Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Zundapp KS50/GTS50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 917 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #8823 - Zundapp KS50/GTS50
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11445 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

j33b33 20-3-2004 20:57 Print reply

Posts: 437
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

[...]


klopt, heeft een vriend van me ook op zijn ks50.

hij moet bijna letterlijk z'n knie tot z'n oren optrekken om op te schakelen.




Zeg dan is dat hij zijn Schakelpook LAGER zet..

ik rij zelf gts-50..

Ik vin het super mooi/relaxed rijden...

En het is niet zo saai als zon kutscooter of wat dan ook!!



Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 18-3-2004 17:14

 
Weltmeister der 50cc 20-3-2004 23:47 Print reply

Posts: 83
ik ben niet helemaal objectief maargoed.
Ik zou een Kreidler kopen. Je ziet er meer van. Ze zijn erg makkelijk op te voeren. Onderdelen zijn er nog genoeg. en ze zijn mooier!
en echt niet ''lastig'' om te schakelen, ik heb schakelen op een kreidler met een verotte versnellingsbak geleerd.
 
j33b33 21-3-2004 3:12 Print reply

Posts: 437
zundapp is ook nie moeilijk schakelen...

En nee je bent niet objectief..

**Niet daarvan.. maar kreidler is ook erg relaxed/mooi...

die wou ik eigenlijk halen..

maar het gaat hier vooral om ks50/gts50
 
mr200r 21-3-2004 4:27 Print reply
Posts: 5122
Een k80 blokje luchtgekoeldt en toch een directe bak of 80 waterkoeling blokje heb je
een fijne versnellingsbak het kost wel wat maar
gaat zelden kapot.Of een hercules ultra50/80
zelfde verhaal.
 
mr200r
martinus83 21-3-2004 11:07 Print reply

Posts: 3718
vriend van mij (hend op dit forum) heeft ook een ks50, nieuwe zuiger in zn orgi cilinder gezet, liep lekker, 50 km later big end kapot, ik denk dat big end een zwak puntis bij ks50...
kmoest de zuiger met een hamer uit de cilinder meppe
 
T-1o0o 21-3-2004 11:33 Print reply
Posts: 82
ja ik heb een kreidler en een zundapp ik vind zundapp toch wel wat relaxer rijden die van mij rijd echt fijn.
alleen het ding is wel een ramp op wielen elke week is er wel wat kapot. hopelijk dat het nu eindelijk afgelopen is.

en schakelen vind ik zelf heel fijn maar dat komt omdat ik gewent ben om met een lange slag te schakelen.

en uh bigend is geen zwak punt van een zundapp mits er een 70cc op zit dingen gaan ongelofelijk lang mee zolang hij maar niet flink opgevoert is op 3/4 bakken 5 bakken kunnen 70cc wel goed aan

Dit bericht is ge-edit door T-1o0o op 21-3-2004 11:34
 
Whoopz0r 21-3-2004 13:00 Print reply
Posts: 945
zundapps zijn vet. en die motor is bere sterk. regen wind sneeuw of ijs, ze rijden. Met mijn origineel kan ik met optrekken ori scooters bijhouden en in halen, en dat met een 3 bakje.
En voetbakken van zundapp schakelen ook lekker, alleen grote slag moet even wennen. Alleen kunnen ze niet zo plat door de bocht als een mb, en ze hebben niet zo grote veerweg waar mee je beter niet harder dan 60 over een drempel kan gaan.
 
Z
Whoopz0r 21-3-2004 13:04 Print reply
Posts: 945
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Weltmeister der 50cc

ik ben niet helemaal objectief maargoed.
Ik zou een Kreidler kopen. Je ziet er meer van. Ze zijn erg makkelijk op te voeren. Onderdelen zijn er nog genoeg. en ze zijn mooier!
en echt niet ''lastig'' om te schakelen, ik heb schakelen op een kreidler met een verotte versnellingsbak geleerd.


hehe, kreidlers zijn even makkelijk op te voeren als zundapps. ze hebben beide 6.3 cilinders, beide even zeldzaam. zelfde carbs, en beide mooie auspuffs voor te krijgen. Alleen heeft kreidler roterende carters enzo, maar das toch voor heel extreem opvoeren.
 
Z
DerBolle 21-3-2004 14:14 Print reply

Posts: 158
zelf net 16, half jaar gelede dapp gekocht, rijd katse goed, comfortabel, maar vewacht njiet dat je als e origineel is een scooetrtje er uit trekt..
 
Corine_517 21-3-2004 15:23 Print reply
Posts: 53
Ik heb een Zundapp 517. En het bevalt me zeer goed! Ik heb m toevallig voor zeer goedkoop als opknapper gekocht.

EN het is helemaal waar dat al die honda mt/mb rijders absoluut niet kunnen schakelen op een zundapp, maar als je het helemaal gewend bent is het een fluitje van een cent.

Zundapps zijn erg betrouwbaar over het algemeen. Die van mij iig wel. Andere buikschuiver merken zijn Kreidler, DKW, Honda SS50, Yamaha FS1 en hercules.

Toch vind ik zundapps het mooiste en daar zijn ook nog een beetje hoop onderdelen voor te vinden. Juist alleen maar leuk als je iets apparts hebt!

Vooral als je een meid bent zoals ik, het bekijks met een zundapp is zoiezo groot, maar als een meid op zo'n ding rijd is het helemaal erg
 
Geld moet rollen... En wel op 2 wielen!
Caïn 21-3-2004 16:54 Print reply

Posts: 146
Als je buikschuivertje wil, kan je ook nog gaan voor batavus, sparta of magneet (die heb ik, zie profiel). Daar liggen sach blokjes onder, zijn als ze origineel zijn niet stuk te krijgen, lopen dan +/- 55 km/h. Heb afgelopen jaar dagelijks gereden op dat ding, meer dan 3000km een geen enkel probleem en dat voor een brommer uit 1968. D'r is ook 60/70/80 cc voor te krijgen op 50cc.nl maar dan gaat het dus wel stuk.
 
Magneet Thunderbird
-Tom- 21-3-2004 17:36 Print reply

Posts: 4151
Je moet gewoon eens op een paar oldtimers gereden hebben. Kreidler rijdt bijvoorbeeld anders als een Yamaha Fs-1. Zo'n Fs-1 rijdt als een echte jap :P dus klein tikje en hij zit in de versnelling. Bij een Kreidler moet je ff echt een flinke tik geven.
@MB5rijder, Kreidler heeft geen roterende inlaat, iig niet standaard. Yamaha wel , Yamaha heeft of membraan of roterende inlaat

Dit bericht is ge-edit door -Tom- op 21-3-2004 17:46
 
FTS Member
Hellraizer 21-3-2004 18:26 Print reply
Posts: 55
Nou mijn "2 cents" dan maar:

Als eigenaar van 4 dapies (C50 sport 3-bak voet, CS50 3-bak hand, Sprinter 4-bak voet, en een KS80 Sport 5-bak voet) kan ik je toch wel gerust vertellen dat een Zundapp garant staat voor veel fun. De techniek is heel simpel en oerdegelijk, Mits goed onderhouden natuurlijk. Omdat ze toch minimaal 20 jaar oud zijn is het wel verstandig om je blok te voorzien van nieuwe lagers en keeringen. (hoeft niet veel te kosten, en is heel goed zelf te doen met enige technische handigheid.

Opvoeren kunnen ze ook gemakkelijk aan, mits je het bij 50cc houdt. Dus koop een mooi cillindertje d'r bij voor iets van 100 euro. En gegarandeert dat het super betrouwbaar is.

Wat betreft het schakelen: het is inderdaad iets moeilijker dan schakelen op b.v. een MB, omdat een MB een klauwenschakeling heeft en een (ouder) type Zundapp niet. De KS80 blokken hebben idd wel deze klauwenschakeling. Maar het is gewoon een handigheidje wat je even door moet hebben.

Succes met je keuze in ieder geval!
 
Je moet dingen niet niet doen alleen om de belachelijke reden dat je geen geld hebt
koert517 21-5-2004 20:42 Print reply

Posts: 232
eeh wat zitten julie nu toch steeds te zeuren ik rijdt dagelijks op een zundapp met een 4voetbak en dat rijd heerlijk en dat schakelen betreft dat is een of tweedagen en dat heb je dat onder de kniedus het gewoon even wennen
 
arie-de-arier 21-5-2004 20:46 Print reply

Posts: 10000
rij maar eens honda (met een goed linker steppie) dan zie je dat er een wereld van verschil inzit
 
Allah is beter

Dit topic is 11445 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved