Blukaap |
5-4-2003 10:26 |
Posts: 10006 |
Misschien kwam de zuiger gewoon in de 1e plaats te hoog ?
Dat moet je altijd controleren, gewoon zuiger op het bovenste dode punt zetten als je de cilinder d'r op hebt gezet.
Of d'r is toch echt je big-end of small-end kaputt.
|
|
Bastila is lief |
|
Ruben lukkes |
5-4-2003 10:37 |
Posts: 121 |
ist niet un overmaatse zuiger die je dr in hebt zitten?
|
|
MT5 70 imi, 20 delortho, techno50, 4bak, powerfilter TOP van 85KMPH |
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
5-4-2003 10:38 |
Posts: 3697 |
denk idd je big-end of small-end, omdat het met beide cilinders zo is.
|
|
|
|
sam vl. - [HRC Nijmegen] |
5-4-2003 14:13 |
Posts: 1062 |
nou als ik hem op het bovense punt zette kwam ie precies tot aan het gaatje van de pakking, das goed toch? met die 50 snel ook. maar ik snap het niet want die 70 heb ik 7 dagen mee gereden ofso misschien wel langer en ik heb er zelfs 110 mee gereden. en dan rij ik ff rustig aan 80 met iemand achterop en dan BOEM. is toch raar? vooral omdat die 50 snel ook gewoon vet lang goed heeft gelopen en nou na 1 x gas geven ook vastkaait. kan het ook zijn dat er stukjes van de zuiger van die 70 onderin de carter liggen ofso, dat die me drijfstang/krukas blokkeren of iets?
en als mijn big-end of small-end versleten is hoe kan ik dat zien en wat moet ik dan doen enz?
|
|
Nijmegen! |
|
DaveTSX |
5-4-2003 15:38 |
Posts: 2033 |
heb je je carter wel schoon gespoeld voordat je die 50 snel monteerde?
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
speedfreak125 |
5-4-2003 16:04 |
Posts: 116 |
wat is het probleem nu . je legt er een dubbele voetpakking onder en het probleem is opgelost .
|
|
de enige goede agent is een dode of half-dode |
|
Erik_N |
5-4-2003 16:07 |
Posts: 5360 |
Smallend merk je wel als je je cilinder verwisseld lijkt me dus denk niet dat dat het is.
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
Saknet |
5-4-2003 16:07 |
Posts: 10355 |
mja, daarom werkte het eerst dus wel? klopt niet helemaal
ik heb het ook een keer gehad op een MT van me reed er mischien 1 minuut op na het monteren van een nieuwe z'veer en toen kon ik alweer een nieuwe halen gelijk toen paar voetpakkingen ertussen geduwed
en toen was het probleem wel over maar vanaf toen heeft dat blokkie nooit meer zuiver geklonken
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
-SpengaMotors- |
5-4-2003 16:19 |
Posts: 592 |
is je drijfstang niet krom geworden na de eerste vastloper? dat ken ok nog volges mij.....
|
|
|
|
Neonlampje |
5-4-2003 17:09 |
Posts: 14825 |
als hij krom wordt, dan kan hij toch nooit langer worden?!
heb je wel een fatsoenlijke voet en koppakking ertussen?
|
|
|
|
Erik_N |
5-4-2003 17:15 |
Posts: 5360 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
als hij krom wordt, dan kan hij toch nooit langer worden?!
heb je wel een fatsoenlijke voet en koppakking ertussen?
Krom naar buiten omdat de zuiger zo hard mhoog gaat, trekt aan het staal
of niet natuurlijk
En btw, ken je zomaar 2 voetpakkingen ertussen doen? Zit je dan niet dat ie slechter (of misschien wel beter gaat lopen ) in verband met timingen?
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
Saknet |
5-4-2003 17:48 |
Posts: 10355 |
per voetpakking wordt je broem iets hoogtoeriger, maar ik doe het alleen als ik een broem heb waarbij de zuiger te hoog komt,
want met bvb een laag van 4 pakkingen heb ik het idee dat er wel eens een stuk pakking door de druk kan *verdwijnen*..
edit: je zuiger aan drijfstang hangen, ff je cil over je zuiger heen duwen zonder de veren erin, dan je zuiger op het laagste punt duwen, dan kijken of je spoelpoorten goed open staan.. (dat kan je dan ook heel makkelijk met je vingers vernemen)
staan ze niet goed open, dan kan je der eens een of twee voetpakkingen bij tussen proberen..
Dit bericht is ge-edit door barteld op 5-4-2003 17:51
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
sam vl. - [HRC Nijmegen] |
5-4-2003 20:22 |
Posts: 1062 |
me zuiger komt niet te hoog, heb ik nog op gelet.
dubbele voetpakking is dus ook onzin. drijfstang is niet krom dat valt meestal wel op. en ja ik heb er gewoon een voet en koppakking nieuw opgelegd...... maar blok uitspoelen ga ik nu idd wel doen. ik sloop alles deraf dan blok uitspoelen meteen ff speling op krukaslagers controleren. misschien reviceren, ben ik niet zo kapot van maarja. ik zie wel. jullie horen het wel als het gelukt is..
|
|
Nijmegen! |
|
marcel |
5-4-2003 20:30 |
Posts: 1533 |
niet met ze tween rijden. elke keer als er bij mij iets met de cilinder gebeurd is dat nadat ik er met iemand anders op heb gezeten. klinkt gek maar is toch echt zo.
|
|
|
|