Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - am5 blok aanpassen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1093 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8806 - am5 blok aanpassen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 726 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

goot 17-4-2003 9:50 Print topicpost
Posts: 78
Ik heb tijdje terug een am5 blokkie op de kop getikt nou weet ik dat de tapeind opstelling van minarelli hor lc gelijk is aan am3,4,5,6 blokken.
Ik kan nu goedkoop een leuk cilindertje kopen wil dit pas gaan maken en dan de cilinder ook nog 180 graden gedraaid monteren met de uitlaat recht naar achter.
Ik weet niet of het mogelijk is maar ik ga dit gewoon proberen, maar heeft iemand hier enig idee wat voor effect die geeft op de interne flow.
Ik maak wel alles pas en koeling probleem is ook al opgelost.
Nu is me vraag de spoeling in t carter zelf. z
Zou dit problemen kunnen geven in de flow en zou dit goed aan te passen zijn.
Aangezien de boostpoorten nu op de plek van de uitlaat zit.
Of zou dit zelfs alleen maar een voordeel zijn doordat de booster nu een betere flow naar zich toe krijgt.
Voor de spoelers zal t weinig uitmaken omdat die niet extreem verplaatsen.
 
i may be slow but i`m ahead of you

Ralf 17-4-2003 10:06 Print reply

Posts: 9073
Je komt erg met je boostpoort te zitten.
Bij AM blokken kom je dan met je uitlaatpoort tegenover de carterinlaat, ook niet erg practisch.

En waar doe je het voor?
Heb je zo'n hoogtoerige pijp nodig dat je bij die bocht teveel verliest?

Nog iets, wil je je uitlaat geforceerd gaan koelen ofzo? temperatuur van pijp is toch ook erg belangrijke factor voor prestaties...

Dit bericht is ge-edit door Ralf op 17-4-2003 10:07
 
Hans F 17-4-2003 10:25 Print reply
Posts: 4326
AM5 heeft toch al carterinlaat?, als je je cilinder dan achterstevoren plaatst zit je carb toch in de weg voor je uitlaat.

Verder moet je natuurlijk je spoeling in je blok flink aanpassen.

Verder krijg je een flinke druk op de inlaat kant van de cilinder (de kant waar de boostpoorten zitten). Dit, omdat de zuiger omhoog geduwd wordt, maar de krukas andersom draait als gewoonlijk (normaal zit die druk dus op de uitlaatkant, waar het carter dezelfde vorm heeft als het cilinderhemd, en er niet zoals bij de inlaat er een "hap" uit is om de boost te voeden).

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 17-4-2003 10:26
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 17-4-2003 10:27 Print reply

Posts: 5996
ik denk dat je meer verziekt dan dat je goedmaakt dan.
 
ik haat mensen
Pingu 17-4-2003 15:58 Print reply
Posts: 1842
probleem met carb. is ook nogal groot.. wordt nogal warm, verlies je ook mee. Als je het echt goed wil doen, moet de carb aan de andere kant
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
goot 17-4-2003 17:24 Print reply
Posts: 78
Die hap uit t blok wordt opgevuld en aan de andere kant eruit gehaald om de boosters te voeden.
Krukas blijft natuurlijk gewoon dezelfde kant uit draaien.
De koeling van de uitlaat is 1 van de problemen die ik oplos door het ram air principe over de uitlaat heen te laten stromen voor koeling.
De carb is ook t probleem niet het gaat mij dr voornamelijk om is t te doen ??
Het is voor mij als een project om te proberen.
De carb oplossing kan ik op 2 manieren doen of de uitlaat over de carb heen tillen en dan carb dus in een hoek op t blok, of nog extremer de balans as ruimte opvullen en hier een nieuwe inlaat uit halen.
Maar het gaat mij dr dus puur om is dit te doen niet of ik de meeste pk`s haal wil t gewoon proberen en onderzoeken of het kan.
Doordat de cilinder in een hoek op t blok staat zal je een kleine hoek krijgen in de uitlaat.
Ik pas eerst alles droog af om te kijken of de uitlaat en carb werkelijk te doen zijn.
 
i may be slow but i`m ahead of you

Dit topic is 726 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved