op de poortmap?

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 22-4-2003 10:33

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 22-4-2003 10:43
 
robert 22-4-2003 10:49 Print reply

Posts: 900
Ik weet niet of ik veel breder kan, 45mm x 0,675 = 30,375.

Ik maak em wel wat omhoog, en ietsje ovaler. Er komt een proma 80 bovenlangs op, en ik ben van plan een 24 mikuni, maar heb ook nog een 20 liggen.
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Blukaap 22-4-2003 11:16 Print reply

Posts: 10006
Ik zou iets in deze richting maken (alleen dan wat netter ).


 
Bastila is lief
robert 22-4-2003 11:26 Print reply

Posts: 900
zon uitlaatpoortvorm had ik idd in gedachten, zo doe ik het bij puch cilinders meestal ook.

Maar blukmeester hoe zou jij de inlaat aanpassen dan? Er komt een 24mm mikuni met 4kleps membraam op. Of is de inlaat zo wel voldoende? Bij puchies haal ik of wat van de zuiger af of ik frees de inlaatpoort wat naar achteren
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Blukaap 22-4-2003 11:28 Print reply

Posts: 10006
Zuiger zou ik gewoon dat gat inmaken.

Inlaatpoort durf ik eigenlijk niks over te zeggen, je zou iets na kunnen maken en 'm simpelweg aan de onderkant wat breder kunnen maken (zo'n omgekeerde T dus), maar ik weet eigenlijk niet wat je d'r aan mag/kan doen.
 
Bastila is lief
robert 22-4-2003 12:15 Print reply

Posts: 900
in feite komt het overeen met de bovenste zuigerflap inkorten. Dus zegmaar 2mm de inlaatpoort naar achteren is hetzelfde als 2mm van de zuigerflap af halen. Zodat het mengels eerder (en meer) de cilinder word ingezogen. Bij puchies kan dat met een te grote carb iets verzuipen, maar komt omdat puch centrefugaal koppeling heeft en geen slipkoppeling met platen zoals een honda. Je gaat er beter van doortrekken en meer toeren draaien. Maar ik probeer eerst denk ik gewoon met alleen een gat in zuiger, en uitlaapoort tunen.
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Blukaap 22-4-2003 12:17 Print reply

Posts: 10006
Idd, Puch heeft sowieso een zuigerinlaat en Honda membraan, dus dat scheelt ook he.
 
Bastila is lief
robert 22-4-2003 13:13 Print reply

Posts: 900
ja daarom, dus weet ik eigleijk niet zeker of ik er wel zoveel aan moet doen. Maar ik denk dat ietsjes geen kwaad kan, bij sommige scoot zuigers van polini is de bovenste flap al korter, of zit er een happer in. Bij mijn polini membraam cilinder op puch heb ik ook een happer gemaakt, wel wat winst op doortrekken en top.
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Neonlampje 22-4-2003 15:37 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


Dan heeft het toch ook geen zin om er aan te gaan rekenen? Kan je beter naar je eigen idee (en met ervarigen van jezelf en anderen) dingen aanpassen, lijkt mij?


rekenen is leeeuukkk
 
robert 22-4-2003 16:30 Print reply

Posts: 900
kom maar op met je berekening
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
|WaX| 22-4-2003 16:47 Print reply
Posts: 4
Nah robert
doe zelf eens wat
 
robert 22-4-2003 18:05 Print reply

Posts: 900
ken dat niet....moet ik me er heel veel in gaan verdiepen, en ben geen held in wiskundige dingen enzo..
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.

Dit topic is 6616 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved