Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Damnit, klote m6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 725 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8474 - Damnit, klote m6
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1617 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Knoxville 3-4-2003 12:36 Print topicpost

Posts: 1454
Vorige week ik naar de brommerwinkel hier in de buurt, want er zat een scheur in mijn 70cc imitatie ( suzuki tsx ) Lekker een nieuwe eurokitt besteld, en hij was eerder gister binnen. Ik helemaal blij.

Wegens omstandigheden kon ik hem er toen niet opzetten.

Gisteravond eerst werken, toen mooi sleutelen. Hele setje gemonteerd. Alles bijna klaar. Alleen de uitlaat er even op draaien. Ik draai die teringbout erin, begin gaat lekker licht zoals altijd. Ineens beetje zwaar, zet een klein beetje kracht. PENG, knapt die KLOTE &*@$&@&(@$($@ bout af . Nu zit hij half in het cylinder. En kan hem er niet uit krijgen. Ook niet met een griptang/sokketang/waterpomptang.

Is het verstandig om hem uit te gaan boren? Zoja, moet ik er weer een M6 van maken, of een M8?

 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P

Ronald 3-4-2003 13:01 Print reply
Posts: 956
moet je netjes in het midden boren, eerst met een klein boortje, daarna evt. met een wat grotere, eigenlijk moet je een boor hebben die linksom draait zegmaar, dan gaat ie er al makkelijker uit. je kunt ook een gewone boor nemen en die erin zetten en als ie er een stukje inzit de boormachine op linksom zetten, met een beetje geluk draai je hem er dan uit.
of je maakt er met een ijzerzaagje een gleufje in en probeert het met een schroevendraaier.
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 3-4-2003 13:03 Print reply

Posts: 7007
dat is idd een goeie manier maar wat slimmer is , is laten tappen bij de bromboer ofsow...kost zowat nix en dan ben je er wat zekerder van dat het goed gaat
is best precies werkje namelijk, niet altijd maar in dit geval geloof ik dus wel
 
nobody fuck with us!!
Knoxville 3-4-2003 13:25 Print reply

Posts: 1454
naja, kijk, ik werk in een garage, aan gereedschap geen gebrek. En met de ijzerzaag kan je er haast niet bij komen. Aan die optie had ik ook al gedacht.
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
bart de schakelgek 3-4-2003 13:43 Print reply

Posts: 5987
met dremeltje gleufje inmaken en dan eruit schroeven, of zoals wij hier doen, gewoon uitboren, tappen en helicoil erin, maat maakt niet zoveel uit, boutjes hebben we altijd zat liggen
 
Limburger
Daan -> TSX 3-4-2003 13:43 Print reply
Posts: 472
Als je aan gereedschap geen gebrek hebt moet je aan een linksetapboor (ofzoiets, ben vergeten hoe het heet) kunnen komen. Das een beetje een conische boor die "verkeerd om" is gemaakt. Als je die erin draait wordt de kracht die nodig is om dieper te gaan groter dan de kracht om de draad eruit te draaien en dan komt ie vanzelf los. Zou prima moeten werken.

Oh ja, mocht je daar nou niet aan kunnen komen en toch gaan boren: doe dat dan HEEL voorzichtig, want iemand heeft ook (voordat hij van mij was) in mijn cilinder zitten boren, en daar ie helemaal scheef gegaan en dat gat is dus verneukt, is niet meer bij te tappen en daardoor zit de uitlaat erg slecht vast. Recht boren dus, beter nog -> laten doen
 
chriss 3-4-2003 13:48 Print reply
Posts: 1859
als je een dremel hebt dan zitten daar wel es van die hele kleine slijpschijfjes bij, daar zou je het es mee kunne proberen, zul je er mischien net bij kunnen...

en zoals ronald al zij je kunt en klein gaatje boren in et tapeind en je hebt van die schroeven die andersom vast gaan dus zeg maar :

schroef vast en tapeind los. die ik heb gezien moest je met een steeksleutel aandraaien...

dan draai je die schroef dr in maar et tapeind dr uit snap je, met tegengestelde draad

anders uitboren en helicoil dr in ofzo
 
Erik_N 3-4-2003 13:54 Print reply

Posts: 5360
Gat in boren, m4 ofzo en dan met linkse tap draai je hem er zo uit....

edit: ik zie het, val in herhaling.

anyways, wat misschien ook optie is uitboren en helicoil erin

Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 3-4-2003 14:23
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Daan -> TSX 3-4-2003 13:59 Print reply
Posts: 472
OK, en nu is er dus 3 keer achter elkaar hetzelfde gezegd... FFtjes lezen voordat het weer gemeld word.
 
Knoxville 3-4-2003 14:34 Print reply

Posts: 1454
En Helicoil is een soort locktite? Enfin, ik kan wel proberen met een kleine slijptol op lucht een sleufje erin te slijpen, en proberen los te draaien. Maar ik betwijfel het, hij zit zo erg vast...
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
De Schout 3-4-2003 14:50 Print reply
Posts: 5327
als ter nog een stukje uitsteekt, moet je er een m8 moer over leggen en die er op vaslassen, dan kun je em er vaak zo uitdraaien.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Erik_N 3-4-2003 14:52 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knoxville

En Helicoil is een soort locktite? Enfin, ik kan wel proberen met een kleine slijptol op lucht een sleufje erin te slijpen, en proberen los te draaien. Maar ik betwijfel het, hij zit zo erg vast...


helicoil is soort schroefdraad, dieje in een overmaat draait, dus bijv m6 in m7. Geweldig spul, mij al vaak van pas gekomen..
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Zoetahmeerdah [Marcel] 3-4-2003 14:55 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_N

[...]


helicoil is soort schroefdraad, dieje in een overmaat draait, dus bijv m6 in m7. Geweldig spul, mij al vaak van pas gekomen..

bijvorbeeld dolgedraaide aansluitingen in uitlaatpoorten
 
ik haat mensen
Knoxville 3-4-2003 14:58 Print reply

Posts: 1454
Denk niet dat ze dat hiero hebben, zal het vanavond na het werk eerst eens op wat andere manieren proberen. Ik wil rijden damnit
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Ronald 3-4-2003 16:29 Print reply
Posts: 956
ik weet misschien ook nog wel iets

je maakt er een gaatje in, daarin draai je een tap en pleurt daar een boutje in met wat van die locktite zooi erbij
effe wachten, effe wachten, nog effe wachten en ....
dan draai je hem eruit

misschien werkt het...
 
aikekoelemeijer 3-4-2003 17:35 Print reply
Posts: 103
Heb ik ook wel eens last van gehad. Bij mij brak hij alleen stukkie hoger. Bij mij is ie afgebroken door dat ik die bout te lang was. Dan draai je hem namelijk in een van je draadstangen waarmee je cilinder vast zit, moet je mee oppassen. Bij mij was toen die draadstang krom.
 
RAG hier, RAG daar, LOL alles naar de klote :D

Dit topic is 1617 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved