Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MTX-sh... aars?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 777 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8681 - MTX-sh... aars?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tynn-MTX-sh 10-4-2003 20:54 Print topicpost
Posts: 29
Hee,
mijn probleem is het volgende (enkel voor professionals)

Ik HAD:
mtx sh
70cc zeta
12mm carb.
originele uitlaat.

toen heb ik mijn carburateur veranderd in een 20mm, uitlaat vervangen door snelle proma. En toen laten afstellen bij de brommerzaak hier.

Daarna heb ik mijn 70cc zeta ciliinder vervangen door n nieuwe 70cc eurocilindro.
Nou had ik dus het probleem dat ie geen trekkracht had en 50 km/h reed in zn 4 op volle toeren. Koppakking was lek maar nou heb ik dat ook opgelost, hij trekt iets harder op maar nog steeds gruwelijk teleurstellend voor zon nette setup. 1 klein feitje waar ik het enige probleem in zou KUNNEN zien is het feit dat er nogal wat voetpakkingen in zitten omdat bij de oude cilinder de zuiger de kop raakte... die heb ik er niet uitgehaald dus de zuiger komt op zijn hoogste punt een beetje onder de rand van de cilinder uit, is dit mijn probleem? De cilinder is ook nog niet ingereden maar dan zou ie nog over de 50 moeten omdat ie met de alleroudste setup 72 reed..

voor diegene die me helpen, BEDANKT!!
Gegroet, Tyn
 

MBBBBBB 10-4-2003 21:10 Print reply
Posts: 2340
niet te uit de hoogte he...
3/4 van het forum kan dit beantwoorden... enkel voor de proffesionals..

en hoezo aars? ( das een westfries woordje en dien je niet mee te spotten! )

maarre.. je moet in principe elke keer als je je kop en cil loshaalt nieuwe pakkingen doen! dus jeh had ze eraf ( ze zitten er niet in ) moeten halen..
Is waarschijnlijk je probleem jah... en dan heb jij het over proffesionals.. poeh

Enne.. 72 met die andere setup.. dat moet ook sneller kunnen..
Snelle luchtslangen? Uitlaat niet volgekoekt? Ontsteking iets vroeger? CDI nog goed?
Je zou nu wel met 70 en 20 rond de 85-90 of misschien wel meer uitkomen..
 
AppieRS 10-4-2003 21:12 Print reply
Posts: 12
Waarvoor haal je dan niet gewoon een pakking eraf kijk je of dat werkt zo niet nog een kost wel wat tijd maarja als je hard wil moet je........ Hoeveel van die pakkingen heb je er eigenlijk op???
 
Blijhoofd 10-4-2003 21:13 Print reply

Posts: 7378
als je in de 4 de versnelling op max aantal toere 50 rijd dan is je tandwiel verhouding toch echt nie goed
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
jeroen 10-4-2003 21:13 Print reply

Posts: 15066
Die 50 op volle toeren lijkt ook wel wat op slippende koppeling
 
AppieRS 10-4-2003 21:14 Print reply
Posts: 12
Ik weeet nog wel beter gemaakt haal gewoon 1 zo'n nieuwe pakking en priek die er eens op
 
chriss 10-4-2003 21:16 Print reply
Posts: 1859
en als ie je kop dan raakt zou ik deze laten uitdraaien... zo dat de kop van de zuiger er beetje in past
 
Pol de MT5 Crosser 10-4-2003 21:16 Print reply

Posts: 2892
Ja he? als hij een paar 0.000 mm hoger komt schiet je zuigerveer er uit en dan zegt hij pats. Haal hem er af en koop een goede zuiger voor die cilinder. Laat je cilinder zien aan de bromboer. Die hoort er duidelijk niet in.

Dit bericht is ge-edit door Pol de MT5 Crosser op 10-4-2003 21:16
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Blukaap 10-4-2003 21:17 Print reply

Posts: 10008
Sproeier: 100 dell'orto, wel het stuk rubber op je luchtfilterkast d'r afhalen (dat wat naar achteren steekt).
En je moet wel een snelle luchtslang hebben.
Tandwielverhouding: 15-42
GEEN extra voetpakkingen en kop origineel laten.

Dan zou je de 80 net moeten kunnen halen, met proma loopt ie dan tegen de 90.

edit:
KOP NIET UITDRAAIEN, die zuiger heeft er een vlakke rand opzitten en moet je dus gebruiken met de originele kop.

edit2:
Het klopt dat de zuiger niet bovenin komt, die cilinder is 2mm te hoog ofzo.

Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 10-4-2003 21:19
 
Bastila is lief
MBBBBBB 10-4-2003 21:20 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pol de MT5 Crosser

Ja he? als hij een paar 0.000 mm hoger komt schiet je zuigerveer er uit en dan zegt hij pats. Haal hem er af en koop een goede zuiger voor die cilinder. Laat je cilinder zien aan de bromboer. Die hoort er duidelijk niet in.

Dit bericht is ge-edit door Pol de MT5 Crosser op 10-4-2003 21:16


Als ik het goed lees.. HAD hij dat.. nu niet meer
maar hij heeft er nog wel die voetpakkingen van op liggen.. dat is waarschijnlijk, 1 van de problemen

enne.. 0,000 hoger.. ligt jou veer zo dicht op de bovenkant.. dat zal wel niet!

Tynn moet eerst dit advies maar eens opvolgen:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AppieRS

Ik weeet nog wel beter gemaakt haal gewoon 1 zo'n nieuwe pakking en priek die er eens op


en dan misschien ook nog naar andere dingen kijken.. ontsteking, lucht, koppeling, tandwielen
 
Gorilazz 10-4-2003 21:24 Print reply
Posts: 6
werken die hondatjes nog met een membraam?

optimale setting

autisa 65cc meer past niet in je carter!
16mm keihin carb=> het is maar 65cc en meer dan 15k doet ie toch niet
zeer ruime expansie bocht
en een membraam dat groot is en ver open kan, liefst een 6 kleps.

vlak je kop en check de speling zuiger cilinderkop, corigeren met je voet pakking!

suc6
 
chriss 10-4-2003 21:25 Print reply
Posts: 1859
vragen ze dat?
 
AppieRS 10-4-2003 21:25 Print reply
Posts: 12
Probeer eerst het makkelijkste, het is zo lullig al ligt je hele brommer uit elkaar en blijkt het toch gewoon een pakking te zijn.
 
Blukaap 10-4-2003 21:25 Print reply

Posts: 10008
Hij zei

Quote:

enkel voor professionals






Was tegen gorilla


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 10-4-2003 21:26
 
Bastila is lief
MBBBBBB 10-4-2003 21:27 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gorilazz

werken die hondatjes nog met een membraam?

optimale setting

autisa 65cc meer past niet in je carter!
16mm keihin carb=> het is maar 65cc en meer dan 15k doet ie toch niet
zeer ruime expansie bocht
en een membraam dat groot is en ver open kan, liefst een 6 kleps.

vlak je kop en check de speling zuiger cilinderkop, corigeren met je voet pakking!

suc6


ook een beetje loze reply
wat boeit het hem wat het beste is
en het is het geeneens
dus waar heb je het over
en honda heeft membraan.. nee dat zou je niet weten.. vaag figuur
 
Pol de MT5 Crosser 10-4-2003 21:52 Print reply

Posts: 2892
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBBBBBB

[...]



enne.. 0,000 hoger.. ligt jou veer zo dicht op de bovenkant.. dat zal wel niet!
tandwielen



Ja ik heb een ZEta ciinder en mijn zuigerveer ligt gewoon echt op de top niet eerst nog zon klein randje
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?

Dit topic is 1302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved