Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - bougie's

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1128 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #844 - bougie's
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1097 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 20-6-2001?16:57 Print topicpost

Posts: 14825
Mijn brommer stottert sinds ik heb getuned in de hogere toeren wanneer hij warm is, nu is volgens mij me bougie te koud (kan nergens meer valse lucht aanzuigen, mensel zit goed en carb werkt perfect)..
nu vraag ik me af, ik heb nu een NGK-B7 erin, me bougie moet dus meer warmte aankunnen, moet het getal nu hoger of lager worden...
En hebben jullie ervaring met andere bougie's (welke heb jij er b.v in)
 

speedymark 20-6-2001?17:01 Print reply
Posts: 605
trap er maar een 8 in, of misschien wel een 9
 
GUMMEN RULEZZZZZ
-Michiel RS- 20-6-2001?17:03 Print reply
Posts: 2803
en anders ist misschien je sproeier
 
Neonlampje 20-6-2001?17:45 Print reply

Posts: 14825
brommer loopt niet beter met grotere sproeier, hij verzuipt dan zelfs..
dus een 8 of 9 is warmer?? (ik hep voglens mij nog wel een 9 liggen, dan raus ik die dur wel in)
 
-Michiel RS- 20-6-2001?18:09 Print reply
Posts: 2803
ik bedoelde een kleinere sproeier

en hoe kan je brommer nou verzuipen met een te grote sproeier ?
wat deed hij dan ?
met een te grote sproeier gaat je brommer alleen maar stotteren en lekker roken, maar verzuipen niet hoor, en hij starten doet hij dan ook heel goed.
 
piotr 21-6-2001?12:55 Print reply
Posts: 32
Quote:
Originally posted by: Michiel Ts70x?

ik bedoelde een kleinere sproeier

en hoe kan je brommer nou verzuipen met een te grote sproeier ?
wat deed hij dan ?
met een te grote sproeier gaat je brommer alleen maar stotteren en lekker roken, maar verzuipen niet hoor, en hij starten doet hij dan ook heel goed.


ehm het was toch andersom?? dat verzuipen= stotterem, omdat ie dan teveel benzine krijgt watie niet kan verbranden dus slaat ie slag over. en als je teveel vloeistof hbet verzuip je en niet met teveel lucht!!
 
speedymark 21-6-2001?14:17 Print reply
Posts: 605
als je een te kleine sproeier heb doet ie BLUUUUUHHHHH!! als je veel gas geeft en als ie te groot is doet ie wat anders, logica mijn beste neon...logica
 
GUMMEN RULEZZZZZ
Pertijn 21-6-2001?14:30 Print reply
Posts: 846
He stelletje bruten: in een keer gas open duid meestal op te grote sproeier, alleen heb ik het ook een beetje met de perfecte sproeier -> dus bijstellen luchtschroef!
Als je sproeier te klein is dan gaat hij bij stationair in toeren lopen.
Bougie: je kan die 7 laten zitten, dat geeft waarschijnlijk geen problemen (bij mij niet dan) maar ik heb nu een ngk 9 egv (30piek).
En die is KOUDER (hogere waarder = kouder) en dat werkt allemaal perfect.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
B3AST 21-6-2001?15:04 Print reply
Posts: 2469
als je gewoon een 90 Watt gloeilampie kapot slaat, maar de gloeidraad heel houdt, en die erin draait, en dan de bougie dop vervangt door een lampe vitting, dan gaat ie het hardst!
 
- insane in the brain -
piotr 21-6-2001?16:21 Print reply
Posts: 32
Quote:
Originally posted by: Honda NSR-II?Bijl

He stelletje bruten: in een keer gas open duid meestal op te grote sproeier, alleen heb ik het ook een beetje met de perfecte sproeier -> dus bijstellen luchtschroef!
Als je sproeier te klein is dan gaat hij bij stationair in toeren lopen.
Bougie: je kan die 7 laten zitten, dat geeft waarschijnlijk geen problemen (bij mij niet dan) maar ik heb nu een ngk 9 egv (30piek).
En die is KOUDER (hogere waarder = kouder) en dat werkt allemaal perfect.


dan ben je zwaar genaaid
 
70malossi 21-6-2001?16:33 Print reply
Posts: 4176
ik rij altijd met ngk9 korte schacht.nooit startproblemen
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Neonlampje 21-6-2001?16:32 Print reply

Posts: 14825
met 'n te grote sproeier krijg ik me MT niet eens aan!! gaat nu al moeilijk.. hij mot eerst ff lekker warm worde voordat hij beetje begint te trekken...

de fout licht niet in de sproeier, ik heb hier al bestwel wat ervaring mee.. ik rij nu met de juiste, me bougie ziet er redelijk uit.. alleen bij hoge toeren wanneer brommer warm wordt zittie te kutten..

Ik gooi er eerst wel ff een Ngk B9 in (heppik hier nog ligge) wanneer me brommer het weer doet (me ketting heeft me hele achterkant een beetje verneukt gisteren)
 
speedymark 22-6-2001?04:29 Print reply
Posts: 605
je zei gister al dat je die 9 er in zou doen, en nu heb je dat nog niet gedaan? sjees! bougie vervangen is volgens mij toch wel het makkelijkste aan een brommer, het is zelfs nog makkelijker dan inloggen op het forum en zeggen dat je het gaat doen dus doe het gewoon en kom dan weer op het forum en vertel wat het verschil is...... logica
 
GUMMEN RULEZZZZZ
Neonlampje 22-6-2001?04:41 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Speedy Mark?

je zei gister al dat je die 9 er in zou doen, en nu heb je dat nog niet gedaan? sjees! bougie vervangen is volgens mij toch wel het makkelijkste aan een brommer, het is zelfs nog makkelijker dan inloggen op het forum en zeggen dat je het gaat doen dus doe het gewoon en kom dan weer op het forum en vertel wat het verschil is...... logica

Ey, ik hep me hele brommer naar de verkankering geholpen eergistern, dus geen gezeik!!
Bougie vervangen heeft geen zin als je brommer d00d is!!!!
 
-Michiel RS- 22-6-2001?05:07 Print reply
Posts: 2803
misschien heb je te weinig compressie, lampekap ?
 
piotr 22-6-2001?05:19 Print reply
Posts: 32
beter een denso w31 heeft ongeveer dezelfde warmtegraag als een ngk B10-egv. alleen staat de ngk bekend om het gaten_in_zuiger_branden. en de denso niet
in de racerij gebruiken ze ook voornamelijk denso
 

Dit topic is 1097 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved