Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - RS weer de weg op YEAH!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 838 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #8826 - RS weer de weg op YEAH!!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1110 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve_ZHC 18-4-2003 0:48 Print topicpost

Posts: 2716
Vsndaag ff naar de dealer, cilinder mee, zuiger mee, en 't paste gewoon in 1 keer

Dus ik heppie-de-pepie terug, bende uit de garage halen, spul er EINDELIJK compleet op gegooid, benzine in de tank, ff wachûh en dat startte gewoon na 3 of 4 stappen

Loopt dus knetterhard stationair en rookt vet, maar ik dacht eerst ff dat het gewoon de bij de montage gebruikte olie was.
(jaja, iedereen weet waar het heen gaat na de laatste zin...)

Ik ff rijden, blijft ziek roken, rij maar 1 op 42 ofsow.

Blijft super hard stationair draaien dus dacht ik aan valse lucht.
Bende beter vastdraaien, weer rijden.

Blijkt later dat er wat koelvloeistof (halve liter ofsow) in mijn cil en uitlaat kwam
En ook bleek mijn buitenkabel v/h gas te lang te zijn.

Dus weer ff de uitlaat en cilinder eraf, blokje legen, zuiger schoon/droog maken en olie erop, cilinder idem.
Zag meteen de oorzaak al; uit de O-ring was een hap van een dikke mm
Dus ff een nieuwe erin (2 pakkingsetjes, ik blij ) en morgen kijk ik wel verder.
Buitenkabel ff ingekort, zien we morgen ook weer.

Als de bende het morgen goed doet zijn jullie de eerste (waarschijnlijk de laatste ) die het weten.
En dan ga ik naar de Groninger mini-meeting...

Beetje door de stad scheuren.

Owjah, hij schiet nog wel eens uit de versnelling, en in de 5 poetst 'ie soms tandjes, terwijl mijn koppeling het wél doet.
Morgen maar ff kijken, ik heb de koppelingskabel strakker gezet, maar die kering is lek, en die drukpen geeft mee (komt wat omhoog, trekt niet echt naar de zijkant ofsow, en draait dan wel gewoon), iemand suggesties?
Is dat op te lossen door slechts een nieuwe kering??

 

Rene 18-4-2003 9:59 Print reply
Posts: 2573
dat dat die drukpen omhoog komt is volgens mij altijd.
Een maat van mij had het ook, en hij heeft alles eromheen nieuw gekocht, drukpen keerringen enzo, en toen was het nog.
Wel irritant, want alstie erin blijft kan je ten minste stil blijven staan, nou roltie bietje vooruit met zn koppeling ingeknepen
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
NSR RULEZZ 18-4-2003 10:15 Print reply

Posts: 4934
ja je zei het gisteravond al echt vet man ik wil hem zien EN HOREN!!! c joe zomerteen
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
verwijderd 18-4-2003 10:45 Print reply
Posts: 4082
zo man, zijn die blokken zo kut?
wel balen man
ik wou eerst ook wel eens een rs, khad bijna deze voor jou gekocht, van halbe bremer wassie.
 
Aprilia r-ass 18-4-2003 11:38 Print reply
Posts: 741
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rene

dat dat die drukpen omhoog komt is volgens mij altijd.
Een maat van mij had het ook, en hij heeft alles eromheen nieuw gekocht, drukpen keerringen enzo, en toen was het nog.
Wel irritant, want alstie erin blijft kan je ten minste stil blijven staan, nou roltie bietje vooruit met zn koppeling ingeknepen



was bij mij ookk...hij schoot er soms zelfs uit.
nu hebk aan bevestiging van tandwielkapje een beugeltje gemaakt wat over dat koppelingsbeugeltje valt....zodat i niet omhoog gedrukt ken worre..werkt goed
 
I like Castrol!
Steve_ZHC 18-4-2003 16:22 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: symen

zo man, zijn die blokken zo kut?
wel balen man
ik wou eerst ook wel eens een rs, khad bijna deze voor jou gekocht, van halbe bremer wassie.


Klopt, Halbe Bremer.
Hoeveel vroeg hij er bij jou voor?
Ik ben zelf trouwens echt een perfectionist; lakkrasje = spuitbeurt, streepjes in cilinder = nieuwe cilinder.

Hij rijdt wel goed nu, alleen knalt 'ie me wat te vaak uit de versnelling, iets wat 'ie alleen doet in de 2 en 4.
Dat was eerst in de 5, door het pookje omhoog te houden tijdens het rijden bleef 'ie erin, maar nu laat ik m'n voet wel es zakken, knalt 'ie er toch uit in de 4, dus je moet altijd ?f heeeel rustig rijden (3) of snel (5).

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia r-ass

[...]



was bij mij ookk...hij schoot er soms zelfs uit.
nu hebk aan bevestiging van tandwielkapje een beugeltje gemaakt wat over dat koppelingsbeugeltje valt....zodat i niet omhoog gedrukt ken worre..werkt goed


Mooi, dan is het dus normaal.
Lude en de anderen bij hem (Jeroen, Bennie, Jorrick en nog 2 anderen) dachten aan een clipje onderaan de as, maar het komt dus gewoon vaker voor zeg maar...

Maak ik ook ff een beugelie

Btw; KAPPEN ZIJN KLOTE!!
Je kan n?rgens bij.
Doe mij m'n MTX maar.

Btw; als je Jeroen's Senda achteruit aanloopt kan je gewoon achteruit rijden
En ik reed ff 100m op het achterwiel ofsow, terwijl ik al zag dat hij dacht dat dat niet kon
 
Nikoz 18-4-2003 17:22 Print reply
Posts: 819
Nou ik heb vandaag me RS ook weer gestart oude setup was 70 gilardoni , 20mm imi dellorto, yasuni nu heb ik een Polini 70 weten te regelen en een 21 mm dellorto en serieus die handel is ssssssssneeeeeeeeel ik kwam shakend van me brommer af, hij jankt ook echt knal hard door de toeren te ziek weet nog niet wat ik ga doen want hiermee kan ik echt niet naar school rijden wordt ik binnen 2 weken gepakt en dat wil ik niet maak binnen kort wel een filmpie bevestig ik me camera wel ff op de tank kunnen jullie ook is meegenieten van bruut geweld
 
mito maaaster
jeroen 18-4-2003 17:50 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer

[...]


Klopt, Halbe Bremer.
Hoeveel vroeg hij er bij jou voor?
Ik ben zelf trouwens echt een perfectionist; lakkrasje = spuitbeurt, streepjes in cilinder = nieuwe cilinder.

Hij rijdt wel goed nu, alleen knalt 'ie me wat te vaak uit de versnelling, iets wat 'ie alleen doet in de 2 en 4.
Dat was eerst in de 5, door het pookje omhoog te houden tijdens het rijden bleef 'ie erin, maar nu laat ik m'n voet wel es zakken, knalt 'ie er toch uit in de 4, dus je moet altijd ?f heeeel rustig rijden (3) of snel (5).

[...]


Mooi, dan is het dus normaal.
Lude en de anderen bij hem (Jeroen, Benjamin, Jorrick en nog 2 anderen) dachten aan een clipje onderaan de as, maar het komt dus gewoon vaker voor zeg maar...

Maak ik ook ff een beugelie

Btw; KAPPEN ZIJN KLOTE!!
Je kan n?rgens bij.
Doe mij m'n MTX maar.

Btw; als je Jeroen's Senda achteruit aanloopt kan je gewoon achteruit rijden
En ik reed ff 100m op het achterwiel ofsow, terwijl ik al zag dat hij dacht dat dat niet kon



whehehe RS reed weer moet je zeggen Stefan..
vond et wel lullig eigenlijk..maar ook welv weer humor..anders was lude's helm dew sloot niet ingevallen

Dit bericht is ge-edit door jeroen-MTX op 18-4-2003 17:50
 
mtx-sh 18-4-2003 18:29 Print reply
Posts: 180
hey, een vriend met zijn rs heeft dat ook (dat hij uit de versnelling knalt)

-70cc malossi
-21mm dellorto
-powerfilter
-metrakit pijp
-race krukas--en de rest van het blok gepolijst

en dat schoot ook soms uit de versnelling, gewoon een beetje hard in de versnelling trappen en niet te snel schakelen werkt ook.
 
