Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 110cc of 125cc ???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 920 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8559 - 110cc of 125cc ???
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3697 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

spaanplaat 6-4-2003 16:15 Print reply
Posts: 691
hehe aan de wind gevoeld whaha ..
doe ik ook altijd.. ik kijk hoeveel G er op mijn mond komt te staan .. dan steek ik mijn tong uit om te kijken of ik mijn eige nek kan likken en dan moet ik toch wel zo'n 300 km/u gaan
 
Erik_N 6-4-2003 16:18 Print reply

Posts: 5360
Ben hetn iet helemaal eens met wilbert met zijn stelling je kenbeter 70cc opvoeren dan 100 en dat zou harder gaan.

Toevallig kwam lude laatst met het idee om bij een cilinder, waar de bus eruit kan, daar een ideale cilinder voor te ontwerpen. Als je deze dan dus zo perfect mogelijk maakt ken je volgens mij megasnelle cilinder maken.

(en cilinderbus maken kan, me vader wou er een gaan maken om inme 125 athena te bouwen, maar dat doen we maar niet, knap de autisa wel op. Hij heeft btw wel een keer zo een 70cc gemaakt..)

Humm, ik wil leren draaien en vrezen
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
scania 6-4-2003 16:28 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_N

Ben hetn iet helemaal eens met wilbert met zijn stelling je kenbeter 70cc opvoeren dan 100 en dat zou harder gaan.

Toevallig kwam lude laatst met het idee om bij een cilinder, waar de bus eruit kan, daar een ideale cilinder voor te ontwerpen. Als je deze dan dus zo perfect mogelijk maakt ken je volgens mij megasnelle cilinder maken.

(en cilinderbus maken kan, me vader wou er een gaan maken om inme 125 athena te bouwen, maar dat doen we maar niet, knap de autisa wel op. Hij heeft btw wel een keer zo een 70cc gemaakt..)

Humm, ik wil leren draaien en vrezen


laat ik het anders zeggen dan,

ik denk(mijn mening dus) dat je een 70cc harder ken laten lopen met minder werk.

ik denk dat je een 80 blok neem om relax te kennen rijden,en niet om hard te kennen rijden.

ik rij nu dus met die 110 euro(98cc) met een 26mm carb,en ik heb alle spullen nu liggen om hem weer lekker "standaart" te maken:
80cc
18mm

ik ben van mening dat dat nog het aller beste rijd,omdat je een 18mm carb het beste ken afstellen,en dat de combinatie is waarmee die brommers standaart zijn gelevert,
en nogmaals: ik heb nog nooit top snelheid gereden,koppel is voor mij belangrijker.
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
speedfreak125 6-4-2003 21:20 Print reply
Posts: 116
het probleempje is nu opgelost omdat ik namelijk een mt gekocht heb (in onderdelen) met daarop een 125cc malossie en 26 mikunie . je kan me veel vertellen maar als dit goed afgesteld staat zou het toch harder moeten gaan als een rs
 
de enige goede agent is een dode of half-dode
Erik_N 6-4-2003 21:23 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: speedfreak125

het probleempje is nu opgelost omdat ik namelijk een mt gekocht heb (in onderdelen) met daarop een 125cc malossie en 26 mikunie . je kan me veel vertellen maar als dit goed afgesteld staat zou het toch harder moeten gaan als een rs


Nou eigenlijk gaat een snelle RS met 70CC waarschijnlijk harder....

(namelijk 135-140..)
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
NSR RULEZZ 6-4-2003 21:40 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wilbert

[...]


laat ik het anders zeggen dan,

ik denk(mijn mening dus) dat je een 70cc harder ken laten lopen met minder werk.

ik denk dat je een 80 blok neem om relax te kennen rijden,en niet om hard te kennen rijden.

ik rij nu dus met die 110 euro(98cc) met een 26mm carb,en ik heb alle spullen nu liggen om hem weer lekker "standaart" te maken:
80cc
18mm

ik ben van mening dat dat nog het aller beste rijd,omdat je een 18mm carb het beste ken afstellen,en dat de combinatie is waarmee die brommers standaart zijn gelevert,
en nogmaals: ik heb nog nooit top snelheid gereden,koppel is voor mij belangrijker.

fuck dan ben ik verkeerd bezig met mijn mbx80 blok



 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
speedfreak125 6-4-2003 21:55 Print reply
Posts: 116
ik heb een 80-blok om hard te rijden zonder dat het stuk gaat.
 
de enige goede agent is een dode of half-dode
Frank1985 6-4-2003 22:45 Print reply
Posts: 92
Nee, met mb/mt/x bedoel ze dus de brommers:

De mb, de mt en de mtx oud type. Allemaal hetzelde blok. En een MTX-R is een ander blok dus dat past niet.
 
Puch Maxi. 65cc polini met getunde koppeling. Proma circuit met top van 90 km/h => Minibike zelfbouw. Puchblok met 70cc eurokit, 15 bing en een proma circuit met een top van 70km/h.
speedfreak125 6-4-2003 22:50 Print reply
Posts: 116
dat heb ik gemerkt het is echt onmogelijk om een mb8 blok ertussen te krijgen zelfs niet met slijpen . kon het namelijk niet laten om toch even te proberen .
 
de enige goede agent is een dode of half-dode
rebuild nsr 6-4-2003 22:56 Print reply
Posts: 494
asls je een mb 125cc tegen een rs 70cc zet is die rs echt wel weg hor ik heb ook plannen om een getunde 100cc eurocilinder van alu eronder te gaan zetten icm een 28mm vlakschuif carb. echt wel dat ditr dik harder loopt als de 80 standaart die totaal geen toeren maakt, het rijd wel relaxed zo,n 80-je trouwens

Dit bericht is ge-edit door nsr tigerrrrrr!! op 6-4-2003 22:58
 
nothing beats a cubic inch
speedfreak125 6-4-2003 23:02 Print reply
Posts: 116
met een race ontsteking moet het toch kunnen om een rs er uit te rijden want daar halen die dingen toch ook hun kracht uit .
 
de enige goede agent is een dode of half-dode
Erik_N 6-4-2003 23:06 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: speedfreak125

met een race ontsteking moet het toch kunnen om een rs er uit te rijden want daar halen die dingen toch ook hun kracht uit .


Met een 125 rijdt je RS er ook wel uit hoor, mits deze voldoende is aangepast, standaard is ie vrij kut.

Ik heb een dag met me 125 gereden, maar denk niet dat een rs70 ook maar durfde te sprinten.

Dus je gaat wel harder hoor, maar top is niet zo denderend.

EDIT: het is gewoon onwijs leuk optrekken, top hoef je het niet voor te doen. Ik trok btw in 1 dag een kromme achteras, vrijhard staal, geen imi as ofzo, gewoon hard RVS.

Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 6-4-2003 23:08
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
rebuild nsr 6-4-2003 23:13 Print reply
Posts: 494
top maakt me niet echt veel uit als ie maar 120 rijd en dat red ie wel getuned, acceleratie en powerwheelies daar houd ik van
 
nothing beats a cubic inch
spaanplaat 7-4-2003 2:22 Print reply
Posts: 691
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: speedfreak125

het probleempje is nu opgelost omdat ik namelijk een mt gekocht heb (in onderdelen) met daarop een 125cc malossie en 26 mikunie . je kan me veel vertellen maar als dit goed afgesteld staat zou het toch harder moeten gaan als een rs


125 malossi ???
 
Knoxville 7-4-2003 9:54 Print reply

Posts: 1454
Gozer hier in het dorp had een MT. 125CC mallosi licht getuned, 28mm. En die ging op een digitale autoteller 133,9. Dat vind ik netjes....
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P

Dit topic is 3697 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved