Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda 80 tunen, poortmap hier

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 856 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8846 - honda 80 tunen, poortmap hier
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 6600 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robert 18-4-2003 18:30 Print topicpost

Posts: 900
Ik had laatst een topic geopend over het tunen van een 80, toen werd er om een poortmap gevraagd. Ik heb er ff 1 gemaakt en ingescant, wie o wie maakt er wat moois van?

de uitlaatpoort breedte is al 67% van de boring.

De zuiger moet nog gekocht worden, maar kan ik daar ook bijv een gat in maken, zoiets als een polini?



Dit bericht is ge-edit door robert op 18-4-2003 18:34
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.

Blukaap 18-4-2003 18:57 Print reply

Posts: 10006
Uitlaatpoort zou omhoog kunnen naar 28mm vd top.
Maar doe maar 1mm per keer en dan steeds kijken wat het scheelt.

Breedte kan waarschijnlijk ook wel meer, maar dan moet je zorgen dat ie een beetje rond blijft (vanwege slijtage).

Inlaat ziet er ook een beetje klein uit, maar durf ik weinig over te zeggen.

Zo'n gat in de zuiger is goed voor de koeling vh small-end, is dus geen gek idee om te maken .
 
Bastila is lief
wipe-out 18-4-2003 18:59 Print reply

Posts: 7672
de breedte van de uitlaatpoort, is dat in het echt of op de poortmap?

volgens mij is hij in een ori 80 in het echt namelijk smaller als 67% van de boring.

edit:

klopt het dat ik zie dat er tussen de uitlaatpoort en de spoelpoort links daarvan, meer ruimte zit als tussen tussen de uitlaatpoort en de rechtse spoelpoort? dit is bij mijn ori 80 ook zo namelijk.

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 18-4-2003 19:25
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 18-4-2003 19:11 Print reply

Posts: 5996
als je deurft moet je fluitpoortjes maken.
 
ik haat mensen
verwijderd 18-4-2003 19:55 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zoetahmeerdah

als je deurft moet je fluitpoortjes maken.


idd
 
Hier_ben_ik - Administrator 18-4-2003 22:12 Print reply

Posts: 8499
alles ff wat hoger maken.. spoelpoorten breder, en de onderkant van de uitlaatpoort op dezelfde lijn als de onderkant van de spoelpoortjes.. (vhs-tuned )
 
Members zijn vervelend :-|
verwijderd 18-4-2003 22:15 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik

alles ff wat hoger maken.. spoelpoorten breder, en de onderkant van de uitlaatpoort op dezelfde lijn als de onderkant van de spoelpoortjes.. (vhs-tuned )


denk niet dat hij zover wil gaan
 
Hier_ben_ik - Administrator 18-4-2003 22:17 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: symen

[...]


denk niet dat hij zover wil gaan


hmmmm...


en je moet je inlaat dingen poorten wat groter/breder maken
 
Members zijn vervelend :-|
Neonlampje 18-4-2003 22:18 Print reply

Posts: 14825
zal hem een dezer dagen wel ff doorrekene, vindtik leuk

eeeh wat is je slag ongeveer? (en dan ga ik wel vanuit dat je de voetpakking zo maakt dat de zuiger psies aan onderkant van de spoelpoorten op bdp (bottom dead point, niet bovenste dooie pint (kut nederlands ook altijd)) staat

edit: tis lc? (en gezien je boring is de slag groter dan 41.4)

laatste edit: request.. foto van de hele cyl zelf.. incl onderaanzicht, vanuit je inlaat (svp als t geen prob is )

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 18-4-2003 22:20
 
verwijderd 18-4-2003 22:21 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

zal hem een dezer dagen wel ff doorrekene, vindtik leuk

eeeh wat is je slag ongeveer? (en dan ga ik wel vanuit dat je de voetpakking zo maakt dat de zuiger psies aan onderkant van de spoelpoorten op bdp (bottom dead point, niet bovenste dooie pint (kut nederlands ook altijd)) staat

edit: tis lc? (en gezien je boring is de slag groter dan 41.4)


Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 18-4-2003 22:19


slag heb ik eens opgemeten, was volgens mij ongeveer 50, zou je eens na moeten meten, het is AC aan de poorten te zien.
 
Hier_ben_ik - Administrator 18-4-2003 22:21 Print reply

Posts: 8499
ik vind hem wat op mt lijken (dacht ook zeker te weten dat dat het was.. maar nu staat het er nergens.. raar.. lees steeds vaker dingen die er niet staan.. maar dat terzijde )
 
Members zijn vervelend :-|
Neonlampje 18-4-2003 22:30 Print reply

Posts: 14825
ken geen enkele mt met zo'n inlaat
 
Blukaap 18-4-2003 22:53 Print reply

Posts: 10006
Is AC80.
Zie je ook aan de hoogte vd poorten, als het een LC80 (of AC MBX80) cilinder was, dan waren de timingen nogal pittig .

En slag is 50.8 als ik me niet vergis.
 
Bastila is lief
robert 18-4-2003 22:58 Print reply

Posts: 900
mmm ik zit meer te wachten op maten wat ik er van af moet halen, de uitlaatpoort en inlaat enzo kan ik met een dremel bewerken, maar de spoelpoorten niet. Wat zijn fluisterpoortjes precies? boostpoortjes ofzo?

En als ik van de inlaat afblijf, behalve het breder maken, kan ik dan de bovenste zuigerflap iets inkorten? Hoeveel mm? Of is het weer verstandiger om wat van de inlaat naar beneden te brengen?

En ik heb de keuze uit 2 carbs, 20mm of 24mm, ik denk getuned dat 24mm net zo hard optrekt als untuned met 20, en doortrekken en top hoger zijn? Icm met 4kleps membraam.
En is een powerbox dan handig of overbodig?
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
SIWWN 18-4-2003 22:58 Print reply
Posts: 7079
Als de slag 50,8 is en boring 45 mm is dan kom je uit op::::


Cilinderinhoud in cm3 = 1/4 PY x boring x boring x slag (in mm's)

Cilinderinhoud = 0,785 x 4,5 x 4,5 x 5,08 = 80,75 cm3

edit: 5,8 moest 5,08 zijn

Dit bericht is ge-edit door SIWWN op 18-4-2003 23:46
 
Hier_ben_ik - Administrator 18-4-2003 23:04 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert

mmm ik zit meer te wachten op maten wat ik er van af moet halen, de uitlaatpoort en inlaat enzo kan ik met een dremel bewerken, maar de spoelpoorten niet. Wat zijn fluisterpoortjes precies? boostpoortjes ofzo?

En als ik van de inlaat afblijf, behalve het breder maken, kan ik dan de bovenste zuigerflap iets inkorten? Hoeveel mm? Of is het weer verstandiger om wat van de inlaat naar beneden te brengen?

En ik heb de keuze uit 2 carbs, 20mm of 24mm, ik denk getuned dat 24mm net zo hard optrekt als untuned met 20, en doortrekken en top hoger zijn? Icm met 4kleps membraam.
En is een powerbox dan handig of overbodig?


ik weet niet hoe handig je bent (beoordeel ff in raportcijfers aub..) maar anders kan ik wel een poortmapje plaatsen denk ik
 
Members zijn vervelend :-|

Dit topic is 6600 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved