Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - probs met afstelling.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1232 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8602 - probs met afstelling.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 583 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Knoxville 8-4-2003 12:01 Print topicpost

Posts: 1454
Brommer: Suzuki TSX
Cylinder: 70cc Eurokitt.
Carburateur: 16MM Mikuni.
Ik heb hem vorige week gemonteerd, eerst beetje inrijden, heb nu 150 km gereden en eens een beetje los getrokken. Nu sputtert hij bij volgas , niet dat hij verzuipt, maar net alsof je bougie stuk is. Terwijl hij maar 9k toeren maakt. Met mijn oude imitatie had ik het niet. Andere bougie maakt niks uit. Heb nu sproeier 88, gister 80 en 110 geprobeerd, met die 80 loopt hij netjes, maar geen kracht. Ook sputtert hij op zijn top. Met die 110 verzuipt hij giga.
Met die 88 trekt hij vanuit onderin lekker, beetje dood punt bij 6k, dan trekt hij weer lekker door tot 9k, dan sputter sputter.

Dit bericht is ge-edit door Knoxville op 8-4-2003 12:03


Arie: Heb je de Faq al gelezen?

Dit bericht is ge-edit door Kouwe Arie op 8-4-2003 14:45
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P

SkaBla [Pim] 8-4-2003 15:57 Print reply

Posts: 4659
te kleine sproeier... die 80 en 88, probeer een 100 en kijk naar de kleur van je bougie....
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Honda_mbiloss [Emiel] 8-4-2003 16:00 Print reply

Posts: 3697
te kleine sproeier zal het niet zijn, anders stond hij nu na 150 km wel stil.

Of je moet eens met je luchtschroef klooien, ik nijg ook naar het idee dat je een te kleine sproeier hebt. Maar als je lucht bijna dicht zit met 100 sproeier zal die niet zo lekker rijden nee.

Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 8-4-2003 16:01
 
Blijhoofd 8-4-2003 17:09 Print reply

Posts: 7378
afstelle zuigt
-zit je luchtfilter er goed op???
-lucht schroef 1.5 slag open???
-olie buisje dicht???
-gasnaald midden in

als dat allemaal zo is dan moet je gewoon gaan expirimenteren met sproeier stappe van 5 of 10 en dan kom je er op een begeve moment achter dat je de de goed hebt te pakke

ik vind dat echt klote werk dast afstelle niet leuk....
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Knoxville 8-4-2003 22:59 Print reply

Posts: 1454
Als ik een 85 erin doe, naald omhoog. Verzuipt hij. Naald midden al iets beter. Maar hij blijft volgas Sputteren. Maakt niet uit wat voor sproeier erin zit. Luchtschroef draai ik wel steeds aan, hoe verder ik hem uit draai, hoe minder kracht er in de brommer zit, en een snelle gasreactie.
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
LE-Man 8-4-2003 23:07 Print reply
Posts: 500
ik had in mijn eurokit 70cc en 16mm + orgineele luchtfilter een 110 sproeier.. dus.. ik denk dat het aan je filter licht, of aan je bougie.

probeer eerst eens aan je luchtschroef te draaien, als ie gaat sputteren heeft ie meer lucht nodig! dus open die luchtschroef!! doe dit elke X een kwart slag!en dan ff gas geven..
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
SkaBla [Pim] 8-4-2003 23:38 Print reply

Posts: 4659
je moet afstellen bij een warme motor he.... als ie koud is zal ie altijd stotteren....

Dit bericht is ge-edit door SkaBla op 8-4-2003 23:40
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Knoxville 9-4-2003 9:40 Print reply

Posts: 1454
Skabla, tuurlijk is die brommer warm :/ Le Man, hij verzuipt al met een sproeier groter als 90, dus een 110 gaat er zowieso niet in. En aan die luchtschroef draaien, daar gaat hij giga licht van lopen. Moet eerst maar eens ongeveer de juiste afstelling hebben. Ik had gister mijn luchtfilter eens los gehaald. Dan kan hij veel meer lucht aanzuigen. Dan is hij onderin wel lekker fel, trok hem zo in de 2 op het achterwiel. Maar dan houd hij bovenin giga in.
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
scooterkiller 9-4-2003 9:45 Print reply

Posts: 2987
Sputteren bij 1 bepaald toerental wat het meest zal helpen is 1 ander soort schuifnaald wat ik bij mijn TSX ook heb gedaan.

Klootse
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Knoxville 9-4-2003 10:16 Print reply

Posts: 1454
Jmmr dat dat het probleem niet is, met imitatie cylinder deed hij het nooit.
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
LE-Man 9-4-2003 10:24 Print reply
Posts: 500
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knoxville

Skabla, tuurlijk is die brommer warm :/ Le Man, hij verzuipt al met een sproeier groter als 90, dus een 110 gaat er zowieso niet in. En aan die luchtschroef draaien, daar gaat hij giga licht van lopen. Moet eerst maar eens ongeveer de juiste afstelling hebben. Ik had gister mijn luchtfilter eens los gehaald. Dan kan hij veel meer lucht aanzuigen. Dan is hij onderin wel lekker fel, trok hem zo in de 2 op het achterwiel. Maar dan houd hij bovenin giga in.


moet je ff je membraam na kijken, kijken of de klepjes niet TE dicht staan

 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
Knoxville 9-4-2003 10:55 Print reply

Posts: 1454
Ja, zal het membraam eens loshalen. Moet er toch nog een fatsoenlijke tap indraaien voor me uitlaat. Hopen dat het probleem daarmee verholpen is. Kan je btw gewoon een stuk carbon plaat kopen bij de bromfietshandel en dan op maar knippen? Ik geloof namelijk niet dat ze carbon plaatjes hebben voor suzuki :(

Dit bericht is ge-edit door Knoxville op 9-4-2003 13:38
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P

Dit topic is 583 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved