SIWWN |
2-4-2003 23:42 |
Posts: 7079 |
hmmzz...
Koop gewoon een 120 ofsow en probeer dat.
Dan gewoon grotere of kleinere sputters proberen
|
|
|
|
Daan Da Man |
2-4-2003 23:47 |
Posts: 2064 |
probeer bij de brommerzaak eentje naast vinden te leggen die op t oog even groot is, en dan een maat of 20 omhoog, omdat t mengsel nu dus te arm is. je kunt ook je luchtfilter begrenzen... alleen zo gaan je prestaties achteruit. maar dat vroeg je niet...
|
|
|
|
LE-Man |
2-4-2003 23:56 |
Posts: 500 |
ik had in mijn 20mm en 70cc Zeta een 120 sproeier, maar die was net iets te groot..
|
|
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com |
|
FireStorm |
3-4-2003 2:36 |
Posts: 30 |
Tip van de dag!!!! ik had ut zelfde probleem alleen wist ik de spoeier maat.
Je haalt dus je lucht filter deksel eraf start je brom met hand op de luchtfilter buis beetje lucht geven anders start ie niet.
dan langzaam je hand weg halen en spelen met gas niet uit laten vallen dus met je gas stationiar laten lopen. als dat lukt. Lukt dat niet dan moet je je schuim ff voor het gat leggen kijken of ie dan beter loopt deksel er nog steeds af. als ie dan stationair loopt zonder gas te geven. kijk je of tie nog steeds bij volgas bluuuhhhh doet zo ja kijken wat ie met deksel erop doet.
Valt ie dan uit dan moet er een kleinere spoeier in.
Kijk btw ook ff naar de kleur van je bougie
zwart is te vel benzine en te weinig lucht = kleinere spoeier.
wit is te arm mengsel = grotere spoeier.
koffie met melk bruin is goed.
Je kan ook nog een nieuw bougietje proberen.
Nou ik hoop dat je er wat aan hebt.
In mijn Brom zit iig een 80 sproeier
Setup 70cc eurokit 20mm mikuni externe sproeiert kweenie of die het zelfde zijn als intern als je ook een externe sproeier heb dan raad ik aan om zo rond de maat 90 eerst te proberen met gewoon luchtfilter en ong 100/110 met power filter.
Succes
|
|
Live Fast , Ride Hard and Die Young |
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
3-4-2003 9:43 |
Posts: 3697 |
ik heb met dezelfde setup sproeier 130 doll ertho( hoe schrijf je dat), maar heb dezelfde setup alleen powerfilter en dat scheelt ok al een boeltje. Het verschilt echt per brommer je moet gewoon met 120 beginnen.
|
|
|
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
3-4-2003 9:51 |
Posts: 5996 |
dellorto
|
|
ik haat mensen |
|
Knoxville |
3-4-2003 10:05 |
Posts: 1454 |
Hoezo met 120, bij geen 1 brommer is het gelijk. Ik rijd bijv met een 92 Sproeier..
|
|
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P |
|
Nasic |
3-4-2003 11:00 |
Posts: 890 |
mag ik mijn prob er ook bijzetten?
mijn rs:
24mm mik ronde schuif (mt carbje)
airsal 70cc tuned
carters tuned
Rito krukas
bidalot uitlaat
std luchtfilter
toen ik um na de revisie starte, reed ie perfect met sproeier 125 en gasnaald in het midden, en luchtschroef op 1 1/2 slag uitgedraaid...... hij haalde al zn lucht dan ook uit een gat van 2x2 cm.
zondag wou ik ff gianelli uitlaat testen, dus eronder gehangen, en gasnaald 1 standje hoger gezet..... dit reed ook perfect.
nu wou ik gisteren in me luchtfilterdeksel extra gaten boren, dus heb ik er 10 gaten van 12mm bijgeboord. de 24mm lust nogal wat lucht naar mijn id. sproeier 140 erin gedraaid, luchschroef laten staan, en gasnaald op de hoogste stand. is dit normaal met mikuni dat ik een nog grotere sproeier moet hebben? van hij krijgt dus naar mijn id te weinig?
jah een heel verhaal....... ik ben alleen dellortho carbs gewend, dat heel anders afstellen.
|
|
Ducati 900SS |
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
3-4-2003 12:04 |
Posts: 7007 |
nasic:het lijkt me idd dat er wel een iets grotere sproeier in moet, soms zitten er in Mikuni?s ook echt achterlijke maten (wel mikuni sproeier he ) dus ja gewoon zo goed mogelijk proberen af te stellen...als er groter in moet twijfel daar dan niet aan
|
|
nobody fuck with us!! |
|
martinus83 |
3-4-2003 17:56 |
Posts: 3718 |
mtx-sh
70cc malossi
20mm mikuni en 20mm spruit
mal membraan
snel cdi+onstek plaat
sproeier 130 mikuni
dus met die 120 zal je er nie ver naast zitten
Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 3-4-2003 17:57
Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 3-4-2003 17:57
|
|
|
|
BlueThunder |
3-4-2003 18:09 |
Posts: 190 |
je wilde altijd dat ik ook eens een reply wegzette...komtie
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daan futura man
probeer bij de brommerzaak eentje naast vinden te leggen die op t oog even groot is, en dan een maat of 20 omhoog, omdat t mengsel nu dus te arm is. je kunt ook je luchtfilter begrenzen... alleen zo gaan je prestaties achteruit. maar dat vroeg je niet...
Het mengsel is nie te arm...maar te rijk.
Kijk naar je bougie
|
|
je kunt altijd sneller...... |
|
martinus83 |
3-4-2003 18:20 |
Posts: 3718 |
op t oog? heb jij goede ogen zeker?
20 omhoog? bij keihin,mikuni sheelt nogal
|
|
|
|
Nasic |
3-4-2003 18:33 |
Posts: 890 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]
nasic:het lijkt me idd dat er wel een iets grotere sproeier in moet, soms zitten er in Mikuni?s ook echt achterlijke maten (wel mikuni sproeier he ) dus ja gewoon zo goed mogelijk proberen af te stellen...als er groter in moet twijfel daar dan niet aan
het zijn idd originele mikuni maten...... heheh bij dellortho is 120 echt huge, nu ga ik met mikuni richting 160 naar mijn gevoel.
|
|
Ducati 900SS |
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
3-4-2003 18:39 |
|
ties |
3-4-2003 19:24 |
Posts: 1333 |
poep he, wat rijden jullie met kleine sproeiers, ik ree met een standaard 60 imi met 20mm mikuni en 160 spoeier kon zelfst 170 in maar wilde niet afstellen.
|
|
|
|