Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - probleem bij carburateur rs50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 854 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8803 - probleem bij carburateur rs50
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 12191 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rs oxbow 16-4-2003 22:42 Print topicpost
Posts: 620
ik heb op mijn rs50 een 21mm dell'orto carb gestoken

setup: gilardoni1 (50cc)
gianelli uitlaat voor 50cc
21mm carburateur (malossi kit)

ik steek er een 100 sproeier in en hij rijdt vrij vlot MAAR, hij maakt toch zo'n BWOOOOAA geluid,
ik dacht ik steek er eens een 80 sproeier in want hij verdrinkt volgens mij,
ik rijdt dus met die 80sproeier schakel en als ik schakel valt hij dood, te weinig benzine volgens mij, dat hij met die 100sproeier nog maar net genoeg kreeg

en hij lekt benzine onderaan de carburateur! vrij veel ook

ik kijk dus de leiding na maar die is goed volgens mij, komt dit mischien uit de overloop van de carburateur?

en als de vlotterbak is opengeweest moet ik dan een nieuwe dichting steken?

help me please want ik kan er niet meer aan uit

er is een DR 80cc onderweg
maar tegen dan moet dit zijn opgelost



 

Ralf 16-4-2003 23:37 Print reply

Posts: 9073
ff edit, zie net dat carb nieuw is..

Dit heet nou afstellen, 100 is te groot, 80 is te klein, wat doe je dan...

Als je je carb open hebt gehaald hoef je opzich alleen een nieuwe pakking te monteren als de oude lekt, dus aan deze opmerking heb je vrij weinig

80cc past btw niet op AM, is gewoon 70.

Dit bericht is ge-edit door Ralf op 16-4-2003 23:39
 
rs oxbow 16-4-2003 23:51 Print reply
Posts: 620
ja noemt wel 80cc DR maar is gewoon 75cc ofzo

waar kan het lekken van die benzine dan aan liggen?


 
Ralf 16-4-2003 23:55 Print reply

Posts: 9073
Dan toch pakking, of vuile vlotternaald, wat me erg onwaarschijnlijk lijkt..
 
Neonlampje 16-4-2003 23:56 Print reply

Posts: 14825
overlopen hebben wel vaker de neiging om over te stromen, over het algemeen doe je er ook een buisje aan, en deze laat je omhoog wijzen... op die manier werkt het niet echt als overloop, maar zorg je er wel voor dat je druk in je carb niet te hoog kan worden volgensmij...

wat men vaak ook doet is gewoon een schroefje erin te draaien (ben trouwens btw nog nooit een keihin carb tegen gekomen die niet standaard over liep!!! )

Verder moet je niet afstellen op jou BOAAAAP geluidje, je moet afstellen op de kleur van je bougie, en je gasreactie...

voor meer info over het afstellen kijk hier:
>> Faq van joost <<

suc6 drmee
 
Steve_ZHC 17-4-2003 1:08 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

overlopen hebben wel vaker de neiging om over te stromen, over het algemeen doe je er ook een buisje aan, en deze laat je omhoog wijzen... op die manier werkt het niet echt als overloop, maar zorg je er wel voor dat je druk in je carb niet te hoog kan worden volgensmij...



Heeft de topic starter wel de carb schoongemaakt v??r de montage?
ALTIJD DOEN

Quote:

wat men vaak ook doet is gewoon een schroefje erin te draaien (ben trouwens btw nog nooit een keihin carb tegen gekomen die niet standaard over liep!!! )


Dan moet je, na de montage ff met het handvat v/e schroevedraaier tegen de achterkant v/d vlotterbak beuken, paar zachte tikjes en klaar...

Quote:

Verder moet je niet afstellen op jou BOAAAAP geluidje, je moet afstellen op de kleur van je bougie, en je gasreactie...

voor meer info over het afstellen kijk hier:
>> Faq van joost <<

suc6 drmee


I'm with joe meeeeeen...
 
solidsjakie 17-4-2003 9:51 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

overlopen hebben wel vaker de neiging om over te stromen, over het algemeen doe je er ook een buisje aan, en deze laat je omhoog wijzen... op die manier werkt het niet echt als overloop, maar zorg je er wel voor dat je druk in je carb niet te hoog kan worden volgensmij...

wat men vaak ook doet is gewoon een schroefje erin te draaien (ben trouwens btw nog nooit een keihin carb tegen gekomen die niet standaard over liep!!! )

Verder moet je niet afstellen op jou BOAAAAP geluidje, je moet afstellen op de kleur van je bougie, en je gasreactie...

voor meer info over het afstellen kijk hier:
>> Faq van joost <<

suc6 drmee


moetje ff onder mijn brom loeren.
 
Hans F 17-4-2003 10:27 Print reply
Posts: 4326
owja, en bwoap duid meestal op een te kleine sproeiert (te arm mengsel dat niet ontbrand)
 
rs oxbow 17-4-2003 10:54 Print reply
Posts: 620
volgens mij ligt het niet aan de sproeier maar gewoon dat de benzine zover niet geraakt!

onder de carb ligt het vol met benzine
 
DaveTSX 17-4-2003 11:05 Print reply
Posts: 2033
Ik stel altijd af op hoe die rijd en de gasreactie enzo, maar niet op de bougiekleur, want neem je een andere hittegraad bougie klopt er geen fuck meer van je kleur.
 
http://www.2weird4u.com
Steve_ZHC 17-4-2003 12:41 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs oxbow

volgens mij ligt het niet aan de sproeier maar gewoon dat de benzine zover niet geraakt!

onder de carb ligt het vol met benzine


Vraagt 'ie advies, slaat 'ie het in de wind
 
User 927 17-4-2003 12:47 Print reply

Posts: 6405
Mijn keihin carb loopt niet standaard over, wat is er mis?

Ik denk dat je idd ff pakking moet vervangen, en als ie dan nog overloopt, tsja, dan week ut ook niet meer
 
-Michiel RS- 17-4-2003 20:08 Print reply
Posts: 2803
Het lijkt mij gewoon eente kleine sproeier.


Waarom geen sticky topic maken "hoe moet je je carb afstellen" scheelt weer 10 van dit soort noob toppics per week
 

Dit topic is 12191 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved