Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Zundapp KS50/GTS50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 953 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #8823 - Zundapp KS50/GTS50
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 11446 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Max A35 17-4-2003 22:41 Print topicpost
Posts: 9
Ik ben van plan om een Zundapp te kopen, maar ik heb een paar vraagjes:

- zijn ze betrouwbaar ?
- rijden ze lekker/goed ?
- weet iemand nog meer merken + types van dit soort modellen (buikschuivers) ?

thnx!
 

guus van driel 17-4-2003 22:51 Print reply
Posts: 846
zundapp's zijn heel betrouwbaar als je ze goed onderhoud

ik vind ze ook erg lekker rijden
zundapp's trekken goed op ik zou wel een gts 50 willen hebben, kan er alleen geen betalen
 
Martijn 17-4-2003 23:14 Print reply
Posts: 10000
zundapps zijn echt cewl....rijden ori al lekker...60kmph en trekken lekker...lekker koppel...zien er leuk uit....heeeel betrouwbaar..maar ook duur...:(....klassiekertjes he...maja...heb je ook wel wat moois..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Rene 17-4-2003 23:54 Print reply
Posts: 2573
zundapps zijn denk ik meer voor de liefhebbers,
ze zien er wel leuk uit als je er van houd
maar ik vind ze voor geen meter rijden..
Dan is zon honda motortje toch beter, schakelt veel beter
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Ray mann 18-4-2003 14:21 Print reply
Posts: 9
jah is wel lache zo een ding
rijd wel relaxt
 
Hannes 18-4-2003 14:33 Print reply

Posts: 4530
Ik ga deze week een Batavus supersport halen.
Voor maar ~150euro moet alleen beetje opgeknapt worden, maar motorisch is hij prima. Hij had er een jaar niet op gereden trekt dat ding uit de schuur kickt 3x en hij deed het gewoon

EDIT: het is btw niet deze maar een andere maar dit model.

Dit bericht is ge-edit door mr_chombo op 18-4-2003 14:34
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Martin mt5 knol 18-4-2003 14:37 Print reply

Posts: 2211
Staat een gta50 voor 400 ? hier te koop
 
brommerforum stinkt
scania 18-4-2003 15:05 Print reply

Posts: 1114
zundapp's rijden heel erg lekker,maar schakelen zwaar klote.
ik denk dat je helemaal zundapp mynded moet wezen om een dapp te kopen,ze kosten namelijk aardig wat de laatste tijd,en dan nog het schakelen in je achterhoofd houden.

ik vind de prijs die ze er voor vragen niet redelijk,
maar dat komt natuurlijk omdat er een heleboel zundapp gekken zijn,en maar weinig dappies.

als jij hier vraagt hoe zo'n dapp rijd denk ik dus niet dat jij helemaal zundapp gek ben,en dan zijn die dingen(in mijn ogen) veel te duur.

ken je misschien beter een mb ofzo kopen.
maar je moet het zelf weten natuurlijk.

op het schakelen na vind ik ze lekker rijden,en al helemaal die 80blokken,ze gaan niet hard(90km/h ofzo) maar ze rijden echt super,en de 80blokken schakelen trouwens ook 100 keer zo goed.

 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
stan 18-4-2003 15:16 Print reply
Posts: 395
ik vind ze wel goed rijde
en schakelen vind ik ook nie verkeerd hoor
 
een bh aan de waslijn is hezelfde als een lege fles bier, ----> het beste is eruit
SIWWN 18-4-2003 15:42 Print reply
Posts: 7079
Zo'n KS50 zijn wel leuke dingen, origineel vind ik die dingen voor geen meter rijden, Ze schakelen wel heel erg klote, heel indirect, je moet een slag maken van 10 cm, vet vaag
 
De Schout 18-4-2003 16:11 Print reply
Posts: 5327
zundapp blokje is heel betrouwbaar, zolang je er geen 70cc op legt. dan wil het big-end er nog al eens snel uitlopen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Yoozd 18-3-2004 12:14 Print reply
Posts: 34
Gewoon kopen!! iets beters kom je nooit meer tegen (is mijn ervaring) als je er een koopt moet je wel even letten op speling in de achterbrug.. komt namelijk nogal vaak voor, let op goed verende voorvorken (ervaring) of voorvorken die dus helemaal niet meer veren.
Verder zijn ze meestal motorisch wel in orde, let wel op gerammel uit de motor.. de mijne had namelijk bijna geen krukaslagers meer. Liep ie alsnog altijd met een trap.
Ik zou persoonlijk een zundapp kopen met een 4 voetbak. Ik heb zelf een 3 handbak en dat is toch net iets minder direct.
Dat is ongeveer alles waarvan ik denk dat belangrijk is.
En ohw ja ik zou geen 70cc kopen.. als je hem al zo dik wilt opvoeren kan je beter een 80cc blok van een zundapp motorfiets erop leggen. Loopt een stuk rustiger en sneller.
Succes en koop ze.
 
Zundappman
Jozeff - Forum en Sales Moderator 18-3-2004 12:31 Print reply

Posts: 10835
ik vind ook dat ze voor geen meter schakelen. heb er zelf geen, maar zou er wel een willen hebben, zijn heel betrouwbaar, behalve die contactpunten dan. Als ik er ooit een koop, moet dat wel een met handversnelling zijn, vind ik veel mooier
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Supernova 18-3-2004 12:46 Print reply

Posts: 7654
Ze rijdenn goed maar ze schakele heel raar
Heel losjes een honda schakelt heel strak
 
WP Car Customs
wipe-out 18-3-2004 17:14 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

Zo'n KS50 zijn wel leuke dingen, origineel vind ik die dingen voor geen meter rijden, Ze schakelen wel heel erg klote, heel indirect, je moet een slag maken van 10 cm, vet vaag


klopt, heeft een vriend van me ook op zijn ks50.

hij moet bijna letterlijk z'n knie tot z'n oren optrekken om op te schakelen.



Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 18-3-2004 17:14
 
alain87nl 20-3-2004 20:36 Print reply
Posts: 78
quote:
En ohw ja ik zou geen 70cc kopen.. als je hem al zo dik wilt opvoeren kan je beter een 80cc blok van een zundapp motorfiets erop leggen. Loopt een stuk rustiger en sneller.
Succes en koop ze.


dit klopt niet geheel; als je een 5-bak koopt of hebt, dan kan je makkelijk een 70cc erop leggen. de 5-bakken hebben een sterkere krukas (een volle) dus het bigend kan het wel aan. en 1 lager is anders als bij de krukassen van de 4-bakken.
en een 80cc blok is helemaal niet zo veel sneller als een 50cc-blok met 70cc. 80cc-blok maakt niet veel toeren, maar is wel heel krachtig. maar verder als 120 kom je echt heel moeilijk.
 

Dit topic is 11446 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved