Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha DT - vast

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 920 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8413 - Yamaha DT - vast
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1270 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

E-man 1-4-2003 15:03 Print topicpost
Posts: 412
Ik was aan het rijden:


en toen opeens, ting... ting.. ting. tingting.... KADENG

Blok vast, dus heb ik een heel stuk moeten lopen naar huis, ik kon helemaal niks meer, kickstarter zat ook vast.

nouja, thuis aangekomen, kon ik tot mijn verbazing zonder al teveel problemen mijn cilinder demonteren, maar mn blok zat nog steeds vast, en ik denk dat de volgende foto het een en ander verklaard.

Met rood heb ik de missende delen van de zuiger aangegeven, die zitten dus deels gemalen in mn blok. overigens weinig schade aan de cilinder, wel miste er een zuigerveer. Het putje aan de bovenkant van de zuiger komt door een iets te lange bougie
Maar ik vraag me af of daardoor ook de andere schade veroorzaakt is.

Voorlopig zal ik er dus niet op kunnnen rijden, en tips over het demonteren van mn blok zijn welkom, dat heb ik namelijk nog nooit gedaan.
 
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver.

SkaBla [Pim] 1-4-2003 15:29 Print reply

Posts: 4659
Jezus!Gecondoleerd! Die zuiger lijkt wel gesmolten en toen uitelkaar geknapt! heb gee nerstand van DT's anderen hier wel...
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 1-4-2003 15:31 Print reply

Posts: 7007
sow dan!! ik zou je blok maar ff goed leegrammelen dan kom je de rest van je zuiger wel tegen denk ik...
 
nobody fuck with us!!
User 927 1-4-2003 15:32 Print reply

Posts: 6405
Ik heb wel verstand van DT's, en weet dat ze koppig kunnen zijn... Maar zoeits heb ik nog nooit gezien.... Zeker niet lief voor der geweest?
 
LE-Man 1-4-2003 15:36 Print reply
Posts: 500
ik ken dit gezicht... een vriend van mij had ook een DT(65cc) en dan had hij een nieuwe zuiger, en dan na 20 km rijden... begon hij minder snel te rijden.. uit eindelijk deed hij nix meer!! toen haalde wij de cilinder eraf.. had hij hetzelfde met de zuiger als wat jij had, altans netals het bovenste plaatje. maar toen kocht hij weer een zuiger, en toen had hij het weer, dit is dus 5 x achter elkaar gebeurt. toen had hij hem maar verkocht(want de krukas was nog wel goed) er zat geen losse delen in de krukas wangen enz.. het was gewoon zo raar..

ik hoop dat je probleem kan vinden, SUC6!!
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
E-man 1-4-2003 15:37 Print reply
Posts: 412
Ik ben wel lief geweest voor die mooie DT. maar t kwam zomaar.

Ik denk trouwens dat ik met rammelen niet ver kom, aangezien er blijbaar een groot stuk onder mn krukas is gekomen waardoor die helemaal vast zit....
 
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver.
User 927 1-4-2003 15:38 Print reply

Posts: 6405
Hmmz, dat word carter splitsen en spoelen
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 1-4-2003 15:38 Print reply

Posts: 5996
is dat een zuiger geweest?
 
ik haat mensen
E-man 1-4-2003 15:39 Print reply
Posts: 412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull

Hmmz, dat word carter splitsen en spoelen


makkelijker gezegd dan gedaan
 
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver.
User 927 1-4-2003 15:40 Print reply

Posts: 6405
Tsja, kheb ut ook nooit gedaan (zou ook niet weten hoe ut moet), maar ik heb dan ook nog nooit een vastloper gehad
 
E-man 1-4-2003 15:44 Print reply
Posts: 412
Tsja, en hij zat bij een 60 cc cilinder die ik recent gekocht had.

ik had er denk ik ongeveer 400 km mee gereden met de zuiger
 
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver.
User 927 1-4-2003 15:46 Print reply

Posts: 6405
Hmmz kon wel eens aan die 60c liggen dan, als ik dit zo lees

Anyway: Had je der 's avonds maar in slaap moeten zingen, eigen schuld dikke bult
 
YAMAHAFREAK 1-4-2003 18:20 Print reply
Posts: 1001
altijd goede kwaliteit zuigers monteren. geen imitatie van 10 euro. en natuurlijk goeie olie gebruiken. dat scheelt al een hoop ellende
Blok splitsen:
- Blok demonteren (carburateur demonteren, kabelboomstekker loshalen, oliepompkabel loshalen, schakelpedaal demonteren, vliegwielkap loshalen, ketting demonteren 3 ophangbouten loshalen, cilinder+kop demonteren))
- olie aftappen (mag ook in gemonteerde toestand) dmv van aftapplug aan de onderkant losdraaien
- voortandwiel demonteren
- vliegwiel demonteren mbv vliegwieltrekker (kost iets van 8 euro bij brommerzaak)
- kickstarter demonteren
- koppelingsdeksel loshalen
- koppeling loshalen (pas op voor de pen en kogel die r aan 1 van beide kanten uit kunnen donderen)
- primair tandwiel loshalen (dikke pen door drijfstangoog om de boel te blokkeren)
- alle boutjes die tegenkomt losdraaien en onthouden waar ze zaten. (boutjes bij bijbehorende onderdeel leggen)
- blok uit elkaar halen (met plastic hamer tegen carterhelften tikken
- alles schoonmaken en zonodig vernieuwen/reviseren
- alles weer demonteren.
hier ben je wel ff mee zoet. als je weet wat je moet vernieuwen zorg dan dat je dat in huis hebt. dat geld ook voor spullen voor demonteren en schoonmaken. dan kost het allemaal minder tijd.
maak zonodig foto's zodat je weet hoe het in elkaar zat.

 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
User 927 1-4-2003 18:46 Print reply

Posts: 6405
GVD dat klinkt me ff een partij ingewikkeld

Ik was met alleen voortandwiel laatst al 40 minuten bezig
 
huh 1-4-2003 20:33 Print reply
Posts: 1755
Auw dat zuigertje heeft vast pijn gehad !!

Ziet er best wel kapot uit, is de boel voor de rest nog heel in dat blok??
 
ties 1-4-2003 20:40 Print reply
Posts: 1333
probeer eerst dat stuk er tussen uit te halen, druk as zo draaien dat het bigend hoog staat en met een tangetje dat stuk pakken, en dat goed door spoelen met diesel(stuk of 5 tot 8 x), is goedkoper als benzine en maakt beterschoon.
heb BTW nog nooit zoiets gehad/gezien, een keer al m`n zuigerveren verbrijzeld verder niet, raad je aan wel andere cilinder te halen, 60 is imi waarschijnlijk. beter eurokit, of voor 30 euro meer een polini bij vdh. lekker cilletje is dat

Dit bericht is ge-edit door DT50 op 1-4-2003 20:42
 

Dit topic is 1270 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved