Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda 80 tunen, poortmap hier

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 913 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8846 - honda 80 tunen, poortmap hier
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6602 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap 18-4-2003 23:21 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

Als de slag 50,8 is en boring 45 mm is dan kom je uit op::::


Cilinderinhoud in cm3 = 1/4 PY x boring x boring x slag (in mm's)

Cilinderinhoud = 0,785 x 4,5 x 4,5 x 5,8 = 92,19 cm3


Rekenen is niet je sterkste punt of wel ?

(4.5/2)^2*5.08*3.14=80,8cc

Robert: uitlaatpoort kun je makkelijk bij en krijg je in dit geval de meeste winst uit (wel stukje voor stukje proberen).
En ik zou alleen gaten boren in de zuiger voor de inlaat, verder niet d'r aan prutsen.

En carburateur zal een 24mm getjoent wel werken .
 
Bastila is lief
verwijderd 19-4-2003 8:57 Print reply
Posts: 4082
wij dachten eerst ook altijd dat het slag 50.8 maar volgens mij bleek dat niet waar te zijn, iemand meet dat ff na!
 
SIWWN 19-4-2003 11:13 Print reply
Posts: 7079
Jah binnenkort zal ik het misschien wel nameten..
 
Rudy 19-4-2003 11:26 Print reply

Posts: 3471
Is de slag opzich wel lomp lang (vandaar dat je dr 128cc kit voor kan krijgen)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Hans F 19-4-2003 13:58 Print reply
Posts: 4326
Lude: hoe wil je nou een cilinder doorrekenen aan de hand van dit soort onnauwkeurige gegevens (onduidelijke poortmap, onbekende spoelrichtingen e.d.)?




 
robert 19-4-2003 18:25 Print reply

Posts: 900
Ik ben wel vrij handig, naja ik kan ook niet alles, maar als ik maten heb dan kan ik het wel zo maken. Alleen ik kan niet met spoelpoorten enzo tunen heb geen haakse frees. Maar met dremel kan ik heel nauwkeurig en netjes werken. Als iemand maten heeft, dan maak ik het gewoon na.

Ik kreeg ook nog een andere reply van LVS tuning van het puchforum (die doet ook puch sobw klaarmaken enz)

boring 45mm is standaard 80 cc . standaat set rijd met een proma uitlaat 100km......... wil je meer vermogen dan in de zuiger een inlaatgat maken en uitlaatpoort 28mm van boven tunen zorg dat de uitlaatpoort niet te hoekig wordt anders gaan de zuigerveren ,, happen,,
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
robert 21-4-2003 14:40 Print reply

Posts: 900
klopt dit een beetje?
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Blukaap 21-4-2003 16:38 Print reply

Posts: 10006
Jah, is wat ik in de 1e reply ook al zei trouwens .
 
Bastila is lief
ardan 21-4-2003 17:05 Print reply
Posts: 595
ik zou je uitlaat 1 mm per keer naar boven doen,totdat je vind dat hij wel lekker is.doe er wel niet meer als 3 af anders kan hij net iets te hoog worden denk ik.

in de breedte zou je hem zo kunnen houden,enkel onder zou ik hem meer rechthoekig maken en dan vanaf middellijn tot boven mooi rond dat de zuigerveren mooi begeleid worden.(werk randjes ook goed af).

spoelpoorten zou ik niet weten hoe je dat doet,een haakse dremel gaat er zelf niet in denk ik.ik heb zelf wel flex as,maar daarmee zie ik mezelf nog niet tot helemaal in de cil poken.

inlaat kan ik niet zien,om de ??n of andere reden zie ik dat stuk van de foto niet.
maar hij kan zekers breder en lager ook,werk alles zeer mooi af en polijst het (minder turbulencie van het mengsel).

edit: nu kan ik inlaat wel zien.

op poortmap staat niet hoeveel mm er tssn inlaat en spoel is,maar als daar een dikke 5mm tssn blijft is het goed (dat is toch wat ik me herriner dat bell zei).zo breed kan hij dus en dat zal al veel schelen denk ik

powerbox kan zeker helpen,maar dan moet je eerst weten waar je dip zal zitten en dat weet je nu nog niet.

Dit bericht is ge-edit door ardan op 21-4-2003 17:08
 
have a blast,go fast
Blukaap 21-4-2003 17:12 Print reply

Posts: 10006
Spoelpoorten zou ik deze hoogte laten, die zijn wel hoog zat voor een AC lange slag blok denk ik.
En uitlaatpoort met 1mm per keer idd, of je moet ongeduldig zijn .
Breedte: je kunt 'm heel vierkant maken, maar dan slijt ie toch veel harder.
Dus zou 'm voorlopig alleen maar omhoog halen, misschien ietsjepietsje breder.

En is de inlaat maar 1 poort (+ de boostpoort) ?
 
Bastila is lief
ardan 21-4-2003 17:29 Print reply
Posts: 595
ok,nu ff fototjes bijgewerkt dat het zekers duidelijk is.



de boost zou ik evenhoog maken als de spoel (maar er zien er wel al evenhoog uit op de poortmap maja,die is misschien wat onduidelijk)

inlaat zou ik dus zo breed maken dat er gewoon nog 5mm is of eigenlijk zelf nog minder,staat er toch onder,dat je dan zo een T poort krijgt (weet wel niet zeker of dat echt goed prestaties voortbrengt).de hoogte kan je zo hoog maken dat de bovenste zuigerveer en net niet inkomt (dat is de regel die ik hanteer).

Dit bericht is ge-edit door ardan op 21-4-2003 17:30
 
have a blast,go fast
robert 21-4-2003 21:50 Print reply

Posts: 900
die boostpoort van de inlaat zit wel met een kanaaltje verbonden aan de inlaat. Bij die boostpoort kan ik wat moeilijk bij, maar de inlaat is nog wel te doen. Verder wil ik wel zon gat maken in de zuiger als bijv in een polini 70 zuiger, koeling smering en eerdere inlaat, maar moet ik dan zegmaar de zuiger en cilindermonteren, en dan de zuiger in odp zetten, dmv de inlaat een aftekening maken op de zuiger met een kraspen, zodat het gat precies als de inlaat is? Hmm nee ik zeg het verkeerd niet in odp, maar zodra hij weer naar boven komt, ongeveer in het onderkant/midden van zuiger?

 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Neonlampje 22-4-2003 2:15 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

Lude: hoe wil je nou een cilinder doorrekenen aan de hand van dit soort onnauwkeurige gegevens (onduidelijke poortmap, onbekende spoelrichtingen e.d.)?




globaal, de spoelpoorten ga ik niet aan kloten.. alleen uitlaat poort, eventueel inlaat..

spoelpoorten zijn te lastig om ff anders te vrezen... (voor iemand met weinig ervaring dan he )

(was deze thread eigenlijk vergeten, kwam hem net weer tegen.. stupid me)

edit: maaruh klopt, was ff te haastig met te roepen dat ik het wel ff doorrekenen zou

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 22-4-2003 2:19
 
robert 22-4-2003 8:34 Print reply

Posts: 900
als je het zou willen doen, heel graag!!

maar nog iemand dan hoe ik het beste dat spoelgat in de zuiger kan maken?

Dit bericht is ge-edit door robert op 22-4-2003 8:34
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Ralf 22-4-2003 9:02 Print reply

Posts: 9073
boormachine, dremel, schuurpapier en vijl.
 

Dit topic is 6602 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved