Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ketting

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1296 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8545 - ketting
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 447 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

suzuki4life 5-4-2003 18:07 Print topicpost
Posts: 104
mijn ketting hangt heel los, ze valt er zelfs veel af.

Ik heb mijn wiel al zo ver mogelijk naar achtergezet, wat kan ik nog doen? of moet ik een nieuwe gaan kopen
 
TE KOOP:Suzuki TSW, proma uitlaat, homoet demper, 50snel, 18mm carbu, top 93km/uur

MBBBBBB 5-4-2003 18:17 Print reply
Posts: 2340
schakel(s) er tussen uit halen

moet je ff met search zoeken voor de manier hoe dat moet, laatst een topic over geweest
 
FBImme 5-4-2003 18:24 Print reply
Posts: 375
volges mij is er ook een faq over....
faq ketting

Dit bericht is ge-edit door Immpie op 5-4-2003 18:28


Dit bericht is ge-edit door Immpie op 5-4-2003 18:31
 
suzuki4life 5-4-2003 18:28 Print reply
Posts: 104
thx
 
TE KOOP:Suzuki TSW, proma uitlaat, homoet demper, 50snel, 18mm carbu, top 93km/uur
>>>VROOEM>>>derbi 5-4-2003 19:14 Print reply
Posts: 39
in deze faq wordt dus uitgelegd hoe het niet moet. Je mag de kopjes er niet vanaf slijpen omdat je zo kans hebt dat je andere delen van de ketting beschadigd. Ook is het zo dat wanneer je dit hebt gedaan het alleen maar moeilijker is om de busjes eruit te tikken, dit omdat de hoogte van het busje nu gelijk is gemaakt met de hoogte van de schakel. Zo heb je de kans dat dit aan elkaar is gaan zitten door de warmte die is vrijgekomen bij het slijpen en dus heel moeilijk om eruit te tikken.

De manier hoe het wel moet: simpel gewoon meteen eruit tikken zonder slijpen van de kopjes. Zorg wel dat je wat revetjes of iets anders onder je schakel legt omdat anders je ketting krom kan gaan
 
vinnie 5-4-2003 19:16 Print reply

Posts: 3505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: >>>VROOEM>>>derbi

in deze faq wordt dus uitgelegd hoe het niet moet. Je mag de kopjes er niet vanaf slijpen omdat je zo kans hebt dat je andere delen van de ketting beschadigd. Ook is het zo dat wanneer je dit hebt gedaan het alleen maar moeilijker is om de busjes eruit te tikken, dit omdat de hoogte van het busje nu gelijk is gemaakt met de hoogte van de schakel. Zo heb je de kans dat dit aan elkaar is gaan zitten door de warmte die is vrijgekomen bij het slijpen en dus heel moeilijk om eruit te tikken.

De manier hoe het wel moet: simpel gewoon meteen eruit tikken zonder slijpen van de kopjes. Zorg wel dat je wat revetjes of iets anders onder je schakel legt omdat anders je ketting krom kan gaan


Je moet het koppie er dus wel afhalen en het beste is het pennetje neit te tikken, er zijn niet voor niets van die apparaatjes om ze eruit te drukke, dan hgoef je ook niet bang te zijn dat ie krom gaat
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
chriss 5-4-2003 21:15 Print reply
Posts: 1859
gewoon bankschroef op een klein kiertje zetten dat de ketting er niet doorheen valt,maar wel het pinnetje dr doorheen kan vallen.
Dan met centerpointer, of een ander spits voorwerp het pinnetje van de schakel er uit tikken

nix slijpen ofzo dat hoeft helemaal niet, vaak zit er een putje in het pennetje daar kun je fijn de centerpointer in zetten dat ie dr niet uit schiet.

met slijpen slijp je dat putje weg en word et alleen maar lastiger...


 
Neonlampje 5-4-2003 22:23 Print reply

Posts: 14825
klopt...

wat ik soms wel eens doe is vantevoren ff met betonschaar de ketting voor de gewenste schakel doorknippen..
ik vertel me nl bijna altijd
 
chriss 5-4-2003 22:26 Print reply
Posts: 1859
powerlude....
 
stan 5-4-2003 23:02 Print reply
Posts: 395
ik doe altijd met m'n dremel een beetje weg hale gewoon da et kopje er net af is
dan gaat ie er zow uit
 
een bh aan de waslijn is hezelfde als een lege fles bier, ----> het beste is eruit
Neonlampje 5-4-2003 23:03 Print reply

Posts: 14825
met hamer is het echt paar secondes werk.. waarom dan dremelen?
ohja, omdat het leuk is
 
User 927 5-4-2003 23:07 Print reply

Posts: 6405
Dremelen is dikke lol

Totdat je uitschiet... (AUW!)
 
Mr Pain 5-4-2003 23:22 Print reply
Posts: 4966
ja dat klopt laatst bijna een keer dat freesje in mijn duim gehad kwam net op mijn nagel gelukkig, ik haal dat kopje er eerst af anders krijg ik nooit dat pinnetje er uit
 
Martijn 6-4-2003 1:47 Print reply
Posts: 10000
automatishe kettingspanner monteren op je achterbrug..klaaaaar opgelost....damn..das 3e topic in 10 minuten at ik heb opgelost...ben de m?n

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SIWWN 6-4-2003 1:49 Print reply
Posts: 7079
I'm the man (hint: zie topic kawa 400)
 

Dit topic is 447 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved