Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Autisa 110

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 748 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #8417 - Autisa 110
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
Dit topic is 8272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erik_N 1-4-2003 15:22 Print topicpost

Posts: 5360
Heeft iemand ervaringen met deze, én met de euro 125?

Want ik zit nu tedenken, misschien kan ik me Autisa opboren naar 57MM, Euro zuiger der in, en dan weer rijden. Die cil die ik heb is voglensm ij al enigzins getuned, en zit een behoorlijke inlaat in (vergeleken met die Eurocilindro)

Nu is Euro Nikasil, en Autisa gietijzer, dus ik vraag me af wat sneller is. Maar anders ken ik namelijk voor de prjs van een zuiger wel weer blazen. Alleen de aansluiting voor de uitlaat is bij me Autisa m10, is dit normaal? Want Euro is M8, net als dat ie bij me homoet is. Ken er natuurlijk altijd andere indoen...

Maargoed, iemand advies?
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!

ardan 1-4-2003 16:59 Print reply
Posts: 595
je zult goekoper af zijn met een nieuwe zuiger +honen/boren dan een euro te kopen.

maar die nicasil (euro) is dan natuurlijk wel weer slijtvaster dan die autisa.die autisa daarentegen is al sneller (waarschijnlijk zeg je zelf) ,maar is gietijzer.

dus als je geld wilt uitgeven,dan koop je die euro.heb je een nieuwe cilinder die slijtvast is en kun je redelijk hard gaan rijden.

wil je ook hard rijden en minder geld uitgeven,dan boor/hoon je die autisa uit,doe er een nieuwe zuiger in en ga rijden. (zal alleen ietsjes minder lang meegaan dan die euro (is niet nieuw,niet nicasil)

zelf kan ik je niet zeggen welke beste is,want heb geen 80 blok en nog nooit ??n van de 2 cilinders gekocht of bereden
 
have a blast,go fast
driver 1-4-2003 17:20 Print reply
Posts: 731
als je een autisa hoont naar 57mm heb je weinig/geen hemd en poorten meer
 
livin' the fast way
Hier_ben_ik - Administrator 1-4-2003 17:38 Print reply

Posts: 8499
ik weet wel dat een 110autisa verrekkes hard gaat.. :0
 
Members zijn vervelend :-|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 1-4-2003 17:39 Print reply

Posts: 7007
ja idd is wel OK spul ja...waarom zou je die opboren tot 57mm
pleur er gewoon zo onder
 
nobody fuck with us!!
Blukaap 1-4-2003 18:11 Print reply

Posts: 10006
57mm is weer een paar cc extra en d'r kan een goede zuiger in, vandaar.

Maar gietijzer/nicasil maakt niets (naja, niet direct) uit voor snelheid, alleen voor warmtegeleiding en slijtvastheid (maar goed hard gietijzer gaat ook wel ffkes mee hoor, wees maar niet bang ).

Je kunt allicht die Autisa opboren, maar je hebt natuurlijk kans dat de poorten verkeerd komen te liggen, dus dat moet je eerst bekijken.
 
Bastila is lief
driver 1-4-2003 18:15 Print reply
Posts: 731
je houd geen wand over, en je hemd verdwijnt ook, heb ervaring, autisa kan max 55 mm
 
livin' the fast way
Hans F 1-4-2003 18:16 Print reply
Posts: 4326
was hij niet vastgelopen? (circlipje) Waardoor hij dus opgeboord moest worden.
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 1-4-2003 18:19 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

was hij niet vastgelopen? (circlipje) Waardoor hij dus opgeboord moest worden.

dat was bij de 125 euro
 
nobody fuck with us!!
Erik_N 1-4-2003 18:31 Print reply

Posts: 5360
Die Autisa is nu 53,55 mm geloof ik, tijde geleden opgemeten.

De cilinder zelf is beetje beschadigd, althans, de ribben, dus denk ik haal die cilinderbus eruit en zet hem in die van de euro.

Di Autisa heeftn u twee verrekt grote inlaat poorten,plus drie kleintjes erboven, dus hij leek me op zich wel sneller.

Maar ik zal ff zo snel mogelijk foto maken, misschien wat duidelijker.

Maar anders laat ik hem wel naar 54 ofzo boren, hij moet zo ie zo gehoond worden, licht krasjes is.

Maar denk mischien wel leuk er een 125 van te maken...
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
driver 1-4-2003 18:37 Print reply
Posts: 731
nee erik dat kan niet, heb t al es geprobeert
 
livin' the fast way
Erik_N 1-4-2003 19:01 Print reply

Posts: 5360
Denk dat ik hem dan toch maar (op aanraden van driver/gerben) opboor naar 54mm. Is evengoed 115 cc, maar ja, wel minder als 128:(.

Zal zo is opmeten of ik die bussen kan omwisselen, zodat ik wat betere buitenkant heb.

 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Steve_ZHC 1-4-2003 20:02 Print reply

Posts: 2716
Kan je er dan nog wel zuigers voor krijgen?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik

ik weet wel dat een 110autisa verrekkes hard gaat.. :0


Hehehehe, mooi, mooi
Weten we ook weer hoe dat van 't zomer gaat knallen

Edit:
Mon Autisa du 110


Me heppie wif dis wan mwuhahahaha

Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 1-4-2003 20:08
 
spaanplaat 1-4-2003 20:08 Print reply
Posts: 691
ik heb nu een 125 eurocilindro, maar er komt bij mij lekker ook een 110 autisa onder.
(er is mij aangeraden door de pro's dat als ik er 1 kon vinden die er gelijk op moest knallen. Heb er 1 gevonden en ga hem eens proberen)

Die dingen zijn zooooooooooo rete snel !
die cilinder is nix vergeleken met eurocil. En het scheeld miss wel bijna 30 cc... toch is autisa sneller, en ik heb nog nooit iemand gesproken die een autisa vast heeft laten lopen , dus ze zijn echt wel super goed

btw. De zuigers ervoor zijn wel heel appart, als je er geen hebt is het niet aan te raden er een andere niet originele in te stouwen, omdat autisa (wat wel te verwachten was) afwijkende maten gebruikt

Dit bericht is ge-edit door spaanplaat op 1-4-2003 20:12
 
Erik_N 1-4-2003 20:41 Print reply

Posts: 5360
Dan ben ik de eerste die je verteld dat ie een vast gelopen autisa heeft



Maarre, RS80 Racer, heb jij je Autisa nog helemaal ori zegmaar?

Wil je anders ff je boring meten? En ff plaatje van je zuiger? Wil wel es weten tot in welke maat er overmaat verkrijgbaar is.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Frank1985 1-4-2003 20:46 Print reply
Posts: 92
Volgens mij is een nicasil cilinder sneller dan een gietijzer cilinder. De wand is veeeeeeel gladder en dus sneller. Ook voert nicasil de warmte beter af en dat is ook weer sneller en gaat nog langer mee ook.

Waarom hebben al die duurdere cilinders (polini, malossi, enz) dan nicasilwand en niet een hard-chrome of gietijzeren wand.
 
Puch Maxi. 65cc polini met getunde koppeling. Proma circuit met top van 90 km/h => Minibike zelfbouw. Puchblok met 70cc eurokit, 15 bing en een proma circuit met een top van 70km/h.

Dit topic is 8272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved