Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Autisa 110

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1293 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #8417 - Autisa 110
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8275 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve_ZHC 1-4-2003 23:30 Print reply

Posts: 2716
Ja echt wel...
Duzzz............

Maar de vorm van mijn zuiger, klopt dat wel?
Of is die gewoon ontwikkelt voor een 80cc cilinderkop ofsow.

Owja, ik had het dus laatst over die gleuf met dat gat erin?
Tad????...
 
Neonlampje 2-4-2003 0:05 Print reply

Posts: 14825
Stefan: wtf is dat voor zuiger? lijkt wel zelfgemaakt ofzo..
ziet er echt maf uit man! helemaal met die bovenkant, boven de zuigerveer.. dat spoort echt niet!
 
spaanplaat 2-4-2003 0:10 Print reply
Posts: 691
ik denk dat die zuiger is aangepast om in een autisa zo goed mogelijk te werken, omdat de originele zuiger zijn pistonklem weer net iets hoger dan normaal heeft enzo


Quote:
je kan wel zien wat voor wand deze heeft. maar volgends mij is hij niet sneller dan een malossi 110. maar snel is ie zeker wel ja.


Quote:
Volgens mij is een nicasil cilinder sneller dan een gietijzer cilinder. De wand is veeeeeeel gladder en dus sneller. Ook voert nicasil de warmte beter af en dat is ook weer sneller en gaat nog langer mee ook.

Waarom hebben al die duurdere cilinders (polini, malossi, enz) dan nicasilwand en niet een hard-chrome of gietijzeren wand.


hmm jullie hebben cker nog nooit een autisa in beweging gezien ? Echt wel sneller dan malossi hoor.
 
Hans F 2-4-2003 9:39 Print reply
Posts: 4326
dat soort zuigers zijn ook te koop voor bv. ori nsr cilinders. Ook met zo'n maffe schuine rand erop. Lijkt mij niet echt ideaal...
 
marcel 2-4-2003 9:46 Print reply

Posts: 1533
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spaanplaat

ik denk dat die zuiger is aangepast om in een autisa zo goed mogelijk te werken, omdat de originele zuiger zijn pistonklem weer net iets hoger dan normaal heeft enzo


[...]


[...]


hmm jullie hebben cker nog nooit een autisa in beweging gezien ? Echt wel sneller dan malossi hoor.


ik denk dat jij nog nooit een malossi goed hebt zien werken dan. als je een beetje logisch in beide cilinders kijkt dan zie je al genoeg. die autisa heeft echt niet van die bijzondere poorten ofso. als je in de malossi kijkt zie je gelijk al veeeeeel meer inlaat en aan elke kant al drie spoelers zitten. nou hoeft dit natuurlijk nog niets te betekenen maar dit zegt voor mij toch echt al genoeg.
 
Erik_N 2-4-2003 10:26 Print reply

Posts: 5360
Die Autisa heeft volgens mij meer inlaat als de mallossie hoor. Twee megagrote + daarboven nog drie kleintjes. Is er op het forum iemand met de 110 malossie, of een poortmap van deze? Zal mijne ook even poortmappen dan, en dan even vergelijken. Misschien wel leuk..
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Zoetahmeerdah [Marcel] 2-4-2003 11:34 Print reply

Posts: 5996
zeker leuk...zet je deze keer de deck hight er wel op erik?

Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 2-4-2003 11:34
 
ik haat mensen
Saknet 2-4-2003 12:01 Print reply

Posts: 10355
hoe graag ik ook een 110 malossi wil; hij wil mar nie verschijne
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Blukaap 2-4-2003 17:44 Print reply

Posts: 10006
Bij Twins in gerwen ligt er 1, weet niet of je daar 200+km voor wil rijden .
 
Bastila is lief
Joost 2-4-2003 17:56 Print reply
Posts: 1108
Vage zuiger idd. Als je er een orginele in stopt kloppen je timingen waarschijnlijk voor geen reet meer. Pro-x heeft trouwens ook van de rare hoge zuigers. Net zo iets als dit alleen dan zonder dat stuk er uit boven de zuiger veer (vage beschijving maar goed).

Dit bericht is ge-edit door Joost op 2-4-2003 17:59
 
It is going to be a Endless summer...
ardan 2-4-2003 18:01 Print reply
Posts: 595
die schuine rand gaat de hele zuiger rond,dat vind ik pas vreemd.

anders had je nog kunnen aannemen dat i.p.v je poorten omhoog te halen,er een stuk van de zuiger was afgedaan (goekoper als het slecht loopt en simpeler,maar wel iets minder goed als in cil zelf natuurlijk)

maar doordat ie de hele zuiger rond zo gaat kun je dat ook al uitsluiten.

maar het heeft wel zoiezo iets met de poorttiming te maken,anders heeft het helemaal geen nut.
 
have a blast,go fast
driver 2-4-2003 18:03 Print reply
Posts: 731
da's mijn ex autisa, en voor zover ik te weten ben gekomen is het een ori autisa zuiger, t namelijk een hoeremaat(53.85 geloof ik)
 
livin' the fast way
Steve_ZHC 3-4-2003 0:42 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcel

[...]


ik denk dat jij nog nooit een malossi goed hebt zien werken dan. als je een beetje logisch in beide cilinders kijkt dan zie je al genoeg. die autisa heeft echt niet van die bijzondere poorten ofso. als je in de malossi kijkt zie je gelijk al veeeeeel meer inlaat en aan elke kant al drie spoelers zitten. nou hoeft dit natuurlijk nog niets te betekenen maar dit zegt voor mij toch echt al genoeg.


OOOw, aha.

Je bedoelt zoiets dus (mijn RS cilinder, 73,55 echte cc's);


Damn, ik ben blij da'k nu doorheb hoe de img tags werken
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 3-4-2003 9:37 Print reply

Posts: 5996


menzen het is gewoon een squishband
 
ik haat mensen
spaanplaat 3-4-2003 10:05 Print reply
Posts: 691
ok ik ga dan maar eens de soms op de proef nemen .. er ligt nu die euro bij mij onder, een maat van mij heb nog een 110 malossi liggen , in originele staat. En ik heb morgen die 110 autisa ... dan zal ik eens ff presaties vergelijken.
 

Dit topic is 8275 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved