Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - gas geven bij tsx=geen licht meer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 851 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #8553 - gas geven bij tsx=geen licht meer
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1839 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bart de schakelgek 5-4-2003 23:16 Print topicpost

Posts: 5987
als mijn tsx stationair loopt geven het voor en achterlicht perfect licht, maar als ik eenmaal gas geef ( meer als 2 a 3 duizend toeren) dan word het licht zeer zwak.

lampjes en zekeringen heb ik vervangen, ik heb de accu opgeladen en de spanningswisselaar (geloof ik, ik heb iig dat grijze blokje met koelribben wat je met 1 schroef vastzet, het ding zit net achter de carberateur) omgewisseld, en nog wil het niet helpen, waar ligt dit aan? ik heb niet aan de onsteking gezeten btw
 
Limburger

SkaBla [Pim] 6-4-2003 1:08 Print reply

Posts: 4659
dit is het zoooooooveelste topic.... kijk of je draadboom niet ergens contact maakt en kijk of je alles goed aan gesloten hebt...
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Martijn 6-4-2003 1:51 Print reply
Posts: 10000
mss je spoelen als het blijkbaar je zekeringen/accu niet is...

heb je lichtschakelaar er wel op? was bij pim het probleem...

anders moet je ff de output van je spoelenmeten, geel aan geel ut je blok dacht k zo uit mn hoofd.....wisselstroom 60V bij 5000 toeren per minuut...

uit mn hoofd..kann iets afwijken..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
chriss 6-4-2003 7:59 Print reply
Posts: 1859
dat had ik ook en dat betekend meestal dat je zekering niet goed is, mischien te zwaar ofzo?

je moet er es een 15/20 amp ofzoiets of hoe tellen die dingen inzetten....

iig zon blauwe of gele.
 
bart de schakelgek 6-4-2003 10:24 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla

dit is het zoooooooveelste topic.... kijk of je draadboom niet ergens contact maakt en kijk of je alles goed aan gesloten hebt...


nou sorry hoor, maar dit was een ander probleem als het probleem wat die anderen hadden met hun licht

dan zal ik morgen wel een lichtere zekering opzetten,
mijn vader dacht misschien condensator, waar zit dat ding ergens bij tsx? of heeft tsx er geen
 
Limburger
Blijhoofd 6-4-2003 11:06 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

[...]


nou sorry hoor, maar dit was een ander probleem als het probleem wat die anderen hadden met hun licht

dan zal ik morgen wel een lichtere zekering opzetten,
mijn vader dacht misschien condensator, waar zit dat ding ergens bij tsx? of heeft tsx er geen



aaaaarrrrggg ik heb precies hetzelfde probleem :S:S:S

1.5k toeren gaat het licht nog maar heel iets gloeien,das echt weird,ik heb het nog niet gemaakt,maar weet vrijwel cker dat het de verdeler is,deze zit schuin achter je carberateur,martijn heeft nog een schema om deze door te meten

zekering is het zeker niet
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Saknet 6-4-2003 11:08 Print reply

Posts: 10355
Ik heb ook een tsx gehad eerst werkte het licht heel stabiel en na een 10000km zoiets was het spontaan meer gas = zwakker licht
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
SkaBla [Pim] 6-4-2003 11:18 Print reply

Posts: 4659
zekering kan het niet zijn, en condensator heeft een tsx niet, meet je spoelen eens door of je bedrading
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
chriss 6-4-2003 11:44 Print reply
Posts: 1859
hoezo zou de zekering et eigenlijk niet kunnen zijn? dit was bij mij wel de hele tijd et probleem!
 
SkaBla [Pim] 6-4-2003 11:50 Print reply

Posts: 4659
jah als ie kapot is maar dat was nie zo zei hij...en te veel ampere kan het niet zijn...dan brand ie alleen bij een hoger verbruik door maar dat is nie tde reden waar z'n licht zachte van gaat branden
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
chriss 6-4-2003 12:01 Print reply
Posts: 1859
ok, jij hebt dr kaas van gegeten zo te horen

khou me wel stil

 
Blijhoofd 6-4-2003 12:05 Print reply

Posts: 7378
als je zekring kapot is doed de verlichting het gewoon niet...

je moet gewoon ff multimeter zette op de 2 gele draden die van de spoelen afkomen(wel op wisselspanning meten)dan moet er vol gas 60 Volt afkomen stationair 15 volt ofzo

denk dat de gelijkrichter kapot is
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-4-2003 23:11 Print reply

Posts: 17929
accu daty vraagt iedereen het is algemeen bekend dat het licht van een tsx uitgaat als je gas geeft
en anders je zekering kijken of je gelijkrichter ofzoiets gewoon spanningmeter pakken en doormeten

Dit bericht is ge-edit door TSX freak op 6-4-2003 23:12
 
LE-Man 6-4-2003 23:13 Print reply
Posts: 500
owh, dit had ik ook!! komt doordat je accu niet aangesloten is!! moet je ff de bekabeling ff checken, en zekeringen!
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
Knoxville 7-4-2003 9:45 Print reply

Posts: 1454
Ik heb dus ook een TSX, en dus ook dat probleem gehad

Bij maakte hij dus niet genoeg massa, hoe meer gas je gaf, hoe zwakker het licht werd. En het ligt niet aan de Accu. Die is gewoon goed en aangesloten. De kabelboom lekt hier ook nergens. Dus moet je het probleem maar ergens anders gaan zoeken. Toen kwam ik bij de draden vooraan bij de lamp zelf. Als ik de massa draad tegen een kaal stuk ijzer hield, was hij goed. Eerst zat hij aan de koplampbout vast, en die maakte bijna geen contact met het frame.
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
bart de schakelgek 7-4-2003 10:27 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blijhoofd

[...]



aaaaarrrrggg ik heb precies hetzelfde probleem :S:S:S

1.5k toeren gaat het licht nog maar heel iets gloeien,das echt weird,ik heb het nog niet gemaakt,maar weet vrijwel cker dat het de verdeler is,deze zit schuin achter je carberateur,martijn heeft nog een schema om deze door te meten

zekering is het zeker niet


maar die verdeler (dat ding achter mijn carb) had ik dus al vervangen, de accu is correct aangesloten, zekering is vervangen (lezen is ook zoo moeilijk )
ik zal die 2 gele kabels maar eens doormeten
 
Limburger

Dit topic is 1839 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved