Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Plastic kappen spuiten zonder dat later de verf er afspringt?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1070 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #8730 - Plastic kappen spuiten zonder dat l...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 11721 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

valentijn 13-4-2003 17:21 Print topicpost
Posts: 74
Ik heb al vaak plastic kappen gespoten maar op de een of andere manier springt de verf er
na een tijd (jaar) toch vaak af ( of barst) als het plastic buigt.
Weet iemand hoe je dit kan voorkomen?

Zelf spuit ik altijd als volgt:

Eerst goed vet vrij maken, daarna fijn schuren met waterproof schuurpapier,
als je over puur plastic zonder goede verflaag spuit eerst een kunststof hecht- primer erover (dunne laagjes), dan normale primer en dan telkens in dunne laagjes de laklaag.
Goed dacht ik toch zo, of nie?!

Is het ook aan te raden je kappen bij een autospuiterij te brengen, iemand ervaring
hiermee ( prijzen of je de kappen moet voorbewerken enz.)Weet iemand een goede spuiter omstreken Gelderland? Thanks!
 
Geen brommer heeft meer soul dan een KAWA AR!

jackmasterTZR 13-4-2003 18:01 Print reply

Posts: 3062
als het aan mij zou liggen zouk gwoon nieuwe kappen kopen. plastic is best lastig om mooi en goed te kunnen spuiten.
 
Blijhoofd 13-4-2003 18:39 Print reply

Posts: 7378
ik heb me ER nu jaar gelede ook gespote toen echt heel erg me best op gedaan, dat zit er nog wel "redelijk op" toen heb ik bij alle kappe 6 dunne lagen gedaan en 1 dikke

de enigste plaats waar het er af is gegaan is op me voor spatboord en op me koplamp kapje dat ga ik nou binnekort weer doen

vooralo door bewege enzo gaat het er af
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
vinnie 13-4-2003 19:11 Print reply

Posts: 3505
Misschien als je klaarbent een blanke laklaag erover misschien helpot dat(ik weet het niet, ik heb het nooit gedaan)

 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
martinus83 13-4-2003 19:16 Print reply

Posts: 3718
ik heb mijn kappen en tank laten plamuren en spuiten bij een beunhaas die dat bij zn werk (autospuiterij) doet voor 150 euro totaal.

tis van een mtx-sh, 7 kappen en tank
 
jackmasterTZR 13-4-2003 19:31 Print reply

Posts: 3062
het ligt er ook aan wat je spuit. bdoel bij zo'n zijkapje van een mt laat de verf snel los en bij de kappen van een nsr niet zo. dus ligt er ook aan welk soort plastic het is
 
Pol de MT5 Crosser 13-4-2003 20:21 Print reply

Posts: 2892
Ik doe het precies hetzelfde. Je moet toch 1 keer per jaar een beetje bijwerken meestal.
Ik heb er niet zon last van hoor. Ik had alleen schade omdat ik hard onderuit was gegaan. Verder sprong bij mij de verf er niet af
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
valentijn 13-4-2003 21:00 Print reply
Posts: 74
Ik heb ook wel eens gehoord dat er spuit verf bestaat op siliconen basis, dit zou dan wel lekker flexibel zijn, weer iemand daar meer van?

Heeft iemand nog het adres van een goeie autospuiterij omstreken Gelderland?

Houd het spuitwerk (wel op plastic) bij een spuiterij nou wel veel langer, iemand nog
ervaring daarmee?

 
Geen brommer heeft meer soul dan een KAWA AR!
Martijn 13-4-2003 21:09 Print reply
Posts: 10000
kheb mn spatbord gespoten..blijft perfect zitten...zitetn alleen paar krasjes op nu :(..maja...dat heeft nix met het spuiten/verf te maken...

khad ze gewoon mooi geschuurd...3lagen zwart...2 lagen blank...perfect...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
valentijn 14-4-2003 17:30 Print reply
Posts: 74
Is het aan te raden om 2 componenten lak te gebruiken, dit word namelijk echt knoerthard!
Nadeel is dat het wel maar een paar dagen vloeibaar in de bus blijft.

Of is het beter om blanke lak te gebruiken?
Dit alles op plastic kappen!
 
Geen brommer heeft meer soul dan een KAWA AR!
jackmasterTZR 14-4-2003 17:56 Print reply

Posts: 3062
over wat voor kappen hebben we het eigenlijk mt/mb/mtx/mbx/nsr???
 
Suzuki Noël 14-4-2003 18:43 Print reply
Posts: 235
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmaster

over wat voor kappen hebben we het eigenlijk mt/mb/mtx/mbx/nsr???

Maakt dat dan wat uit? Er zit denk ik geen of weinig verschil in het materiaal dus...
 
jackmasterTZR 14-4-2003 19:18 Print reply

Posts: 3062
dat denk dus echt wel, want ik vind zo'n kappie van een mt moeilijker spuiten dan die van een nsr want die zijn veel harder.
 
iaccaloco 14-4-2003 20:16 Print reply

Posts: 76
Hmmz........Tweekomponentenlak is z?ker niet aan te raden......!

De verf barst omdat kunststof kappen kunnen buigen, en de verf niet.....!

Het beste is een lak te zoeken die ook op de RCauto's & boten wordt gebruikt.....
Die is nl. flexibel, maar ook erg duur.....!

Kunststof spuiten blijft lastig...Ook al zou je er 400 grondlagen, en 400 afwerklagen op aanbrengen, zolang de verf hard wordt blijf je het houden......

Het valt me wel op dat originele kunststofdelen mooier blijven dan bijvoorbeeld de nummerplaatkappen voor een Citta of een Puch.....(die bij je achterveren)
Komt waarschijnlijk omdat het orig. kunststof gewoon hoogwaardiger is.....(en meestal dikker)

Grtz,
J@pie..........!

www.iaccaloco.nl


 
www.vespafreak.nl Echt niet alléén voor VespaFreaks!:)
Hans F 14-4-2003 20:22 Print reply
Posts: 4326
idd, gewoon goede verf gebruiken, en een goede spuit (+vochtafschijder)
 
DeAmOnChiLd 14-4-2003 20:32 Print reply
Posts: 875
eerst het kunstof goed schuren en dan gewoon een KUNSTOF primer eroverheen halen das perfect spul voor hard en zacht plastic idiaal doet prima en blijft ook heel mooi en lang zitten.
 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]

Dit topic is 11721 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved