Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - nsr lekt olie op rare plek

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1048 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #8780 - nsr lekt olie op rare plek
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 554 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PlaceR 15-4-2003 22:33 Print topicpost
Posts: 1588
hij lekt iets boven of via de schakelpook cht neit goed lijkt me. hoe los ik dit op blokje splise hebbik nog nooit gedaan (wil eiamdn helpen omgeving gilze???)

en soms zit hij muurvast als ik statio loop en wil hij niet van 1 naar vrij. steeds vaker eigenlijk.

what to do?
 

Steve_ZHC 15-4-2003 23:36 Print reply

Posts: 2716
Heej PlaceR, ik weet niet hoe technisch je bent, dus ik houdt het ff simpel

Dat lekken;
laat de motor ff warm draaien, rijdt ff een blokje om ofsow.
Daarna de olie eruit laten lopen.
Schakelpookje eraf, omgeving v/d as ff schoonmaken

Nu kun je de oude keerring eruit pulken, en er voorzichtig weer een nieuwe omheen schuiven.
Dat kan met al je keerringen (behalve krukas-rechts), als je het maar voorzichtig doet.

Nu dat ene met het schakelen;
Dit heb ik ook gehad.
Hij schoot ook wel eens uit de hoogste versnelling.

Koppelingsdeksel eraf trekken, voorzichtig met die kickstartas, die zit er los in en er zit een veer achter, dus als je de as te ver mee naar buiten trekt dan springt de bende alle kanten op.
Nu zit er rechtsonder ergens een plaatje met wat deukjes, en er zit een m8 bout op.
Als het goed is zit die bij jou los, dus draai maar ff goed vast!
Kijk meteen ff of dat rolletje die in die deukjes loopt nog goed op de rand van dat plaatje loopt, en er niet onder of boven.

Als dat allemaal weer goed in elkaar zit moet het over zijn, anders moet je je blok splitten en vanaf daar verder kijken...
Maar dat zal waarschijnlijk niet nodig zijn.
 
Blukaap 16-4-2003 0:42 Print reply

Posts: 10006
Ding lekt waarschijnlijk bij het keerringetje vd schakelas.
Anders kunnen het de keerring vd tandwielas of het neutraalschakelaartje zijn.

En voor dat schakelen, doe idd maar wat stefan zegt.
 
Bastila is lief
Hier_ben_ik - Administrator 16-4-2003 7:45 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer

Heej PlaceR, ik weet niet hoe technisch je bent, dus ik houdt het ff simpel

Dat lekken;
laat de motor ff warm draaien, rijdt ff een blokje om ofsow.
Daarna de olie eruit laten lopen.
Schakelpookje eraf, omgeving v/d as ff schoonmaken

Nu kun je de oude keerring eruit pulken, en er voorzichtig weer een nieuwe omheen schuiven.
Dat kan met al je keerringen (behalve krukas-rechts), als je het maar voorzichtig doet.

Nu dat ene met het schakelen;
Dit heb ik ook gehad.
Hij schoot ook wel eens uit de hoogste versnelling.

Koppelingsdeksel eraf trekken, voorzichtig met die kickstartas, die zit er los in en er zit een veer achter, dus als je de as te ver mee naar buiten trekt dan springt de bende alle kanten op.
Nu zit er rechtsonder ergens een plaatje met wat deukjes, en er zit een m8 bout op.
Als het goed is zit die bij jou los, dus draai maar ff goed vast!
Kijk meteen ff of dat rolletje die in die deukjes loopt nog goed op de rand van dat plaatje loopt, en er niet onder of boven.

Als dat allemaal weer goed in elkaar zit moet het over zijn, anders moet je je blok splitten en vanaf daar verder kijken...
Maar dat zal waarschijnlijk niet nodig zijn.


een M6boutje zul je bedoelen..
 
Members zijn vervelend :-|
guus van driel 16-4-2003 8:20 Print reply
Posts: 846
bij mij liep dat palletje aan je schakel as over dat "tandwiel" dus ik heb hem effe recht gebogen en goed er op gezet, klaar
 
Steve_ZHC 16-4-2003 8:36 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik

[...]


een M6boutje zul je bedoelen..


Stik, ja

Dat krijg je als je Aprilia gaat rijden (of juist 7 maanden helemaal NIKS)

Mijn nederige excuses!!
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 16-4-2003 8:40 Print reply

Posts: 5996
hij bedoeld dopje 8
 
ik haat mensen
Knoxville 16-4-2003 10:35 Print reply

Posts: 1454
m6 is dopje 10 :/
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Honda_mbiloss [Emiel] 16-4-2003 10:39 Print reply

Posts: 3697
hahaha droog laten we het op m7 dopje 9 houde. Dan zijn we allemaal blij. Feest
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 16-4-2003 10:42 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knoxville

m6 is dopje 10 :/


bij mijn zitten me boutjes van me carters met dopje 8 vast hoor (ori honda)
 
ik haat mensen
Honda_mbiloss [Emiel] 16-4-2003 10:48 Print reply

Posts: 3697
bij mij ook tis gewoon m6 dopje 8 klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarie dopiedo.

kheb trouwens nu verkantie tot 20 mei

Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 16-4-2003 10:49
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 16-4-2003 13:35 Print reply

Posts: 10835
Dat plaatje met wat deukjes zit met een m6 boutje vast, en dat is gewoon dopje 10
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Knoxville 16-4-2003 13:49 Print reply

Posts: 1454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff

Dat plaatje met wat deukjes zit met een m6 boutje vast, en dat is gewoon dopje 10


Precies
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Hier_ben_ik - Administrator 16-4-2003 17:59 Print reply

Posts: 8499
het ging er niet om welk dopje en welk boutje het was.. ik verbeterde hem.. maar het probleem was dat dat ding olie lekte, reageer daar liever op..
 
Members zijn vervelend :-|
Steve_ZHC 16-4-2003 18:16 Print reply

Posts: 2716
Heeft de wel-edele heer 'topicstarter' mijn wijze raad al opgevolgd?
Of heeft het zichzelf al opgelost (gebeurd wel eens vaker bij Honda's; probleem, je kan niks vinden en opeens is het over...).
 

Dit topic is 554 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved