Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - MTX-SH; waar op te letten bij aankoop?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1106 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #8648 - MTX-SH; waar op te letten bij aanko...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1794 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mol! 9-4-2003 22:33 Print topicpost
Posts: 1594
Nou ik ga van het weekend mijn MB (die eerder te bezichtigen was in "Hot or Not"-topic) ruilen tegen een MTX. Hij doet er ook nog eens 175 euro bij.

MTX voldoet aan volgende omschrijving:

Quote:

-------------
Honda mtx-sh
Geel/zwart
70cc Zeta (NIEUW)+ Nieuwe Zuiger en veren
20mm mikuni (NIEUW)
20mm spruitstuk (NIEUW)

190 Sproeinaalt (NIEUW)


Trekt super op en haalt een topsnelheid van 110 met wind mee

en je krijgt........

70cc Eurocilindro (NIEUW) 350km mee gereden
50cc Standaart
12mm cabrateur
12mm spruitstuk
en nog wat Dingen in een doos voor mtx-sh Der bij
Wil je die ruilen tegen je MB ??
en dan mischien wat bijbetaling Dat overleggen we dan wel ffies
maare mail me ffies terug A.U.B want ik zoek al heel lang een mb
De reden dat ik um weg doe is omdat Ik mb leuker vind

Plus het Blok is net gereviceert Nieuwe keringen
en lagers
en pakkingen
----------





Mijn MB betreft de volgende:



SETUP:
70cc EuroKit
20mm Mikuni
Homoet
5-bak


Wat raden jullie mij aan te doen, wat zou ik aan de deal veranderen en waar moet ik VOORAL op letten bij MTX-SH?




EDIT: Typefoutje...

Dit bericht is ge-edit door Mol! op 9-4-2003 22:54

Dit bericht is ge-edit door nick op 10-4-2003 0:18
 

mallemeeuw 9-4-2003 22:51 Print reply

Posts: 4088
hey waar de wieg van een mtx samen komt richting het bal hoofd moet je kijken of der binnne in geen roest zit want da gaaat meestal door roesten dus
(en ik zou die 5 bak zelf houden alsk jouw was
 
!!!! Lambal United !!!!
Mol! 9-4-2003 23:01 Print reply
Posts: 1594
Ik zal erop letten, maar hij zei dat die daar niet rot was, en dat ie nergens rot of verrot was...
Kheb alleen een blok legge met een versleten krukaslager, om eronder te gooien... Moet ik maar aan de revisie denke ik :(
 
glenn007 9-4-2003 23:51 Print reply
Posts: 255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mol!

Ik zal erop letten, maar hij zei dat die daar niet rot was, en dat ie nergens rot of verrot was...
Kheb alleen een blok legge met een versleten krukaslager, om eronder te gooien... Moet ik maar aan de revisie denke ik :(


HOT or ROT?
 
www.geocities.com/teammagic71
Mol! 9-4-2003 23:52 Print reply
Posts: 1594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: glenn007

[...]


HOT or ROT?


Erg nuttige opmerking...
 
Nick - Administrator 10-4-2003 0:20 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mol!

[...]
Erg nuttige opmerking...

Ga er dan ook niet op in... Dan ben je net zo fout.

Maar ik zal wel ff nuttig reageren:
kijk ff in deze FAQ. Die is speciaal voor deze vraag geschreven.
 
barry 10-4-2003 8:54 Print reply

Posts: 7387
juist, bij mtx sh moet je vooral ff naar het stukje frame kijken tegenover de cilinderkop, daar willen ze nogal snel doorrotten

voor de rest gewoon naar de staat kijken van dat ding, zit er veel werk aan e.d,

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mallemeeuw

hey waar de wieg van een mtx samen komt richting het bal hoofd moet je kijken of der binnne in geen roest zit want da gaaat meestal door roesten dus
(en ik zou die 5 bak zelf houden alsk jouw was

 
He?
Mol! 10-4-2003 9:56 Print reply
Posts: 1594
Yeah, maar als je de deal bekijkt, is die redelijk? Ik twijfel namelijk...
 
martinus83 10-4-2003 10:30 Print reply

Posts: 3718
kijk goed naar die eurocilindro cilinder.
die zeta cilinder is nieuw, waarom zit er een nieuwe zuiger in? die zal dan wel uitgehoond zijn (of niet).

tja verder, gewoon alles goed langslopen, haal het vliegwiel kapje eraf, kijk of alles goed droog is, ook aan de andere kant bij het kleine tandwiel aan de krukas, loopt de brommer netjes stationair, zo niet dan kan het zijn dat er iets is met de krukaslagers ofzo die wat TE vast zitten, werkt de koppeling goed, als hij in een versnelling staat en je loopt met de koppeling ingeknepen moet hij wel ontkoppeld zijn,meestal gewoon kwestie van afstellen.

Ook ff een goed testrondje rijden, remmen testen, bij overschakelen moet bij het loslaten van de koppeling meteen oppakken en nie gaa slippen, geluidje in blok moet goed zijn etc etc etc.

Ik kocht mijn mtx-sh ook met het verhaal dat het blok gereviseerd zou zijn, het ding liep op een eurocilindro 20 mm eronder zon 95 km/uur, liep echt goed.

Later haalde ik het blok eronder uit om er een 80 blok onder te schroeven en ging ermee naar de scooterboer om het blok te verkopen, ik had er nie goed naar gegeken maar er zat speling op het big-end lager, de krukas wa kei blauw paars, de krukas lagers waren ook niet nieuw, het was een blok klaar voor de revisie.....

dus ga niet overal 100% op af, controleer goed ook al vind je het wat overdreven naar de verkoper toe. het zou een hoop geld kunne gaan kosten als het toch nie goed is.....

veel suc6 en een erg mooie MB

tip: hou je 5-bak

vraag een foto van die mtx en plaats em dan ff

Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 10-4-2003 10:31
 
Blijhoofd 10-4-2003 10:43 Print reply

Posts: 7378
hehe ik zou het cker doen volgens mij ligt de waarde van MTX SH ook hoger als die van MB en je krijgt er nog geld bij ook daarvoorr kan je hem nog beetje opknappe
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
User 927 10-4-2003 10:51 Print reply

Posts: 6405
Hmmz, bij mijn DT schakel ik ook met slippende koppeling, maar dat doe ik zelf, omdat ik anders zo'n enorme stoot door de brommer voel gaan als ik em gewoon oplaat komen bij het schakelen, of hoort dat zo?

Anyway, ik zou die MB zeker ruilen tegen MTX, maar das omdat ik MB lelijk vind en MTX vet, en ik zou goed opletten bij die MTX, want het klinkt als een mooi dealtje, en die tref je maar weinig
 
Pistonpen Paultje 10-4-2003 10:56 Print reply

Posts: 8678
hmmz....als jij het niet doet moet je hem maar mijn email adress geven, ben wel in voor een lekkere SH !! mag ie mijn MBke wel hebbe...
 
Hier_ben_ik - Administrator 10-4-2003 11:21 Print reply

Posts: 8499
ruilen die hap!!


--> check ook meteen ff of de pro-link van die mtx niet gaar is, is weer leuk om op af te pingelen zegmaar (of meer geld erbij vragen dus)

Dit bericht is ge-edit door Hier_ben_ik op 10-4-2003 11:22
 
Members zijn vervelend :-|
Mol! 10-4-2003 11:27 Print reply
Posts: 1594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik

ruilen die hap!!


--> check ook meteen ff of de pro-link van die mtx niet gaar is, is weer leuk om op af te pingelen zegmaar (of meer geld erbij vragen dus)

Dit bericht is ge-edit door Hier_ben_ik op 10-4-2003 11:22


Dei gozer is ZO achterlijk in zijn hoofd... als ik zeg dat ie 200 bij MOET betalen doet ie het ook... Maar ik wilk em eerst zien, maak ik een foto, en dan zal ik het doorgeven aan jullie

Hij wou eerst mijn MB ruilen tegen:
Zijn MTX -SH en die shit
Tomos 2-speed (loopt 75)
en nog eens 150 eypo...

Daar ga ik op in hakken, maar hij kon ??k nog eens MBX velgies voor me regelen... Altijd leuk speelgoed voor me MT ... Komt allemaal goed, zaterdag ga ik waarschijnlijk heen...
 
Hier_ben_ik - Administrator 10-4-2003 11:31 Print reply

Posts: 8499
maar je moet die jongen ook niet uitbuiten he.. hoort niet, dadelijk is hij helemaal arm enzo, vind ik iig niet netjes.....
 
Members zijn vervelend :-|
Honda_mbiloss [Emiel] 10-4-2003 11:33 Print reply

Posts: 3697
nee das harstikke zielig man, dalijk het dat jochie er harstikke spijt van. Ligt tie te huilen in zijn bedje.


Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 10-4-2003 11:35
 

Dit topic is 1794 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved