Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kop op 80cc en toerenteller?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 592 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8399 - kop op 80cc en toerenteller?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 355 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robert 31-3-2003 22:28 Print topicpost

Posts: 900
Bij mijn 80cc cilinder zit ook een 80 kop, maar is niet echt hd kop volgens mij, gewoon een originele kop. Kan ik een 70cc hogedrukkop laten vlakken en uitdraaien voor 80cc?? Of loopt dat kut?

En er zit ook geen toerenteller aansluiting op het blok, is dat er in te bouwen?
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.

Ronald 31-3-2003 22:34 Print reply
Posts: 956
wat voor brommer is het?
voor mt5 zijn geen 80cc cilinders te krijgen iig of je moet een 80cc blok hebben en daar past geen 70cc kop op als het goed is.
je kunt een kop wel uit laten draaien en dat heeft verder niet echt nadelen maar dan moeten de tapeinden natuurlijk wel in die kop passen.
toerenteller weet ik dan ook zo niet, als er een aansluiting voor een kabel op het blok zit kan het wel, misschien moet je dan nog wat tandwieltjes ergens uithalen en erin zetten of een andere koppelingsdeksel halen ofzo
 
Neonlampje 31-3-2003 22:56 Print reply

Posts: 14825
ja, dat kan...
moet je wel de gaten voor je blokbouten passend maken en beetje uitboren..

verder goed weten waar je mee bezig bent met je kop.. je wil niet dat de zuiger ertegenaan komt.. het mooie hiervan is dat je zelf een squishband kan berekenen en je vervbrandingsruimte.. gaat best hard blazen lijkt mij zo!

pas ook op dat je je squish band niet te groot maakt, tis AC die kan zn warmte niet geweldig goed kwijt, en dan gaatie detoneren..
 
Steve_ZHC 31-3-2003 23:06 Print reply

Posts: 2716
Je zou het inderdaad kunnen doen.

Alleen zit je met het probleem dat je ontzettend veel compressie hebt als het niet goed gebeurd, en dat kan ervoor zorgen dat je gaat 'pingelen' en dat zorgt voor nasty shit...

En bij teveel compressie kan je ook geregeld je kickstart-as verneuken...
 
Neonlampje 31-3-2003 23:32 Print reply

Posts: 14825
of zelfs nieteens starten
zoals bij jan toen.. met zn nsr, 98cc euro erop 24mik etc...

wij dat ding aanlopen.. 2e niets.. 3.. slip.. 4e.. slip... 5e... 1 toer.. slip...
toen iemand erop zitten, duwen.. Sslipppppp
bougie eruit en hij liep heel soepeltjes... bougie er half in.. slip.. was echt niet leuk meer!!!
 
Rene 31-3-2003 23:51 Print reply
Posts: 2573
je kunt hem gewoon bij een crossmotorzaak uit laten draaien.
(70 kop naar 80 kop)
draaien ze de verbrandingsruimte groter, en boren ze de gaten voor de kop-bouten uit.

toerenteller kun je er op zetten door een rechtercarterkap met toerenteller aansluiting voor een mt/mb/mtxot te zoeken en een toerenteller aandrijf ding.

Kun je gewoon overzetten van een 50 blok dus
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Eef 1-4-2003 1:15 Print reply

Posts: 2351
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

ja, dat kan...
moet je wel de gaten voor je blokbouten passend maken en beetje uitboren..

verder goed weten waar je mee bezig bent met je kop.. je wil niet dat de zuiger ertegenaan komt.. het mooie hiervan is dat je zelf een squishband kan berekenen en je vervbrandingsruimte.. gaat best hard blazen lijkt mij zo!

pas ook op dat je je squish band niet te groot maakt, tis AC die kan zn warmte niet geweldig goed kwijt, en dan gaatie detoneren..


hoeveel mm kan je het beste van een squishband afhalen bij een mb?
 
aprilia2000 mod... :p

Dit topic is 355 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved