Een licht reateltje uit de cilinder hoeft niet
gelijk te betekenen dat er een lager verrot is!
Als je wat grotere koelvinnen hebt dan vesterken deze het geluid van al die mechanische arbeid binnenin enorm ( net zoals de klankkast van een gitaar, snappie).
Wat je hier tegen kan doen is tussen de koelribben rubber blokjes stampen, deze kan je
gewoon bij je lokale brommer boer kopen
(als hetgoed is!!) Je kan ze ook zelf maken
door stukjes koelvloeistof slang op maat te knippen en ertussen te douwen.
Dit voorkomt dus dat je koelribben gaan meetrillen (resoneren). Je zult dit verschijnsel
vaak zien bij bij cilinders met grote koelribben
( vooral de breitwand cilinders voor Zundapp)
Ik heb dit zelf ook bij mijn Kawasaki gehad na een revisie beurt, ik schrok me rot maar die blokjes waren de truc!
Het "schuren" van de zuigerveren langs de cilinderwand word ok erg versterkt!
Een metaalachtig tikje kan echter ook detonatie zijn! Ik hoop dat je er wat aan hebt!
|