jo dudes ik heb net mijn nsr weer inelkaar (1e keer gereden), inrijden doe ik niet (geen tijd voor en als ie kapot gaat smoes voor mbx80blok)
maar ik heb een groot probleem denk ik als ik in zijn eerste rijd tot 9000 toeren heel zwak en dan trekt ie echt abnormaal door tot de 12500 maar als ik schakel van de 2 naar 6 blijven de toeren zo'n beetje gelijk (net als een crosser 125) kunnen dat de koppelings veren zijn.
mijn top is echter heel slecht op teller iets van 85 met 13000 toeren dus ander tandwieletje denk ik
De koppeling slipt gewoon dat ie maar 85 gaat, want met dat toerental, die tandwielverhouding en een 4-bak ga je ong 120...
Oftewel:
Je zoekt ten eerste een 4-plaats koppeling en haalt nieuwe platen (originele!!) en daarna duw je er stevigere veren of verstevig je je originele met pakkingringetjes die op bougies zitten.
nou eerst mijn setup dan maar:
70malossi uitgehoond
20mm mikunie
proma 80cc
6 bak
twv 16/47 (dit is denk ik teneerst ook veels te licht of niet?) en ik heb geen zin om ander achter tandwiel er op te pleuren hoe kan ik dit dan oplossen (want volgens mij is er net geen 17 ofwel?)
zoals nick een keer zei..
zet em in zn 1..trap je rem zo hard mogelijk in.
geef volgas en laat je koppeling los..
slaat ie dan niet af, dan zijn je platen af.
Tandwielverhouding is niet zo heel slecht opzich.
Kan wel iets zwaarder, maar hoeft niet zoveel denk ik.
16-42 zal wel zat zijn denk ik.
Je koppeling slipt dus gewoon, heel simpel te controleren tijdens het rijden: keertje gas los en meteen vol open terwijl ie in de powerband blijft.
Als ie heel erg slipt reageert ie dan praktisch als in de vrij op het gas.
bij slippende koppeling slaat ie ook wel af... alleen niet direct. daar hoor je hem eerst slippen en dan snel zakken in de toeren en valt dan uit...
bij een goede koppeling slaat die gewoon onmetelijk hard en hoor je een keiharde KLAK uit je blok en zal die meteen uitvallen of op het achterwiel willen...