suzuki tsx
rs oxbow 18-4-2003 18:49 Print reply
Posts: 620
een rs met een 70 erop en goeie carburateur is gewoon THE BOMB

de schakelbak is wel een nadeel, maar eigenlijk bijna het enige nadeel

gewoon opletten hoe je schakelt, en na een maand ofzo ken je je brommer perfect
als hij eenmaal in een versnelling staat schiet hij er niet uit bij mij

af en toe bij hevig opschakelen als ik niet hard genoeg duw
 
Mr Pain 18-4-2003 19:04 Print reply
Posts: 4966
ja ik vond het ook niet tof voor je dat je rs het niet meer deed. ja lude zijn help:plomp, humor

moeten we een keer vaker doen is wel tof, maar dan moet jeroen's senda wel sneller lopen
 
Nasic 18-4-2003 19:08 Print reply
Posts: 890
ey stefan, je kunt dat 'uit de versnelling vallen' voorkomen door een stuggere veer onder de kogel van de schakelwals te leggen, of een aantal ringetjes onder de bestaande te leggen.

koppelingspen komt altijd omhoog. je kunt de bevestiging bij het spruitstuk wel iets bijdraaien, zodat ie niet te er omhoog komt, want dat wil ie nog wel eens inslijten..... en das nie fijn....

en symen...... blokken zijn zeer onderhoudsgevoelig, ze hebben gewoon aandacht nodig. als je een vette setup hebt, moet je toch rekening houden met een revisie van minimaal om de 15000km.

zoals stefan al eerder aangaf komt dit door de momentele instelling van minarelli: snel en goedkoop. en dat komt de slijtage dus zeker niet ten goede.
 
Ducati 900SS
riejuracer 18-4-2003 20:54 Print reply
Posts: 353
bij mij bleef hij weleens tussen de 5de en 6de versnelling hangen was gewoon een kwestie van harder in de versnelling trappen.
 
pro race vlamt.
Steve_ZHC 18-4-2003 21:26 Print reply

Posts: 2716
Hij vreet O-ringen.
Iemand suggesties?

En nee, de kop is niet krom, de cilinder is ook nog gewoon vlak.
Ik vind trouwens wel dat die ring er erg strak in komt te zitten, die standaard dingen vervang ik binnenkort wel ff door een ring die beter tegen de hitte bestemd is, en ietsjes groter is in diameter (1 ? 2mm).

En die beugel op het koppelingsbeugeltje heb ik gemaakt, wel een zaadwerkje om dat passend te maken
Komt iig niet weer omhoog.

Btw, die veer onder de schakelwals???
Kan je daar een expl. view van plaatsen??
Want ik kan het niet vinden, en ik heb ook ooit een veer gevonden op de grond, waarvan ik niet zeker wist of die uit het blok kwam, want die pastte gewoon nergens onder...

Edit:
In welk carterhelft zou die dan moeten?
Links of rechts...

Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 18-4-2003 21:27
 
Hans F 19-4-2003 14:37 Print reply
Posts: 4326
Als hij ringen vreet:
-checken of kop/cilinder deck krom/beschadigt is
-randje dieper laten leggen
-dunnere ringen nemen

owja natuurlijk wel de juiste diameter

Ik gebruik btw. gewoon standaard rubberen o-ringen, en die blijven gewoon heel
 
-Michiel RS- 19-4-2003 19:39 Print reply
Posts: 2803
Dat ie zo slecht schakelt ligt gewoon aan dat pookje! zet er een TSX/MT pookje op, dan schakelt hij meteen een stuk lichter en nooit meer problemen met schakelen !!! (je schakeld dan wel meteen andersom, maar das juist beter)

Dat dat hefboompje omhoog komt, komt gewoon doordat je een veer mist, die duwt die hefboom terug, er horen er 2 te zitten bij die kabel, je kan je koppelingskabel ook wat slapper afstelle, dan ist ook over.

En RS80 racer: zo perfektionisctich ben je niet, als ik zie hoe vaak je een blok in en uit elkaar moet halen voordat ie eens goed loopt, en die zuiger van je 80cc wou je ook gewoon nog gaan gebruiken, terwijl die supergaar was.

Die AM5 / 6 blokken zijn helemal zo slecht nog niet, alleen het enige wat snel inslijt is misschien het koppelingshuis, maar dat vijl je zo weer netjes. Die van mij is al 41000km flink mee geragd (door vorige eigenaar), en rijdt/schakeld nog steeds als een softijsje
Krukas en lager zijn trouwens ook erg goed, standaard C3 enzo, beter dan honda.
 

Dit topic is 1110 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved