Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Verschil in versnellingsbakken???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 906 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8410 - Verschil in versnellingsbakken???
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1230 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frank1985 1-4-2003 13:27 Print topicpost
Posts: 92
Ik hoor steeds mensen praten over een korte 6-bak en lange 6-bak. Maar dan hoor ik ook weer dat het in top niet zoveel scheelt. Wat is dan precies het verschil in die 2 bakken??

Ook hoor ik weer dat de versnellingsbak tussen een mb en mt verschillend is?? Het is toch precies hetzelfde blok, of niet??

Heb je dan ook nog verschillende 5 bakken???
 
Puch Maxi. 65cc polini met getunde koppeling. Proma circuit met top van 90 km/h => Minibike zelfbouw. Puchblok met 70cc eurokit, 15 bing en een proma circuit met een top van 70km/h.

Erik_N 1-4-2003 14:57 Print reply

Posts: 5360
Het MTX ot 80 blok heeft lange 6-bak, MBX korte.

Dus met die van de MTX zalje iets harder gaan, maar voor je daar zit duurt het langer als met MBX.

Ik vond het bij mij ook vrij lang duren voor ik in ze 6 voluit zat, alhoewel het natuurlijk altijd ff duurt.

En de 5 bak komt uit het duitse MB/MT80 blok, maar volgens mij zijn MB/MT blokken de bakken precies hetzelfde hoor, enigste verschil in het blok MB MT is de as voor overbrenging van krukas naar balansas, bij MB zit hier wormwiel op voor toerenteller, die van MT is stomp.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Frank1985 1-4-2003 15:07 Print reply
Posts: 92
Ik heb gehoord dat het laatste tandwiel bij een mt anders is dan bij mb bij een 4-bak dan.
 
Puch Maxi. 65cc polini met getunde koppeling. Proma circuit met top van 90 km/h => Minibike zelfbouw. Puchblok met 70cc eurokit, 15 bing en een proma circuit met een top van 70km/h.
Blorn 1-4-2003 17:43 Print reply

Posts: 13825
mb/mt bak is zelfde voor zover ik weet..

en je hebt ook nog de cr80 6bak..
 
barry 1-4-2003 17:47 Print reply

Posts: 7387
jah blorn, m'n kameraad heeft zijn cr80 bak in zijn nsr blok gezet zonder problemen,schakelt perfect!, maar daar zullen we het wel over hebben op msn, want anders wordt dit topic ook al gesloten
 
He?
Hier_ben_ik - Administrator 1-4-2003 17:48 Print reply

Posts: 8499
volgens een vriend van mij past er geen 1 cr80bak.. ik zeg van wel.. (omdat jullie dat allemaal zeggen) maar wie weet er dan een bouwjaar waarvan de bakken passen?? heb ik bewijs...
 
Members zijn vervelend :-|
Blorn 1-4-2003 17:51 Print reply

Posts: 13825
'84 iig..
 
Neonlampje 1-4-2003 17:52 Print reply

Posts: 14825
hmmm sjah het ligt niet aan de lengte van alle versnellingen.. als alle versnellingen 1.5x zo lang duren heeft het hetzelfde effect als een zwaardere vertanding..
het gaat hem om het verschil per versnelling.. een cr80 heeft lange 1e versnellingen en kortere hogere versnellingen.. (d8 ik)
 
Blukaap 1-4-2003 18:17 Print reply

Posts: 10006
Je hebt iig 2 6-bakken
De korte: daarvan is de 6 iets korter dan van de lange, die komt uit MBX80 volgens mij.
De lange: daarvan is de 6 dus wat langer dan van de korte, die komt uit MTX80(R(II)) volgens mij.

Dan heb je iig 2 verschillende 4-bakken (en ja, dat weet ik 100% zeker).
1 met een langere 4, die zit in alles behalve MT's geloof ik.
En 1 met een kortere 4, die zit in (sommige) MT's.

Heb nu alleen nog niet gereden met de kortere 6-bak.
 
Bastila is lief
Neonlampje 1-4-2003 18:20 Print reply

Posts: 14825
eeh wat zit er in de mt's waar geen lange en korte in zit (aangezien je zegt dat lange bak niet in mt's zit, en de korte in bijna geen enkele mt..)
of lees ik het nu te letterlijk? :+
 
Blukaap 1-4-2003 18:40 Print reply

Posts: 10006
Je zeikt ja .

Langere bak en gewone bak, of kortere bak en gewone bak, zo kan je het ook zien .
 
Bastila is lief
Hans F 1-4-2003 20:09 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

hmmm sjah het ligt niet aan de lengte van alle versnellingen.. als alle versnellingen 1.5x zo lang duren heeft het hetzelfde effect als een zwaardere vertanding..
het gaat hem om het verschil per versnelling.. een cr80 heeft lange 1e versnellingen en kortere hogere versnellingen.. (d8 ik)


Idd, en daardoor gaat het dus eigenlijk om de toerendrop bij het overschakelen.
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 1-4-2003 20:18 Print reply

Posts: 5996
hm..een mtx vangt meer weerstand..zou je denken dat hij kortere versnellingen nodig heeft?
 
ik haat mensen
Blukaap 1-4-2003 20:19 Print reply

Posts: 10006
Enige wat ik me voor kan stellen is dat de MBX als racedinges een smallere powerband heeft met meer topvermogen daarom de kortere 6.
Of daar iig zo voor bedoeld is.
 
Bastila is lief
Zoetahmeerdah [Marcel] 1-4-2003 20:21 Print reply

Posts: 5996
maar een mbx heeft juist veel koppel?
 
ik haat mensen
wipe-out 1-4-2003 20:23 Print reply

Posts: 7672
waarom zou een mtx dat niet hebben?
 

Dit topic is 1230 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved