Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - stroom aftappen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1105 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #8467 - stroom aftappen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 913 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr Pain 3-4-2003 0:08 Print topicpost
Posts: 4966
waar kan ik het beste en makkelijkste stroom aftappen voor mijn neonlamp wel 12volt voor een nsr

misschien iemand met een schema'tje en aangegeven waar ik het van kan aftappen?
 

Hier_ben_ik - Administrator 3-4-2003 7:56 Print reply

Posts: 8499
Het ligt eraan of je hem altijd aan wilt hebben, of alleen wanneer je je lampen ook aan hebt staan. Je moet in ieder geval ergens (bij de kabels achter je voorkapje ofzo) een groene draad aftappen (groen is massa), daarna ligt het eraan of je altijd je lampje aan wilt hebben staan als het contact aan staat, dan moet je de zwarte draad die uit je contactslot komt aftappen, of als je hem alleen maar aan wilt hebben staan als je lichten aan staan dan kun je hem het beste van je stadslichtje/achterlicht-kabeltje aftappen, deze is bruin..

succes ermee!
 
Members zijn vervelend :-|
solidsjakie 3-4-2003 9:28 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik

Het ligt eraan of je hem altijd aan wilt hebben, of alleen wanneer je je lampen ook aan hebt staan. Je moet in ieder geval ergens (bij de kabels achter je voorkapje ofzo) een groene draad aftappen (groen is massa), daarna ligt het eraan of je altijd je lampje aan wilt hebben staan als het contact aan staat, dan moet je de zwarte draad die uit je contactslot komt aftappen, of als je hem alleen maar aan wilt hebben staan als je lichten aan staan dan kun je hem het beste van je stadslichtje/achterlicht-kabeltje aftappen, deze is bruin..

succes ermee!


Kan veel makkelijker. Uit je contact komt een draad, als je contact aan staat is er 12 v beschikbaar, staat je contact uit, is er ook geen stroom. Die moet je hebbe, daar sluit je een draadje bij aan, deze knup je aan de neonlamp. Dan pak je het andere draadje, en sluit je willekeurig op een aarde aan, als je dicht zit bij je accu, zet je em daar op. Zit je dichter bij je achterlamp, gooi em daar op.
 
spaanplaat 3-4-2003 10:14 Print reply
Posts: 691
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: solidsjakie

[...]


Kan veel makkelijker. Uit je contact komt een draad, als je contact aan staat is er 12 v beschikbaar, staat je contact uit, is er ook geen stroom. Die moet je hebbe, daar sluit je een draadje bij aan, deze knup je aan de neonlamp. Dan pak je het andere draadje, en sluit je willekeurig op een aarde aan, als je dicht zit bij je accu, zet je em daar op. Zit je dichter bij je achterlamp, gooi em daar op.


sorry hoor, maar dat zegt Hier_ben_ik toch ook net ?
 
solidsjakie 3-4-2003 10:26 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spaanplaat

[...]


sorry hoor, maar dat zegt Hier_ben_ik toch ook net ?


die zegt dat het prsies daar en daar weg moet komen, maar aarde is aarde.
 
Hier_ben_ik - Administrator 3-4-2003 11:12 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: solidsjakie

[...]


die zegt dat het prsies daar en daar weg moet komen, maar aarde is aarde.


nieh..

Quote:
by: Benjamin
misschien iemand met een schema'tje en aangegeven waar ik het van kan aftappen?



Quote:
by: Hier_ben_ik
Je moet in ieder geval ergens (bij de kabels achter je voorkapje ofzo) een groene draad aftappen (groen is massa)



ik zeg dat je het ergens van een groene draad kan aftappen, hij vroeg waar hij het kon aftappen, als voorbeeld (kijk naar de ofzo die ik daar neerzet) geef ik dat hij het kan doen bij z'n voorkapje, omdat hij daar waarschijnlijk ook zijn zwarte of bruine draad af gaat tappen, en als je dubbelpolige kabels gebruikt is dat het makkelijkste....


--> Beetje ver gezocht om daarover te zeuren vind ik maargoed..
 
Members zijn vervelend :-|
Mr Pain 3-4-2003 16:11 Print reply
Posts: 4966
ik heb dus een kleine schakelaar in mijn cockpit gebouwd en daar gaat ie over lopen, ik heb geen accu.

en ik heb mijn neonlamp in de voorkuip gebouwd dus dat is geen probleem, dus ik moet gewoon een groene draad daar voor weg pakken?

ik zal het uitleggen ik schakel de +, en de -direct op het frame dan is het goed toch?
 
YAMAHAFREAK 3-4-2003 16:21 Print reply
Posts: 1001
nope is niet goed
- moet op het frame
+ moet op je accu (of een of andere draad die zorgt voor stroomtoevoer)
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Mr Pain 3-4-2003 16:25 Print reply
Posts: 4966
ja zo doe ik het ook -op frame en dan de + van de spannings bron naar schakelaar en daarnaar na de + van de lamp
 
YAMAHAFREAK 3-4-2003 16:53 Print reply
Posts: 1001
ok dan ist goed
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Hier_ben_ik - Administrator 3-4-2003 18:38 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benjamin

ja zo doe ik het ook -op frame en dan de + van de spannings bron naar schakelaar en daarnaar na de + van de lamp


je hebt een aparte schakelaar voor dat lampje dan
dan doe je inderdaad de - op het frame, of beter nog: op een groene draad (is makkelijker aansluiten en maakt meestal beter contact). Als je dan de + zegmaar gewoon aftapt van je gele draad dan moet alles gewoon goed gaan.

(voor de precieze mensen onder ons: er is geen speciale + en -, want het is wisselspanning die op de gele draad staat, maar dat boeit ff niet in mijn uitleg over het aansluiten he)
 
Members zijn vervelend :-|
Mr Pain 3-4-2003 20:10 Print reply
Posts: 4966
(AC en DC

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik

[...]


je hebt een aparte schakelaar voor dat lampje dan
dan doe je inderdaad de - op het frame, of beter nog: op een groene draad (is makkelijker aansluiten en maakt meestal beter contact). Als je dan de + zegmaar gewoon aftapt van je gele draad dan moet alles gewoon goed gaan.

(voor de precieze mensen onder ons: er is geen speciale + en -, want het is wisselspanning die op de gele draad staat, maar dat boeit ff niet in mijn uitleg over het aansluiten he)

 

Dit topic is 913 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved