Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Kawa 110 CC 20 mm carb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 757 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8771 - Kawa 110 CC 20 mm carb
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1602 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NINJA 15-4-2003 18:19 Print topicpost
Posts: 380
Morgen word dit op mijn brommer gemonteerd door de plaatselijke brommershop nu vroeg ik me af welke uitlaat er het best onder kan want ik dacht dat deze niet speciaal voor Kawa te verkrijgen waren, heb ook op 50cc gekeken. En nog iets belangrijks kan iemand me wat vertellen over de top, en in hoe grote mate een uitlaat daar een rol in speeld.

edit : mijn blok is in de kerst geheel gereviseerd, dit is denk ik dus ook wel oke omdat mijn blok nu meer te voorduren heeft.

Dit bericht is ge-edit door Kawasaki gasser op 15-4-2003 18:21
 

guus van driel 15-4-2003 18:32 Print reply
Posts: 846
de uitlaat is altijd heeeeeeeel belangrijk da snapt iedereen wel


maar over je top, geen idee


 
NINJA 15-4-2003 19:49 Print reply
Posts: 380
ja, ik weet ook wel dat die uitlaat veel uit zal gaan maken, maar wat voor uitlaat moet ik er dan onder doen? een speciale 110 cc verbouwen zodat hij onder mijn brommer past?

 
jackmasterTZR 15-4-2003 20:00 Print reply

Posts: 3062
ik zou een 2e handse homoet kopen zo'n 110 en dan kijken of je die erop geflext krijgt moet denk best wel lukken, kunt denk wel lassen h???
 
Blorn 15-4-2003 20:03 Print reply

Posts: 13825
zoek een uitlaat voor een blok met dezelfde slag, en ong. dezelfde cilinderinhoud.. maak deze passend en klaar
 
valentijn 15-4-2003 20:24 Print reply
Posts: 74
Ha, nog een kawasaki rijder!
Het is een Ar neem ik aan, ik ben ook al een tijdje op zoek naar een snelle race pijp voor een 80cc op mijn Kawa, Homoet heeft allen voor 50cc (voor kawa dan) uitlaten gemaakt, het lijkt
mij niet echt bevorderlijk om die pas te maken
voor een 110cc. Op 50cc.nl staat trouwens wel een kei dure Gianelli voor AR 125 cc dacht
ik, misschien past deze.
Kan je wat meer vertellen over die 110cc, ik ken namelijk wel 100cc maar ik ben nog geen 110cc
tegen gekomen o.a van welk merk en waar je hem vandaan hebt.
Is 20mm niet een beetje klein?! Het is erg lastig om spruitstukken te vinden die op de AR
passen ( groter dan standaard dan!),kan je hier ook nog wat over vertellen (waar jij de jouwe vandaan hebt)
Op dit forum lopen
nou niet bepaald Kawa specialisten rond, als je nog eens wat moet weten kan je me ook ff mailen.Ik heb namelijk al een hele boel met die dingen gekut!
Ik zal eens wat rondvraag doen naar je uitlaat.
mzzl
 
Geen brommer heeft meer soul dan een KAWA AR!
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 15-4-2003 20:26 Print reply

Posts: 7007
ik weet er wel een paar dingetjes van af

maja opvoeren niet echt helaas...te zeldzaam :(
 
nobody fuck with us!!
valentijn 15-4-2003 20:50 Print reply
Posts: 74
Oscar, jij zij laatst dat er een 80cc Homoet voor Kawa op 50cc.nl staat, dit is dus niet zo, (deze is voor 50cc!))maar maakt niet uit.
Weet jij of iemand anders nou wat wel een goede pijp is voor een 80cc en waar ik deze kan vinden!
Thank you all!!!

 
Geen brommer heeft meer soul dan een KAWA AR!
Hondalover19 3-7-2004 2:54 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: valentijn

Oscar, jij zij laatst dat er een 80cc Homoet voor Kawa op 50cc.nl staat, dit is dus niet zo, (deze is voor 50cc!))maar maakt niet uit.
Weet jij of iemand anders nou wat wel een goede pijp is voor een 80cc en waar ik deze kan vinden!
Thank you all!!!



Maak gewoon zelf een pijp beter kun je niet hebben , reken ff uit met bimotion en dan uitlaat prog. connussen uittekenen , plooien, lassen en klaar.Veel beter als al die orginele winkelshit dat is voor standaard cilindertjes , gewoon uitlaat berekenen op jouw cilinder .
Is niet zo simpel voor sommigen voor mij ook niet maar eens je ermee weg bent is het nix

 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
bart de schakelgek 3-7-2004 8:17 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: valentijn

Ha, nog een kawasaki rijder!
Het is een Ar neem ik aan, ik ben ook al een tijdje op zoek naar een snelle race pijp voor een 80cc op mijn Kawa, Homoet heeft allen voor 50cc (voor kawa dan) uitlaten gemaakt, het lijkt
mij niet echt bevorderlijk om die pas te maken
voor een 110cc. Op 50cc.nl staat trouwens wel een kei dure Gianelli voor AR 125 cc dacht
ik, misschien past deze.
Kan je wat meer vertellen over die 110cc, ik ken namelijk wel 100cc maar ik ben nog geen 110cc
tegen gekomen o.a van welk merk en waar je hem vandaan hebt.
Is 20mm niet een beetje klein?! Het is erg lastig om spruitstukken te vinden die op de AR
passen ( groter dan standaard dan!),kan je hier ook nog wat over vertellen (waar jij de jouwe vandaan hebt)
Op dit forum lopen
nou niet bepaald Kawa specialisten rond, als je nog eens wat moet weten kan je me ook ff mailen.Ik heb namelijk al een hele boel met die dingen gekut!
Ik zal eens wat rondvraag doen naar je uitlaat.
mzzl



die "100cc" en "110cc" zijn allebei even groot, namelijk 93cc

de 100cc is merkloos, de 110 is een autisa, made in spain

100cc heb ik zelf al mee gereden, ori uitlaat loopt daar wel goed op, homoet (wat btw meteen paste) helemaal niet, kreeg ik niet afgesteld.
20mm is niet te klein hoor, maar ook niet te groot
mijn ar50 heeft nu 93 autisa en 32mm vlakschuif
ook een op-maat uitlaat
hoe dit rijd moet ik nog uitvinden

op de immi 93cc loopt de gianelli heel goed, hier heb ik al eens op mogen rijden, ding liep 110 op zijn top, trok wel leuk

spruitstukken, die bouw je toch gewoon zelf
ga je toch niet naar zoeken als ze er toch niet zijn ( bestaat alleen de 14mm van de ar50 en de 18mm van ar80) maar die 18 is misschien uit te boren... moet je wel een passende 20mm hebben

Op dit forum lopen
nou niet bepaald Kawa specialisten rond, als je nog eens wat moet weten kan je me ook ff mailen.

doe nou niet alsof je de enigste bent die eraan sleuteld...

Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 3-7-2004 8:21
 
Limburger
Membraanklepje 3-7-2004 8:59 Print reply

Posts: 1379
Nog een tip als je die 100cc en 20mm hebt...
Scoor ergens een ar80 koppeling (en die zijn echt niet zow moelijk te vinden) en prop die drin.
Want de 3-plaats die dr nu in zit zal waarschijnlijk erg gaan slippen. (is bij GerTjan ook zo)
W.b.t. de uitlaat, ik zou als ik het geld zou hebben zker kiezen voor een op-maat gemaakte uitlaat. Anders mss proberen om idd een Homoet 110cc pas te maken.

Ow, en voor onderdelen, in Engeland hebben ze echt nog alles voor die dingen.
Ben al een ori ar80 cilinder tegen gekomen, een 110cc Autisa en zelfs 6-plaats koppelingen.
 
bart de schakelgek 3-7-2004 9:06 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Membraanklepje

Nog een tip als je die 100cc en 20mm hebt... dan is dat echt nog niet nodig
Scoor ergens een ar80 koppeling (en die zijn echt niet zow moelijk te vinden) PLEASE geef mij eer eentje of iemand die er een heeft? ben er zo fokking lang naar op zoek!
en prop die drin.
Want de 3-plaats die dr nu in zit zal waarschijnlijk erg gaan slippen. (is bij GerTjan ook zo) koop nieuwe gevoerde EN nieuwe ijzeren platen, betere veren en hij moet het wel houden, mijne is nu echt moeilijk in te knijpen
W.b.t. de uitlaat, ik zou als ik het geld zou hebben zker kiezen voor een op-maat gemaakte uitlaat. Anders mss proberen om idd een Homoet 110cc pas te maken.

Ow, en voor onderdelen, in Engeland hebben ze echt nog alles voor die dingen.
Ben al een ori ar80 cilinder tegen gekomen, een 110cc Autisa en zelfs 6-plaats koppelingen.
6 plaats koppelingen, kom maar met bewijs of zo want dat past nooit in het koppelingsdeksel


Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 3-7-2004 9:07
 
Limburger
Membraanklepje 3-7-2004 9:11 Print reply

Posts: 1379
Het bewijs van de 6-plaats koppeling:

http://www.bdkraceeng.com/Bike5.html

Ik qoute even van de site:

Quote:
We also do a clutch for 16+hp machines, which has 2 more plates than the AR80 clutch ?79.95 See Pic'


En een AR80 koppeling is 4-plaats, en 4+2 is 6, dus 6-plaats koppeling.


Dit bericht is ge-edit door Membraanklepje op 3-7-2004 9:11
 
bart de schakelgek 3-7-2004 9:15 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Membraanklepje

Het bewijs van de 6-plaats koppeling:

http://www.bdkraceeng.com/Bike5.html

Ik qoute even van de site:

[...]


En een AR80 koppeling is 4-plaats, en 4+2 is 6, dus 6-plaats koppeling.


Dit bericht is ge-edit door Membraanklepje op 3-7-2004 9:11


site kende ik nog niet
wel vet, 20pk eruit halen

maar nu nog die ar80 koppeling, jij zegt dat ze niet zo moeilijk te vinden zijn, weet jij er een dan? tering, heb echt iedereen die iets heeft van ar50 in nederland afgevraagt
 
Limburger
Membraanklepje 3-7-2004 9:19 Print reply

Posts: 1379
Kijk 's in je profiel bart

Owja, ar80 koppeling hebben ze ook bij die site:

Quote:
Heavy Duty Clutch Kits ?28.95 ( These are as 80cc Clutch and suitable for bikes doing 60+mph)



Dit bericht is ge-edit door Membraanklepje op 3-7-2004 9:21
 
KaWaReZ 3-7-2004 11:29 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Membraanklepje

Kijk 's in je profiel bart

Owja, ar80 koppeling hebben ze ook bij die site:

[...]



Dit bericht is ge-edit door Membraanklepje op 3-7-2004 9:21


Bart... als je bestelt.. bestel er dan ook 1 voor mij
neem ik em over.. (kost minder verzendkosten )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges

Dit topic is 1602 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved