j33b33 |
20-3-2004 20:57 |
Posts: 437 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
[...]
klopt, heeft een vriend van me ook op zijn ks50.
hij moet bijna letterlijk z'n knie tot z'n oren optrekken om op te schakelen.
Zeg dan is dat hij zijn Schakelpook LAGER zet..
ik rij zelf gts-50..
Ik vin het super mooi/relaxed rijden...
En het is niet zo saai als zon kutscooter of wat dan ook!!
Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 18-3-2004 17:14
|
|
|
|
Weltmeister der 50cc |
20-3-2004 23:47 |
Posts: 83 |
ik ben niet helemaal objectief maargoed.
Ik zou een Kreidler kopen. Je ziet er meer van. Ze zijn erg makkelijk op te voeren. Onderdelen zijn er nog genoeg. en ze zijn mooier!
en echt niet ''lastig'' om te schakelen, ik heb schakelen op een kreidler met een verotte versnellingsbak geleerd.
|
|
|
|
j33b33 |
21-3-2004 3:12 |
Posts: 437 |
zundapp is ook nie moeilijk schakelen...
En nee je bent niet objectief..
**Niet daarvan.. maar kreidler is ook erg relaxed/mooi...
die wou ik eigenlijk halen..
maar het gaat hier vooral om ks50/gts50
|
|
|
|
mr200r |
21-3-2004 4:27 |
Posts: 5122 |
Een k80 blokje luchtgekoeldt en toch een directe bak of 80 waterkoeling blokje heb je
een fijne versnellingsbak het kost wel wat maar
gaat zelden kapot.Of een hercules ultra50/80
zelfde verhaal.
|
|
mr200r |
|
martinus83 |
21-3-2004 11:07 |
Posts: 3718 |
vriend van mij (hend op dit forum) heeft ook een ks50, nieuwe zuiger in zn orgi cilinder gezet, liep lekker, 50 km later big end kapot, ik denk dat big end een zwak puntis bij ks50...
kmoest de zuiger met een hamer uit de cilinder meppe
|
|
|
|
T-1o0o |
21-3-2004 11:33 |
Posts: 82 |
ja ik heb een kreidler en een zundapp ik vind zundapp toch wel wat relaxer rijden die van mij rijd echt fijn.
alleen het ding is wel een ramp op wielen elke week is er wel wat kapot. hopelijk dat het nu eindelijk afgelopen is.
en schakelen vind ik zelf heel fijn maar dat komt omdat ik gewent ben om met een lange slag te schakelen.
en uh bigend is geen zwak punt van een zundapp mits er een 70cc op zit dingen gaan ongelofelijk lang mee zolang hij maar niet flink opgevoert is op 3/4 bakken 5 bakken kunnen 70cc wel goed aan
Dit bericht is ge-edit door T-1o0o op 21-3-2004 11:34
|
|
|
|
Whoopz0r |
21-3-2004 13:00 |
Posts: 945 |
zundapps zijn vet. en die motor is bere sterk. regen wind sneeuw of ijs, ze rijden. Met mijn origineel kan ik met optrekken ori scooters bijhouden en in halen, en dat met een 3 bakje.
En voetbakken van zundapp schakelen ook lekker, alleen grote slag moet even wennen. Alleen kunnen ze niet zo plat door de bocht als een mb, en ze hebben niet zo grote veerweg waar mee je beter niet harder dan 60 over een drempel kan gaan.
|
|
Z |
|
Whoopz0r |
21-3-2004 13:04 |
Posts: 945 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Weltmeister der 50cc
ik ben niet helemaal objectief maargoed.
Ik zou een Kreidler kopen. Je ziet er meer van. Ze zijn erg makkelijk op te voeren. Onderdelen zijn er nog genoeg. en ze zijn mooier!
en echt niet ''lastig'' om te schakelen, ik heb schakelen op een kreidler met een verotte versnellingsbak geleerd.
hehe, kreidlers zijn even makkelijk op te voeren als zundapps. ze hebben beide 6.3 cilinders, beide even zeldzaam. zelfde carbs, en beide mooie auspuffs voor te krijgen. Alleen heeft kreidler roterende carters enzo, maar das toch voor heel extreem opvoeren.
|
|
Z |
|
DerBolle |
21-3-2004 14:14 |
Posts: 158 |
zelf net 16, half jaar gelede dapp gekocht, rijd katse goed, comfortabel, maar vewacht njiet dat je als e origineel is een scooetrtje er uit trekt..
|
|
|
|
Corine_517 |
21-3-2004 15:23 |
Posts: 53 |
Ik heb een Zundapp 517. En het bevalt me zeer goed! Ik heb m toevallig voor zeer goedkoop als opknapper gekocht.
EN het is helemaal waar dat al die honda mt/mb rijders absoluut niet kunnen schakelen op een zundapp, maar als je het helemaal gewend bent is het een fluitje van een cent.
Zundapps zijn erg betrouwbaar over het algemeen. Die van mij iig wel. Andere buikschuiver merken zijn Kreidler, DKW, Honda SS50, Yamaha FS1 en hercules.
Toch vind ik zundapps het mooiste en daar zijn ook nog een beetje hoop onderdelen voor te vinden. Juist alleen maar leuk als je iets apparts hebt!
Vooral als je een meid bent zoals ik, het bekijks met een zundapp is zoiezo groot, maar als een meid op zo'n ding rijd is het helemaal erg
|
|
Geld moet rollen... En wel op 2 wielen! |
|
Caïn |
21-3-2004 16:54 |
Posts: 146 |
Als je buikschuivertje wil, kan je ook nog gaan voor batavus, sparta of magneet (die heb ik, zie profiel). Daar liggen sach blokjes onder, zijn als ze origineel zijn niet stuk te krijgen, lopen dan +/- 55 km/h. Heb afgelopen jaar dagelijks gereden op dat ding, meer dan 3000km een geen enkel probleem en dat voor een brommer uit 1968. D'r is ook 60/70/80 cc voor te krijgen op 50cc.nl maar dan gaat het dus wel stuk.
|
|
Magneet Thunderbird |
|
-Tom- |
21-3-2004 17:36 |
Posts: 4151 |
Je moet gewoon eens op een paar oldtimers gereden hebben. Kreidler rijdt bijvoorbeeld anders als een Yamaha Fs-1. Zo'n Fs-1 rijdt als een echte jap :P dus klein tikje en hij zit in de versnelling. Bij een Kreidler moet je ff echt een flinke tik geven.
@MB5rijder, Kreidler heeft geen roterende inlaat, iig niet standaard. Yamaha wel , Yamaha heeft of membraan of roterende inlaat
Dit bericht is ge-edit door -Tom- op 21-3-2004 17:46
|
|
FTS Member |
|
Hellraizer |
21-3-2004 18:26 |
Posts: 55 |
Nou mijn "2 cents" dan maar:
Als eigenaar van 4 dapies (C50 sport 3-bak voet, CS50 3-bak hand, Sprinter 4-bak voet, en een KS80 Sport 5-bak voet) kan ik je toch wel gerust vertellen dat een Zundapp garant staat voor veel fun. De techniek is heel simpel en oerdegelijk, Mits goed onderhouden natuurlijk. Omdat ze toch minimaal 20 jaar oud zijn is het wel verstandig om je blok te voorzien van nieuwe lagers en keeringen. (hoeft niet veel te kosten, en is heel goed zelf te doen met enige technische handigheid.
Opvoeren kunnen ze ook gemakkelijk aan, mits je het bij 50cc houdt. Dus koop een mooi cillindertje d'r bij voor iets van 100 euro. En gegarandeert dat het super betrouwbaar is.
Wat betreft het schakelen: het is inderdaad iets moeilijker dan schakelen op b.v. een MB, omdat een MB een klauwenschakeling heeft en een (ouder) type Zundapp niet. De KS80 blokken hebben idd wel deze klauwenschakeling. Maar het is gewoon een handigheidje wat je even door moet hebben.
Succes met je keuze in ieder geval!
|
|
Je moet dingen niet niet doen alleen om de belachelijke reden dat je geen geld hebt |
|
koert517 |
21-5-2004 20:42 |
Posts: 232 |
eeh wat zitten julie nu toch steeds te zeuren ik rijdt dagelijks op een zundapp met een 4voetbak en dat rijd heerlijk en dat schakelen betreft dat is een of tweedagen en dat heb je dat onder de kniedus het gewoon even wennen
|
|
|
|
arie-de-arier |
21-5-2004 20:46 |
Posts: 10000 |
rij maar eens honda (met een goed linker steppie) dan zie je dat er een wereld van verschil inzit
|
|
Allah is beter |
|