Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - hahaha whoei!!!!!! me binnenrotor!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 867 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #8666 - hahaha whoei!!!!!! me binnenrotor!
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3363 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

2wheels[jurg] 10-4-2003 21:40 Print reply

Posts: 3503
och ik zag de titel van dit tropic en ik wist al wie hem had gepots maare dat ziet er mooi uit ik kom denk wel een keer lang ik wil die mb nu toch wels is een keer in het echt zien.







en horen
 
huh 10-4-2003 21:54 Print reply
Posts: 1755
Hmm...door een lichter vliegwiel verlies je toch ook gauwer kracht als je bergop rijdt of wind tegen hebt?

Verder lijkt het me wel mooi spul
 
the-roadrunner 10-4-2003 22:17 Print reply
Posts: 499
bergen in nederland???? waar woon jij ???
 
lalalalalala echt v@
jeroen 10-4-2003 22:21 Print reply

Posts: 15066
Limburg heeft wat heuvels
 
the-roadrunner 10-4-2003 22:24 Print reply
Posts: 499
jah en gelderland heeft de postbank, dat maakt nog geen berg
 
lalalalalala echt v@
Honda_mbiloss [Emiel] 10-4-2003 22:25 Print reply

Posts: 3697
haha heuvels, maar ik heb gelezen dat je daar idd ff op moet oefenen. Maar ja moet ik nog allemaal ff testen.

Het starten lukt trouwens amper met binnenrotor, en mijn malossi die mega compressie heeft. In zijn 4 slipt de achterband nog. Dat komt denk ik omdat anders het vliegwiel hem beter rond laat zwiepen zeg maar.
 
Frank1985 10-4-2003 22:29 Print reply
Posts: 92
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chriss

lichter vliegwiel dat binnen je spoelen draait ipv dr overheen valt, zo is je gasreactie beter en schijnbaar trek je sneller op, wegtrekken is iig wel wat moeilijker...

je heb wss geen licht meer omdat er meestal geen spoelen voor op zitten aangezien de meeste binnenrotors van crossmotors komen


Volgens mij is een vliegwiel van een binnenrotor niet lichter hoor (misschien een klein beetje), maar het gaat hoofdzakelijk om de draaicirkel. Want een normaal vliegwiel heeft een diameter van zegmaar 15cm en een binnenrotor een diameter van zegmaar 7cm.

Daar zit hoofdzakelijk het verschil in, het maakt natuurlijk wel iets uit, zo'n lichtervliegwiel.
 
Puch Maxi. 65cc polini met getunde koppeling. Proma circuit met top van 90 km/h => Minibike zelfbouw. Puchblok met 70cc eurokit, 15 bing en een proma circuit met een top van 70km/h.
Honda_mbiloss [Emiel] 10-4-2003 22:33 Print reply

Posts: 3697
dat vliegwiel van mij was 6 gram fzo. tenminste stond erop kan et fout hebbe whahaa

HAhahaha dat kan nooit gloof ik. Maar waarom stond er dan 6 gram op

How wacht ik heb een ingeving. Mss dat hij maximaal 6 G krachten aankan. Dat ie daarna uit mekaar spletscht

Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 10-4-2003 22:36
 
taniya 10-4-2003 22:36 Print reply
Posts: 76
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_mbiloss

dat vliegwiel van mij was 6 gram fzo. tenminste stond erop kan et fout hebbe whahaa

HAhahaha dat kan nooit gloof ik. Maar waarom stond er dan 6 gram op

Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 10-4-2003 22:34


6 G-krachten misscien?
 
.
Honda_mbiloss [Emiel] 10-4-2003 22:36 Print reply

Posts: 3697
haha zelfde ingeving!

We zijn geniaal!

aaaaaaah freaky dat ben jij mol! Ik had et net voorgelegt aan je over msn:P


Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 10-4-2003 22:38
 
Steve_ZHC 10-4-2003 22:37 Print reply

Posts: 2716
Idd, want zo'n rotortje is nog redelijk zwaar, maar er moet minder volume in werking gezet worden h? (en ik heb al 6 jaar geen natuur/scheitkunde gehad )

En dat moeilijker wegtrekken = bullshit, je moet er gewoon ff aan wennen, net als de 1e keer dat je op een schakelbrommer zat, en net zoals je strax voor het eerst in een auto zit.

Je hebt meer vermogen door de CDI schijnt het, omdat die gewoon beter berekend is ofsow.

Och, en als je maar de bij een binnenrotor horende set-up hebt (vanaf ?berbruut getunede 50cc, en 70cc en hoger) merk je niet zo veel van dat via-ductje en dat bruggetje dus daar hoef je geen rekening mee te houden.
 
Mol! 10-4-2003 22:41 Print reply
Posts: 1594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_mbiloss

haha zelfde ingeving!

We zijn geniaal!

aaaaaaah freaky dat ben jij mol! Ik had et net voorgelegt aan je over msn:P


Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 10-4-2003 22:38


Hoooo, foutje... Mar ja, ik leg het voor, en dan strijk jij met de eer... lekker hoor
 
Robert_S 10-4-2003 22:42 Print reply
Posts: 513
Binnerotor roeleert als een malle baardaap
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
I want a NSR 11-4-2003 10:33 Print reply
Posts: 19
Ok, ik begrijp,het, die zitten wel op bijvoorbeeld crossmotoren?

 
DaveTSX 11-4-2003 10:55 Print reply
Posts: 2033
dat wegtrekken is helemaal niet moeilijker, ik rij nu prima met die binnenrotor, en dat wegtrekke is de eerste 5x wat moeilijker, maar daarna is het gewoon easy. En na het tunen kan ik met heel weinig gas (zelfs als ie hard stationair loopt zonder gas) wegrijden. Gewoon de koppeling aanvoelen.

Alleen moet je rustig doen met de koppeling want als je hem te snel laat opkomen slaat ie snel(ler) af. En van bergop rijden merk ik NIX, gaat zelfs beter als eerst
 
http://www.2weird4u.com

Dit topic is 3363 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved