Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #8417 - Autisa 110
|
Pagina 2 van 7
|
Dit topic is 8371 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
marcel |
1-4-2003 20:48 |
Posts: 1533 |
hier nog een plaatje: mischien heb je er wat aan.
je kan wel zien wat voor wand deze heeft. maar volgends mij is hij niet sneller dan een malossi 110. maar snel is ie zeker wel ja.
|
|
|
|
Erik_N |
1-4-2003 20:49 |
Posts: 5360 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frank1985
Volgens mij is een nicasil cilinder sneller dan een gietijzer cilinder. De wand is veeeeeeel gladder en dus sneller. Ook voert nicasil de warmte beter af en dat is ook weer sneller en gaat nog langer mee ook.
Waarom hebben al die duurdere cilinders (polini, malossi, enz) dan nicasilwand en niet een hard-chrome of gietijzeren wand.
De malossi 93 MBX is gietijzer
Niet dat ik je niet geloof, maar autisa zal wel sneller zijn als euro, althans, autisa heeft flinke poorten.
edit: Zijn bij jullie die tapeinden ook M10?
Want bij me euro M8, en me uitlaat is ook 8mm gaten.
edit2: en die zuiger die er daar bij zit is een imi, althans, heb er hier ook 1, die is gaar, die andere die ik heb is 1 veer, alleen keertje vastgenaaid.
Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 1-4-2003 20:50
Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 1-4-2003 20:52
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
Hans F |
1-4-2003 20:51 |
Posts: 4326 |
Gietijzer heeft betere smeereigenschappen als nikasil. Chrome is gladder als nikasil. Het enige voordeel van nikasil is de slijtvastheid.
|
|
|
|
Blukaap |
1-4-2003 21:15 |
Posts: 10006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frank1985
Volgens mij is een nicasil cilinder sneller dan een gietijzer cilinder. De wand is veeeeeeel gladder en dus sneller.
ehh, net zoals een gepolijste drijfstang ook sneller is ?
Ook voert nicasil de warmte beter af en dat is ook weer sneller en gaat nog langer mee ook.
hoeft niet perse een voordeel te zijn, gietijzeren cilinder is sneller warm en blijft makkelijker op een constante temperatuur, dus als ie niet te warm wordt is gietijzer alleen maar beter
Waarom hebben al die duurdere cilinders (polini, malossi, enz) dan nicasilwand en niet een hard-chrome of gietijzeren wand.
Luchtgekoelde Malossi's voor MT(X) hebben een chroomwand volgens mij en de watergekoelde een gietijzeren...
Erik: Is er niet een keer een Helicoil in die autisa gezet ?
Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 1-4-2003 21:16
|
|
Bastila is lief |
|
Erik_N |
1-4-2003 21:18 |
Posts: 5360 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester
[...]
Erik: Is er niet een keer een Helicoil in die autisa gezet ?
Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 1-4-2003 21:16
Dat vroeg ik me ook al af, maar zie niks, anders daar ik deze bouten gewoon af, en tap er M8 op.
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
Rudy |
1-4-2003 21:20 |
Posts: 3471 |
gewoon die helicol laten zitten dat is net zo goed
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Erik_N |
1-4-2003 21:21 |
Posts: 5360 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rudy
gewoon die helicol laten zitten dat is net zo goed
ja, maar zo kan me uitlaat er niet op
Dus ik bedoel die bout tot op de cilinder afdraaien en dan M8 tappen
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
Erik_N |
1-4-2003 21:25 |
Posts: 5360 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: spaanplaat
btw. De zuigers ervoor zijn wel heel appart, als je er geen hebt is het niet aan te raden er een andere niet originele in te stouwen, omdat autisa (wat wel te verwachten was) afwijkende maten gebruikt
Dit bericht is ge-edit door spaanplaat op 1-4-2003 20:12
Opboren en pro-x erin...
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
Knoxville |
1-4-2003 21:30 |
Posts: 1454 |
Je kan ook gewoon suzuki gaan rijden
|
|
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P |
|
Erik_N |
1-4-2003 21:33 |
|
wipe-out |
1-4-2003 21:42 |
Posts: 7672 |
ik weet niet precies hoe het zit met die overmaten van ori autisa zuigers, maar ik geloof dat er moeilijk aan te komen is, omdat autisa's niet meer gemaakt worden.
|
|
|
|
Erik_N |
1-4-2003 21:43 |
Posts: 5360 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
ik weet niet precies hoe het zit met die overmaten van ori autisa zuigers, maar ik geloof dat er moeilijk aan te komen is, omdat autisa's niet meer gemaakt worden.
is imi te krijgen, volgens mij geen ori autisa meer
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
wipe-out |
1-4-2003 21:44 |
Posts: 7672 |
ik geloof dat er @ 50cc.nl nog wel 54mm te krijgen is (maar dat durf ik niet zeker te zeggen, moet je ff zelf kijken).
edit:
nee, 54mm is niet meer te krijgen bij dekker, enkel nog 53,5 (waar jij dus niks aan hebt)
1729 ZUIGER HONDA MB 110CC 53.5MM AUTISA 50.00
Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 1-4-2003 21:46
|
|
|
|
Steve_ZHC |
1-4-2003 22:14 |
|
NSR RULEZZ |
1-4-2003 22:27 |
Posts: 4934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer
And you know, why ADSL @ 768 kbps kicks some serious ASS
leuke zuiger
wanneer begint i te zuigen?
|
|
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ??? |
|
Dit topic is 8371 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 7
|
|