Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - rs carburateur probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 580 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8709 - rs carburateur probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1144 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rs oxbow 12-4-2003 15:41 Print topicpost
Posts: 620
probleempje met mijn aprilia rs50 oud model
ik heb mijn dell'orto sha14/12 carb vervangen
door een malossi 21mm kit

die zit er nu op dus de setup is

gilardoni1 (snelle 50cc)
21mm malossi carb+spruitstuk
giannelli snelle 50 uitlaat

maar hij wil niet starten
volgens mij krijgt hij veel te veel benzine en geen compressie ofzo

de oliepomp heb ik afgekoppeld en nu rijdt ik op mengsmering, nu brand wel constant het rode lampje van de olie

wat moet ik veranderen?

 

SIWWN 12-4-2003 15:50 Print reply
Posts: 7079
Benzinekraan lostaan?
Krijgt de carb wel benzine?
gewoon eerst effe checke of benzinetoevoer wel goed is.


Anders moet je je luchtfilter eris afhalen of hem meer lucht geven..


 
rs oxbow 12-4-2003 16:55 Print reply
Posts: 620
de bougie is kletsnat
kleinere sproeier dus maar dat word waarschijnlijk weer bestellen in die kutwinkel enzo

en waar zit de sproeier eigenlijk bij een 21mm mallosi? ook in de vlotterbak?
 
Robert_S 12-4-2003 17:57 Print reply
Posts: 513
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs oxbow

de bougie is kletsnat
kleinere sproeier dus maar dat word waarschijnlijk weer bestellen in die kutwinkel enzo

en waar zit de sproeier eigenlijk bij een 21mm mallosi? ook in de vlotterbak?

bougie kletsnat... ALs het een NGK is, is dat misschien de reden? Vonkt ie wel dan.


 
Dr. Hans fanclub voorzitter
glenn007 12-4-2003 18:01 Print reply
Posts: 255
Als je probeert te starten nu nog zet dan eerst je benzinekraan uit want anders als je blijft proberen kan het wel eens zijn dat je hem volledig mag proper maken omdat er dan bezine inzit en teveel dan gaat je bougie doorslaan dusja. Sproeier zit idd in de vlotterbak denk ik. Maar probeer eerst eens een kelk erop te steken moest je dat liggen hebben en als ie dan wel goed raait weet je zo dat je sproeier te groot is en met die kelk is geluid nog leuk ook!
 
www.geocities.com/teammagic71
Steve_ZHC 13-4-2003 2:50 Print reply

Posts: 2716
21mm @ 50cc is veeeeeeeeeeeeeeeeeel te groot.
19mm is ook al een beetje veel...

Denk na;
ik; 24mm @ 110cc
jij; 21mm @ 50cc

(niet lullig bedoeld ofsow, serieus)

Neem geen NGK bougie, dat is je reinste rommel.
Champion of Denso, dat zijn de beste normale bougies.

Maar je hebt ook geen compressie meer???
Zit je bougie er wel goed in dan?
Of bedoelde je wat anders...
 
huh 13-4-2003 10:28 Print reply
Posts: 1755
NGK is dan misschien nie zo goed, maar het moet wel starten...dus dat zal het probleem nie zijn...

Verder heb ik er geen ervaring mee, maar 21 mm op een 50cc moet toch eventueel gewoon kunnen lijkt mij. Zuipt alleen wel

En verder, je hebt geen compressie zeg je? Maar je hebt verder niks aan je cilinder gedaan toen je die carb verving ...

Controleer ook ff of de bougie vonkt, dan weet je dat zeker iig. Anders zoek je je dalijk een ongeluk naar iets dat je zo had kunnen opmerken
 
spaanplaat 13-4-2003 11:02 Print reply
Posts: 691
NGK niet goed ??? why not ?
 
Blijhoofd 13-4-2003 11:06 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spaanplaat

NGK niet goed ??? why not ?


idd heb in allebij me suzuki's NGK R en dat vonkt als een gek...
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
-Michiel RS- 13-4-2003 11:19 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs oxbow

de bougie is kletsnat
kleinere sproeier dus maar dat word waarschijnlijk weer bestellen in die kutwinkel enzo

en waar zit de sproeier eigenlijk bij een 21mm mallosi? ook in de vlotterbak?


Dus je hebt nieteens gekeke waar de sproeier zit ?? Wie weet zit er geeneen in he. lekker slim ,vandaar dat je bougie zo soppig is. doe er een 90 sproeier in ongeveer.

Dit bericht is ge-edit door -Michiel RS- op 13-4-2003 11:20
 
rs oxbow 13-4-2003 15:30 Print reply
Posts: 620
ik weet ook dat een 21mm carburateur de maxmimum is voor een 50cc maar ik had eigelijk een 19mm besteld en ze gaven deze mee.

de sproeier die erinzit is een 80

dus best nu een 60 sproeier steken ofzo?
zodra mijn rs50 terug rijdt bestel ik een 70cc

die moet wel zo goedkoop mogelijk

imitatie = 90?
airsal 137?

welke zou ik voor gaan? , hij gaat er zo recht uit de doos op en word niet getuned!
 
master of disaster_rs50 13-4-2003 17:26 Print reply
Posts: 1839
ehhm ik denk niet dat je sproeir echt te groot is hoor,ik heb ok een rs,met 14 mm en ik heb daar een 85 sproeier inzitten.
Heb je die carb wel al afgesteld??want dat scheelt ook al wat,probleer wat te knustelen met je lucht schroef of je bezine toevoer schroefje.
 
lalalalalala i can't hear you
skip 20-2-2004 23:45 Print reply
Posts: 71
hey,

Ik heb ook n RS oud model met n 50cc, 21mm Dell'orto, 92 sproeier, originele expansie uitlaat zonder prop en n normaal power filter en dat loopt perfect,zelfs met n 84 sproeier loopt ie, als t weer wat warmer word, nog steeds geweldig. Ik heb r ook een NGK bougie inzitten en heb niks te klagen, merk met champion ook niet echt dat t beter wordt eerlijk gezegd,het belangrijkste is nog steeds dat ie vonkt. Maarja, knutsel maar ff n end heen,je heb in ieder geval de sproeier gevonden

 
Ik denk niet in problemen maar in oplossingen..
rs oxbow 20-2-2004 23:50 Print reply
Posts: 620
ik had vroeger exact dezelfde setup ook op oud model rs.

zit standaard een 80 sproeier in die carbu en daar loopt hij lekker op. gewoon de gas ni volledig opendraaie bij het starte, geen gas geven zelfs dacht ik.

zo'n carbu is eigelijk wel echt voor 70cc maarja, op een 50 komt hij rustig op toeren 5000rpm en knalt dan meteen door naar zen top 11000rpm. met de ori carbu is dat heel wat minder

dell'orot sha12/14 zijn krengen ook
 

Dit topic is 1144 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved