Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #8601 - Heb wat gedremeld, mening?
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 1792 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Ronald |
7-4-2003 23:18 |
Posts: 956 |
ik heb met wat advies van marcel (zoetahmeerdah) effe wat in een van mijn 4 dt80 cilinder zitten dremelen.
uitlaat ietsje groter gemaakt en inlaat wat bewerkt.
uitlaat is 71,4% van de boring (origineel) en ik heb hem eerst tot dat maffe uitstulpingkje opgevijld en toen nog 1,5 of 2mm erbij (marcel d8 nog 1mm erbij).
maarja, kijk zelf maar
ik heb nog geen poortmap van de getunede cilinder.
poortmapje originele dt80, zo maar effe snel gemaakt
uitlaatpoortje
inlaatje
harrie en ralf vonden dat ik te ver was gegaan, maarja dat zullen we morgen maar eens gaan uittesten.
wat denken jullie
|
|
|
|
Blukaap |
7-4-2003 23:20 |
Posts: 10006 |
Gaat perfect lopen, zie je zo .
|
|
Bastila is lief |
|
Ralf |
7-4-2003 23:25 |
Posts: 9073 |
We zullen niet verklappen waar het topvermogen komt te liggen
|
|
|
|
Blorn |
7-4-2003 23:33 |
Posts: 13825 |
woooow die word echt wel snel
|
|
|
|
bart de schakelgek |
7-4-2003 23:39 |
Posts: 5987 |
nogal rare inlaat?? daardoor gaat ie zeker 5 km/u harder hoor
|
|
Limburger |
|
Neonlampje |
8-4-2003 0:26 |
Posts: 14825 |
wtf is dat voor piemeltje boven je uitlaatpoort, maf ding!
btw, zoals je zelf zegt.. eerst beetje bijgeveild en toen 1.5 a 2mm erbij, dat is HEEEL veel in 1 keer!!!
edit: ik kom op 79.59% van je boring, of heb jij geprojecteerde oppervlakte genomen?
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 8-4-2003 0:29
|
|
|
|
barry |
8-4-2003 6:47 |
Posts: 7387 |
in mijn orginele cilinder heb ik meteen de uitlaatpoort 5mm opgehoogt en iets van 4mm verbreed
draait al wel veel meer toeren, maarjah, ff ontopic blijven
|
|
He? |
|
MB50TUNED |
8-4-2003 7:35 |
Posts: 1054 |
Zal wel veel toeren draaien zonder vermogen. Of met een powerband waar je niets aan hebt. Bete 3*1 mm en telkens testen dan in 1 keer 3 mm.
|
|
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many). |
|
Ronald |
8-4-2003 7:46 |
Posts: 956 |
het is geen 3mm he, misschien nog niet eens 2.
lude: ik heb de poortmap over de zuiger heen gelegd en toen met schuifmaat gemeten.
ga hem vandaag effe testen als ik er tijd voor heb, hij startte iig nog wel gister, liep ook wat hoger stationair.
|
|
|
|
DaveTSX |
8-4-2003 7:53 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
in mijn orginele cilinder heb ik meteen de uitlaatpoort 5mm opgehoogt en iets van 4mm verbreed
draait al wel veel meer toeren, maarjah, ff ontopic blijven
5mm opgehoogd Of dat ding heeft std. z'n powerband bij 2000 toeren of je hebt je powerband beetje laat nu?
Niet beetje erg hoog gemaakt?
oww ik zie al, originele cillinder, jah daar zullen de poorten wel laag liggen. maar dan nog vind ik 5mm best wat
Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 8-4-2003 7:54
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
8-4-2003 8:23 |
Posts: 5996 |
hm, ik zei nog dat je beter eerst die poort een mooie vorm moest geven en daarna eventueel pas hoger gaan vrezen. maar die inlaat is wel vet mooi gelukt! weet alleen niet of het superveel uitmaakt maar et ziet dr wel vet uit owja en je moet auxjes boren richting je boosterpoort! want je heb dat spoelkanaal niet wat in je carter zit.
Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 8-4-2003 8:27
|
|
ik haat mensen |
|
Blukaap |
8-4-2003 9:54 |
Posts: 10006 |
Bart: ik gok dat het ding uberhaupt pas vermogen KAN gaan leveren waar de ontsteking en uitlaat al lang afkappen .
Want die uitlaatpoort zit ergens rond de 200 graden .
Maar goed, de volgende mocht ik proberen, dus binnenkort maar eens langs gaan.
Ralf en ik hebben bij zijn TSX 50imi de uitlaatpoort ook 3mm in 1 keer omhoog geragd.
En dan was de timing nog niet bijzonder hoog, daarnaast was die cilinder, net zoals deze, verneukbaar.
Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 8-4-2003 9:55
|
|
Bastila is lief |
|
Rudy |
8-4-2003 10:16 |
Posts: 3471 |
Uitlaatpoort lijkt me erg breed of ligt dat aan mij .
Opzich is het wel netjes gelukt..
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
8-4-2003 10:24 |
Posts: 5996 |
ik zei dat je hem eerst zo moest maken:
en dan testen
en als hij nog niet naar je zin liep 1mm hoger maken. niet meteen 3mm omhoog
|
|
ik haat mensen |
|
ardan |
8-4-2003 10:31 |
Posts: 595 |
ik vind die inlaat er best wel grappig uitzien nu.
zo eentje heb ik nog niet tegengekomen
soit,post ff je prestaties als je hem test.dan weten we tenminste of het werkt en niet enkel mooi uitziet.
|
|
have a blast,go fast |
|
Neonlampje |
8-4-2003 10:41 |
Posts: 14825 |
Zo'n inlaat is imho ook niet goed, hier moet je rekening houden met je carb grootte en je cartervolume, heb eens gezien dat iemand dit ook heeft gedaan op 70polini (voor mensen die hem kennen, dat was jan aka B3AST) ding had minimaal een 24mm nodig, had geen power in ondertoeren etc.... had ook een xtreme uitlaatpoort, maar tis op een of andere manier niet goed imho!
en ik hoop voor je dat je niet aan je boosterpoort bent gekomen
|
|
|
|
Dit topic is 1792 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|