Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #8587 - aprillia rs extrema
|
Pagina 2 van 4
|
Dit topic is 2586 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Mol! |
7-4-2003 17:39 |
Posts: 1594 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: FireStorm
[...]
Dat doen ze niet je moet dan echt langs gaan met de brommer. Tenminste dat is hiero zo.
Dat was in de tijd dat ik nog tuperware bakken kocht
Hmppf, ze hebben een of andere hotline van de politie. Als jij ff naar de politiebureau in de buurt gaane, en je framenummer en merk/type mee, dan bellen ze daar die hotline of zo, en kenne ze kijken of ie gejat opgegeven is... bleat
|
|
|
|
-Zeroed in- |
7-4-2003 19:03 |
Posts: 3255 |
verschilt per regio, hier kan het dus niet en moet je echt met desbetreffend voertuig naar het bureau.
|
|
|
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
8-4-2003 8:59 |
Posts: 3697 |
Ik ga vanavond kijken . En die vent wou mijn vader erbij hebben, hij heeft hem afgepakt van zijn zoontje. En dat ding schijnt dus echt 130 te lopen. Ik bel hem op en zeg van ik ben wel geinterreseerd. Hij zegt zo je kan komen kijken mits dat je vader erbij is.
Maar ja, mijn vader vind het ok dat ik hem koop, onder voorwaarden dat er niet meer dan 70cc onder gaat . Me vader het een half uur met die vent staan praten. Weet ook niet wat ze allemaal lulde. Zijn er nog bepaalde kwaaltjes waar ik op moet letten als ik vanavond ga kijken?.
Khou jullie natuurlijk op de hoogte .
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
8-4-2003 9:12 |
Posts: 8678 |
hmmz je ziet ze wel eens op beurzen voor die prijzen, meestal hebben ze dan een verneukte versn.bak, ik zou maar ff kijken of dat wel helemaal lekker zit
|
|
|
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
8-4-2003 9:13 |
Posts: 3697 |
Hij zou hem vandaag proberen te starten na een jaar Als dat niet zou lukken kon ik het vanavond nog ff proberen.
|
|
|
|
NSR RULEZZ |
8-4-2003 13:33 |
Posts: 4934 |
Ook al zijn die Honda's hele degelijke dingen, er kunnen veel dingen aan mis zijn (zoals bij elke brommer overigens) die veel duurder kunnen uitvallen dan je in eerste instantie zou verwachten! Vandaar dat ik deze pagina heb gemaakt, om te voorkomen dat jij een verkeerde koop doet.
Als je een NSR gaat kopen is het belangrijk om op een aantal zaken te letten; ook als je er absoluut geen verstand van hebt, kun je op een aantal dingen letten die je aanwijzingen geven over hoe de eigenaar met de brommer omgegaan is.
Aan het uiterlijk:
- Kijk nauwkeurig of er lakbeschadigingen zijn;
als hij aan de bovenkuip geschaafd is, is de eigenaar een keer op z'n plaat gegaan
met kans op (nu misschien nog onzichtbare) barsten en misschien nog wel andere
zaken die verbogen zijn ofzo. De voorvork of het frame zou bijvoorbeeld krom
kunnen zijn.
- Let op of er misschien barsten in de kappen zitten;
barsten bij een schroef duiden er vaak op dat de eigenaar zelf heeft gesleuteld aan deze brommer. Je zult dus ook meer aandacht moeten besteden aan het motorische gedeelte, als hij z'n kappen laat barsten mag je best de rest van zijn sleutelcapaciteiten ook in twijfel trekken!
- Kijk of de moeren en schroeven er netjes uit zien;
kijk of de eigenaar de moeite heeft genomen telkens (daar waar dat mogelijk is althans) een dop te gebruiken in plaats van een steeksleutel. Heeft hij een steeksleutel gebruikt, dan kun je dat zien doordat de moeren er aan de hoeken afgekauwd uitzien. Bekijk de schroeven ook of telkens een goed passende schroevendraaier gebruikt is, als dat zo is ziet de schroef er kwa vorm als nieuw uit. Als dit zo is dan is dat al een hele geruststelling, het betekend in ieder geval dat de eigenaar hart heeft voor z'n machine, ook getuigd het van enige (basis) kennis van sleutelen.
- Kijk of het frame en de voorvork recht is;
??n van de belangrijkste dingen is zeker dat het frame recht is, ga voor de brommer staan en kijk vanaf de voorband of je het achterwiel evenwijdig aan het voorwiel kunt zien, als het wiel niet evenwijdig is dan is of het frame of de voorvork krom, in dat geval kun je deze brommer beter later staan. Zet ook even je stuur recht en kijk of het wiel ook werkelijk rechtuit staat.
- Kijk naar vuil;
als er veel vuil (echte troep: modder en olie bijvoorbeeld) op het motorblok en de radiator en dergelijke zit, hoeft dat op zich niets ernstigs te zijn, maar het geeft eens te meer aan hoe de eigenaar met z'n brommer omspringt. Het hoeft geen reden te zijn hem te laten staan, maar je moet wel beter kijken als hij vies is, soms wil men iets verhullen met zoveel troep. Bij de aankoop van mijn eigen NSR zat er een klont siliconen kit om het vlotterbakje. Ik ging er dus al vanuit dat het vlotterbakje lekte, wat naderhand ook het geval was. Aangezien ik er toch een andere carburateur op zou zetten maakte het voor mij niks uit, maar het vertelde mij wel wat meer over hoe de eigenaar aan zijn NSR sleutelt.
- Controleer het framenummer;
Ook al is het triest, je moet toch voor de zekerheid het framenummer even controleren. Check of beide nummers (eentje rechts, boven het voetsteuntje, de ander bij het balhoofd) overeenkomen en of er niet gerommeld is aan de cijfers, van een 3 is bijvoorbeeld heel makkelijk een 8 te maken. Het framenummer van een NSR ziet er als volgt uit: AC08-XXXXXXX. Bij twijfel kun je het beste even checken bij de politie of een brommer gestolen is.
Vraag of de eigenaar de onderkuip in ieder geval even wil verwijderen zodat je beter naar het motorblok kunt kijken, dit is 5 minuten werk en hoeft verder geen probleem te zijn.
Aan de techniek:
Nadat je het bovenstaande allemaal nauwkeurig bekeken hebt, kun je verder gaan met de volgende zaken:
- Kijk of de brommer makkelijk start;
Vraag of de eigenaar de brommer zelf start, zo weet je zeker dat het niet aan jou ligt als hij moeilijk start. In een keer kicken (bij een koude motor) is zeer goed ook al is dit met choke, met warme motor moet hij in principe zonder choke in een keer aanspringen.
- Verzeker je ervan dat alles in het motorblok klopt;
na een koude start is het normaal dat hij niet lekker trekt, dus geef hem even een paar minuutjes de tijd, luister tijdens het rijden naar rare geluiden. Rij door alle versnellingen en verzeker je ervan dat de bak niet klemt en dat er nergens vreemde geluiden te horen zijn, Kijk ook of de koppeling goed pakt en ook of hij niet te weinig ontkoppelt waardoor de bak op den duur kapot gaat. De toerentallen mogen nergens ineens omhoogschieten zonder dat de brommer duidelijk sneller beweegt, dit kan nog wel eens in de hoogste versnellingen voorkomen. Dit kan o.a. duiden op versleten koppelingsplaten.
Als de onderkuip er toch af is kun je de eigenaar ook even vragen of hij het kapje waarachter het vliegwiel zit even los wil halen. Je kunt dan de zijlagers van de krukas checken door het vliegwiel omhoog en naar beneden te bewegen. Hier mag in principe geen speling in zitten. Als je echt behoorlijk wat speling voelt is de kans groot dat er naast versleten zijlagers ook speling zit tussen de lagers en het blok. Dit gaat vaak gepaard met een trilling in het blok die in ??n keer opduikt bij een bepaald toerental. Dit betekent dus dat naast nieuwe zijlagers ook de carterschalen aan vervanging toe zijn wat op zich weer een hoop narigheid met zich mee brengt.
copyright? 2001 'Sander's Honda NSR site
Dit bericht is ge-edit door NSR RULEZZ op 8-4-2003 13:42
|
|
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ??? |
|
Mol! |
8-4-2003 13:40 |
Posts: 1594 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_mbiloss
Hij zou hem vandaag proberen te starten na een jaar Als dat niet zou lukken kon ik het vanavond nog ff proberen.
Alsof ie dan w?l loopt... Wedde dat ie niet loopt...
Zoals ik eerder al zei:
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mol!
[...]
...Zal niet de eerste keer zijn dat ze dan zeggen van: "OO, wat vervelend nou, prompt loopt ie nu niet, en vanmiddag reed ik er nog op... zal vast dde sproeier wel zijn, ofzo...
...
|
|
|
|
Superfunk |
8-4-2003 13:42 |
Posts: 1442 |
Hij ziet er wel leuk uit, en 650 is zeker niet veel, voor zo'n beestje.
|
|
Superfunk, it\\\'s not a dream. |
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
8-4-2003 13:48 |
Posts: 3697 |
Quote: Alsof ie dan w?l loopt... Wedde dat ie niet loopt...
Zoals ik eerder al zei:
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: Mol!
[...]
...Zal niet de eerste keer zijn dat ze dan zeggen van: "OO, wat vervelend nou, prompt loopt ie nu niet, en vanmiddag reed ik er nog op... zal vast dde sproeier wel zijn, ofzo...
...
--------------------------------------------------------------------------------
Hij heeft een jaar stilgestaan, en hij is rijdent aan de ketting gelegt(wel met de motor uit aan de ketting gelegt natuurlijk ). Door zijn vader. Die vader verkoopt hem ook, kheb hem nu ook alleen nog maar aan de tel gehad.
Maar ja ik zie wel wat me te wachten staat. Ik hoop een mooi dingetje .
|
|
|
|
Mol! |
8-4-2003 13:56 |
Posts: 1594 |
Ik niet, dan kenne we WEL ruilen
|
|
|
|
DiaL-OuT |
8-4-2003 15:05 |
Posts: 419 |
Ik ging mijn RS kopen, die liep ook neit gelijk (had ruim half jaar stil gestaan). Nieuwe bougie er in en starte gelijk...
Dus dat die zo lang stil heeft gestaan hoeft geen ramp te zijn...
|
|
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas |
|
Mol! |
9-4-2003 15:51 |
Posts: 1594 |
Bij deze even het besluit van honda_mbiloss (Emiel) bij een conversdatie tussen mij en hem...
Quote: Geef in een expresberichtengesprek nooit je wachtwoord of creditcardnummer aan anderen.
l|ll||l|[742617"000027]|ll||l||l | Auschwitz, the meaning of pain.... The way that I want YOU to die ! zegt:
vertel vertel
l|ll||l|[742617"000027]|ll||l||l | Auschwitz, the meaning of pain.... The way that I want YOU to die ! zegt:
rs...?
kut rs zegt:
hahahaha
kut rs zegt:
ding was echt zooooooooow gaar
kut rs zegt:
enige wat mooi was was de demper
kut rs zegt:
enige wat ie deed
kut rs zegt:
was dat ie snel reed
kut rs zegt:
km teller niks deed et
kut rs zegt:
echt helemaal niks deed et alles was gaar flikkerde sowat uit mekaar
l|ll||l|[742617"000027]|ll||l||l | Auschwitz, the meaning of pain.... The way that I want YOU to die ! zegt:
haha
l|ll||l|[742617"000027]|ll||l||l | Auschwitz, the meaning of pain.... The way that I want YOU to die ! zegt:
lekker hoor, dus je wist al gauw genoeg?
kut rs zegt:
hahaha
l|ll||l|[742617"000027]|ll||l||l | Auschwitz, the meaning of pain.... The way that I want YOU to die ! zegt:
sjonge jonge, wat een domme mensen op deze wereld
kut rs zegt:
ik zeg zo tegen me vader
kut rs zegt:
toen ik aan kwam lopen
kut rs zegt:
400 euro meer geef ik er niet voor
l|ll||l|[742617"000027]|ll||l||l | Auschwitz, the meaning of pain.... The way that I want YOU to die ! zegt:
hahah
l|ll||l|[742617"000027]|ll||l||l | Auschwitz, the meaning of pain.... The way that I want YOU to die ! zegt:
droog
l|ll||l|[742617"000027]|ll||l||l | Auschwitz, the meaning of pain.... The way that I want YOU to die ! zegt:
kut rs zegt:
toen had ik er nog niet op gereden
kut rs zegt:
ik ging rijden
l|ll||l|[742617"000027]|ll||l||l | Auschwitz, the meaning of pain.... The way that I want YOU to die ! zegt:
toen je erop gereden had wist je dus ook al genoeg
kut rs zegt:
nou jonge toen wilde ik hem niet eens meer voor 100 euro
l|ll||l|[742617"000027]|ll||l||l | Auschwitz, the meaning of pain.... The way that I want YOU to die ! zegt:
haha
kut rs zegt:
haha ding reed gaar, en was echt oer lelijk
l|ll||l|[742617"000027]|ll||l||l | Auschwitz, the meaning of pain.... The way that I want YOU to die ! zegt:
jeeessus
l|ll||l|[742617"000027]|ll||l||l | Auschwitz, the meaning of pain.... The way that I want YOU to die ! zegt:
waar stond dat ding dan?
l|ll||l|[742617"000027]|ll||l||l | Auschwitz, the meaning of pain.... The way that I want YOU to die ! zegt:
moest jee r veer voor rijde
l|ll||l|[742617"000027]|ll||l||l | Auschwitz, the meaning of pain.... The way that I want YOU to die ! zegt:
ver
kut rs zegt:
ja amsterdam
kut rs zegt:
hahaa
kut rs zegt:
zal je een paar puntjes noemen wat er fout was aan die rs
kut rs zegt:
toen ik nog maar 5 minuten gekeken had he
kut rs zegt:
km teller, was kapot, toerenteller, temp meter(allemaal ook de glaasjes eruit)
kut rs zegt:
niks werkte
l|ll||l|[742617"000027]|ll||l||l | Auschwitz, the meaning of pain.... The way that I want YOU to die ! zegt:
o nee he?!
l|ll||l|[742617"000027]|ll||l||l | Auschwitz, the meaning of pain.... The way that I want YOU to die ! zegt:
jeeesus!
kut rs zegt:
frame gescheurt bij voetstepjes
kut rs zegt:
standaart eraan gelast
kut rs zegt:
kappen beschadigt
l|ll||l|[742617"000027]|ll||l||l | Auschwitz, the meaning of pain.... The way that I want YOU to die ! zegt:
wat een hadige figuren!
kut rs zegt:
alles verroest
l|ll||l|[742617"000027]|ll||l||l | Auschwitz, the meaning of pain.... The way that I want YOU to die ! zegt:
en dan gaan ze em nog de hemel in prijzen ook he...
kut rs zegt:
remschijven waren helemaal bruin
l|ll||l|[742617"000027]|ll||l||l | Auschwitz, the meaning of pain.... The way that I want YOU to die ! zegt:
haha
kut rs zegt:
kappen overal gescheurt
kut rs zegt:
ging ik erop rijden, brak de koppelingskabel ook nog af
kut rs zegt:
ding was echt een wrak
TOPIC GESLOTEN
|
|
|
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
9-4-2003 15:55 |
Posts: 3697 |
Ja het was gewoon zonde van mijn tijd, het leek wel of hij uit de sloot gevist was. Echt werkelijk NIKS deed het. Enige wat hij deed was heel snel rijden. Km-teller, alles was kapot. Contact slot was er ook af. Nergens sleutels van enz.
|
|
|
|
rs oxbow |
9-4-2003 17:24 |
Posts: 620 |
dat is het probleem als je je rs50 130km/h ofzo laat rijden
ze zijn helemaal gaar na 2 jaar dan
de versnellingsbak na 6maand al maarkom
hoeveel km's had dat ding?
|
|
|
|
Mol! |
9-4-2003 17:30 |
Posts: 1594 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rs oxbow
dat is het probleem als je je rs50 130km/h ofzo laat rijden
ze zijn helemaal gaar na 2 jaar dan
de versnellingsbak na 6maand al maarkom
hoeveel km's had dat ding?
Het was geen rs50, harrie... een duiste 80cc was het (ori)
|
|
|
|
Dit topic is 2586 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 4
|
|