Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - imi vs. merk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1020 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8451 - imi vs. merk
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 582 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Daan Da Man 2-4-2003 18:28 Print topicpost
Posts: 2064
ik zit met een vraagje... (duh)

wat is nu precies het verschil tussen een merk en een imi (taiwanmade) cylinder?

ik d8 zelf maybe t materiaal (dat levert niet echt snelheidwinst op ofzo...echt merkbaar niet iig)
en de poorttiming... die zou maybe beter zijn mij merkcyls...

dusj ik zat te denken, als ik nou een bruut goedkope imi koop, en die laat tunen...

dan ben je toch retegoedkoop klaar en heb je een goeie (of zelfs betere cyl) als een polini ofzow... en dit wil ik serieus weten, want t scheelt anders wel 250 euro ofzo he! das wel 550 gulden, en daar sta ik TIEFUSLANG voor te werken!!!
 

Kouwe Arie 2-4-2003 18:34 Print reply
Posts: 2065
Nou het materiaal in ieder geval, merk is bijna altijd met Nicasil of Chroom wand en Imi gietijzer. En er is minder research naar de poortentiming gedaan. De gulden middenweg is dus een imi met chroom of nicasil wand, want die bestaan dus ook weer, en die laten tunen
 
huh 2-4-2003 18:36 Print reply
Posts: 1755
Je kan wel zo'n imi laten tunen, maar die slijt dan weer veel sneller dan een gewone (en snelle) merk cilinder die dus niet getuned hoeft te worden. Je moet dus wel vaker zuigerveren, zuiger of zelfs heel de cilinder vervangen. Of je dan uiteindelijk nog zo goedkoop uit bent is dan maar de vraag!
 
CrossMaster 2-4-2003 18:43 Print reply
Posts: 729
ja een eurokitje is dan wel leuk, goedkoop en nicasil en dan beetje tune enzo
 
Hans F 2-4-2003 18:44 Print reply
Posts: 4326
Groot verschil is de kwaliteit van de spoelkanalen (dus afwerking, radiusen etc.). Poortvorm, timingen. En nog veel meer.

Het is niet voor niets dat er bij de race vooral gebruik gemaakt wordt van GT4 cilinders voor nsr. De kwaliteit van deze cilinders ligt veel hoger dan van de andere cilinders die te koop zijn.

Of je het verschil er uithaald is een tweede, en ligt ook grotendeels aan de rest van je setup.

Welke cilinder het snelst zal zijn na tuning ligt er bv. ook aan waar de poorten liggen. Mischien liggen ze wel compleet verkeerd en is er niks aan te doen om het te verbeteren.

Joost? had dacht ik ooit eens berekent dat een malossi cilinder voor mb/t bijna perfect was. Dus dat alle poorten gewoon goed op elkaar afgestemd zijn qua opp. en timingen.

Kwaliteit zuiger verschild ook. Verder zit er bij andere cilinder dan Honda cilinders ook een cil. kop bij. Hier kunnen natuurlijk ook heel veel verschillen tussen zitten.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 2-4-2003 18:46
 
arrier 2-4-2003 18:44 Print reply
Posts: 2221
bij cilinders zou ik maar een goede kopen merk maakt niet zoveel uit wel de wand die r inzit (ja oke tenzij we t over mallosi hebbe) maar bij die plastic doze (scooters) heb je imitatie uitlaten die zijn er misschien ook voor schakels maar da weet ik niet maar dan zijn ze net zo goed
 
Bullet 2-4-2003 18:54 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

Groot verschil is de kwaliteit van de spoelkanalen (dus afwerking, radiusen etc.). Poortvorm, timingen. En nog veel meer.

Het is niet voor niets dat er bij de race vooral gebruik gemaakt wordt van GT4 cilinders voor nsr. De kwaliteit van deze cilinders ligt veel hoger dan van de andere cilinders die te koop zijn.

Of je het verschil er uithaald is een tweede, en ligt ook grotendeels aan de rest van je setup.

Welke cilinder het snelst zal zijn na tuning ligt er bv. ook aan waar de poorten liggen. Mischien liggen ze wel compleet verkeerd en is er niks aan te doen om het te verbeteren.

Joost? had dacht ik ooit eens berekent dat een malossi cilinder voor mb/t bijna perfect was. Dus dat alle poorten gewoon goed op elkaar afgestemd zijn qua opp. en timingen.

Kwaliteit zuiger verschild ook. Verder zit er bij andere cilinder dan Honda cilinders ook een cil. kop bij. Hier kunnen natuurlijk ook heel veel verschillen tussen zitten.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 2-4-2003 18:46


Offtopic:
Weet iemand welke topic dit is? ik zou hier wel meer info over willen!
Opfftopic
 
**My BungHole Will Speak Now**
Mol! 2-4-2003 19:46 Print reply
Posts: 1594
Het verschil is sinmpel:

- ?f je koopt een goeie zuiger, en cilinder... dan ga je er zelf minstens 1 jaar lang op blijve rije...
- ?f je koopt een goedkope cilinder/zuiger, je stelt dat lel af... en verkoopt em als de sodemieter


 
scania 2-4-2003 20:58 Print reply

Posts: 1114
ik zou de cylinder naar de politie controles kopen.

zijn er veel controles(zoals bij mij) zou ik een goed kope cyl kopen,hij licht tog zo bij de politie.

bijna geen controle zou ik een goeie kopen.

goedkoop is meestal aan het eind van het rijtje duurkoop.
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.

Dit topic is 582 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved