Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - aanhangert op apparaat....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1343 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #8700 - aanhangert op apparaat....
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3517 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erik_N 12-4-2003 12:51 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: redd3vil

Ik zie het al als je er een asje oplast draaid ie wel ja ff nie gezien


tis niet nodig twee keer na elkaar te posten, aangezien de edit knop er zit


En volgensm ij is met deze snelheid zo een kogelkoppeling tch wel de iedeaalste koppeling, omdat in debochten inderdaad jij wel platter gaat, en het karrtje niet.

wacht ff, als je nu achter op je brom een bevestiging hebt als bij een vrachtauto, zo een mond. En dan dus die stang van die kar aan het einde een O, waar je aan hem bevestigd door dus pen door te steken. Maar als je dan zorgt dat die O kan draaien ten opzichte van de stand aar ie op zit, dus naar links en rechts, dan kan je er ook mee door de bochten volgens mij.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Suzuki Noël 12-4-2003 12:52 Print reply
Posts: 235
Ja, ik zou voor een zo breed mogelijke as gaan, dat karretje ligt erg onstabiel op de weg en als het beladen is zal het wel snel omkiepen.

 
jeroen 12-4-2003 12:53 Print reply

Posts: 15066
Dus laag maken.
En zou ook wel wat zwaar maken..
 
Zeta-boy 12-4-2003 13:29 Print reply

Posts: 2066
Zorg iig dat je het draaipunt, dus de kogel, achter je achterwiel hebt zitten. Als je de kogel ter hoogte van je achteras doet gaat dat niet goedkomen bij haakse bochten. Dan kan namelijk de trekstang tegen je achterwiel aan komen en zit je in de shit. Pak iig een kogelkoppeling zoals die ook op auto's zit. Je zit namelijk toch met de hellingshoek van de brommer en de kar die horizontaal blijft. Maak het karretje laag, breed en als het even kan, zorg dat het chassis heel stevig is.

Wanneer je ermee gaat rijden, bedenk je dan dat je eerder moet remmen en niet abrupt kan gaan remmen. Dan kan je karretje je namelijk wel eens gaan inhalen....
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
PlaceR 12-4-2003 15:32 Print reply
Posts: 1588
maybe stom idee maar slijp de trekhaak van een sloopauto eraf en sloop de rest van je pa's caravan af. erg sterk kan ook draaien en dan langs achterwiel 2 buizen horizontaal uit je frame en 1tje vanonder je lamp naar de buizen
heb je 3 buizen waar de kogel opzit erg sterk en die koppeling sloop je ook niet zomaar.

nog een tip

maak de kar erg breed en superlaag. bodem van de kar liefst onder as van de wielen (als je mb wielen ofzo gebruikt) dan issie het stabielst

 
Martijn 12-4-2003 18:44 Print reply
Posts: 10000
blaat....kruiskoppelingen hoeven niet...das te zwaar enzo....zon kogeltje is veel makkelijker..

zelf kar lassen kan niet..heb geen materiaal/lasapparaat/ervaring...

afmeteringen mogen niet te groot zijn....als je em lekker zwaar laadt dan is de wegligging juist beter (uit ervaring met skelter) ...maja..ik weet het nog niet..ik ga geen 150 euros dokken om alleen naar de BM te kunnen...met die kar...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
vinnie 12-4-2003 18:47 Print reply

Posts: 3505
ik zou plan 1 doen, bij plan 2 komt die stang tege je achterwiel als je draait, bikj 1 draait ie achter je wiel
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
Blorn 12-4-2003 18:59 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

zorg voor stevige wielen!! mijens was daardoor nl gecrashed op heenweg van BM
wielen van een alto ofzow, lekker klein en kunnen hoge snelheden van 120+ wel aan
 
Nasic 12-4-2003 19:00 Print reply
Posts: 890
let errug op met die banden........ dr zitten nl kunstof naaldlagers in, die gegarandeerd zullen gaan smelten. ook bij iets hogere snelheden zal de wand van de band in de bochten al zeer snel uitzetten. ik zou eerder voor banden gaan van een hooischudmachine oid.
 
Ducati 900SS
vinnie 12-4-2003 19:03 Print reply

Posts: 3505
Zet er wiele op van zo'n kinderfiets, beetje stevige bande eronde, die kenne ook wel een snelheid aan denk ik
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
guus van driel 12-4-2003 20:19 Print reply
Posts: 846
scooter banden
die zijn klein en soms ook nog best mooi

kan je op je kar een rem zetten
 
Neonlampje 12-4-2003 21:15 Print reply

Posts: 14825
ik zou trouwens je koppeling ergens bovenin vastmaken, niet ter hoogte van je wiel, gaat aanslijten e.d, kan je tievus hard mee op je bek gaan

Ik heb nog wel karretje, doe er denk ik nix meer mee, met mb velgen koppeling etc..

edit, trouwens.. geen kleine wielen gebruiken.. dit gaat te erg stuiteren, beter is het om grote wielen te nemen en desnoods je kar te verzwaren

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 12-4-2003 21:17
 
User 927 12-4-2003 21:47 Print reply

Posts: 6405
Kan je nou al vertellen dat dit gruwelijk fout gaat, die banden die knallen waarschijnlijk uitelkaar, of stuiteren alle kanten op (Kijk maar eens naar dat loopvlak) en die fietskarkoppeling die houd geen hoge snelheden, zegt de fabrikant, dus je bent goed 8erlijk als je het toch probeert...
 
SIWWN 12-4-2003 21:53 Print reply
Posts: 7079
Wie niet waagt wie niet wint
 
Mr Pain 12-4-2003 22:42 Print reply
Posts: 4966
ja ik zou het ook gewoon proberen, ik wil dus ook een karretje voor mijn brom maken voor BM2003, ik heb op gebelt (politie) de afmetingen mogen maximaal zijn: breed:1m, hoog:1m, lang:2meter van de achteras van je brom tot aan de achterkant van het karretje. ze hebben het niet over de wielbasis gehad dus die maak ik gewoon breder als 1m, ik ga denk ik gewoon scooter bandjes er onderleggen.

dan zien jullie straks een keer een vet verlaagde brom kar
 

Dit topic is 3517 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved