Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - snellere ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 665 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8542 - snellere ontsteking
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 493 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

speedfreak125 5-4-2003 16:24 Print topicpost
Posts: 116
hoe kan ik aan een snellere ontsteking komen voor mtx-r80 .helpt een snelle cdi-unit merkbaar ?
 
de enige goede agent is een dode of half-dode

Pingu 5-4-2003 17:56 Print reply
Posts: 1842
binnewep kope.. en cdi merk je nie echt
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Neonlampje 5-4-2003 18:09 Print reply

Posts: 14825
hahahahahahhaa, jeah right pingu...

aan een onsteking kom je dmv de sales te raadplegen...

echter kan je beter op zoek gaan naar een cr80 onsteking, kleiner vliegwiel etc...

er zijn echter fabeltjes hier en daar dat een brommer met een kleiner vliegwiel beter loopt.. ben ik het niet mee eens!

Maargoed dat terzeide, vliegwiel van honda kan wel veel lichter dan nu...

een cdi merk je heel veel van, mits je een goede hebt...

imho zijn de leuke vermogenstoenames e.d die je bij meest binnenrotoren ziet op straatbrommers te danken aan de betere cdi die erin zit, niet alleen al door de binnenrotor (Deze zal alleen je gasreactie feller maken, en voor zenuwachtig rijden zorgen)

edit: trouwens..
een standaard cdi monteren zorgt er vaak voor dat je bij de 8k een soort dipje krijgt... ipv verlaten vervroegt een cdi op dit tijdstip wat niet bepaald goed is zegmaar..

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 5-4-2003 18:10
 
barry 5-4-2003 18:43 Print reply

Posts: 7387
kan dat dipje ook bij 6k zijn lude? want bij de 6 heb ik een dipje, en bij de 7/8 begint ie onmeunig te trekken
 
He?
Pingu 5-4-2003 18:45 Print reply
Posts: 1842
Quote:
hahahahahahhaa, jeah right pingu...

aan een onsteking kom je dmv de sales te raadplegen...


staat toch binnenrotor kopen ennu std cdi's doen het altijd wel goed(alleen de rode vind ik slecht rijden)... van een crosser kun je er niet oppleuren, zijn meestal veel meer draden.

 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Neonlampje 6-4-2003 11:54 Print reply

Posts: 14825
barry, dan heb je je onsteking zo staan dat hij vanaf de 8k wel goed staat, dan zal hij imho voor die 8k een dip hebben..

pingu: jah maar je zei dat het niets uitmaakte, echt wel dus een cros-cdi kan je er wel op bouwen, moet je ff weten waar alle draadjes voor staan, is niet zoveel werk.. tkost alleen veeeel geld
 
Pingu 6-4-2003 13:59 Print reply
Posts: 1842
Quote:
pingu: jah maar je zei dat het niets uitmaakte, echt wel dus een cros-cdi kan je er wel op bouwen, moet je ff weten waar alle draadjes voor staan, is niet zoveel werk.. tkost alleen veeeel geld

20 euro voor croscdi vind ik niet duur... En alle cdi's die standaard passen, daarmee maakt het niet veel uit, alleen vind ik dus de rode sloom zijn.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Blukaap 6-4-2003 14:03 Print reply

Posts: 10008
Standaard CDI's kan echt veel uitmaken hoor.
Maar je moet ze wel goed bij het blok kiezen.
 
Bastila is lief
Pingu 7-4-2003 17:15 Print reply
Posts: 1842
ik heb er een hoop geprobeerd, en het maakt ook veel uit, dat zeg ik ook, de rode vind ik dus kut rijden. Maken wel veel toeren, maar nogal powerloos.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Neonlampje 7-4-2003 18:03 Print reply

Posts: 14825
alle honda cdi's tot de cr80 cdi, zijn gewoon puur bagger...
 

Dit topic is 493 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved