Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Kut NSR lekt nog steeds ! help needed plz...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 995 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #8385 - Kut NSR lekt nog steeds ! help need...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2261 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jhillen 31-3-2003 20:13 Print topicpost
Posts: 622
nou ik heb vandaag dus weer mijn nsr in mekaar gezet (nieuwe KVS keering erin) maar hij lekt GVD nog steeds...

Ik heb nu egt genoeg gehad van die klote nsr... maar ff to the point...

Hij lekt dus nog steeds terwijl alle keeringen + dat lager vervangen zijn... Ook komt hij nog steeds niet op toeren en rookt als de motherfucker terwijl Rens hem had afgesteld met deze afstelling en toen reed hij goed

Toen hij hem had afgesteld rookte hij niet en lekte hij ook nog geen KVS en kwam hij perfect op toeren... alleen toen slipte me koppeling heel erg...

Maar nu lekt hij dus nog steeds KVS en komt ie absoluut niet op toeren en rookt hij ontzettend, terwijl de afstelling precies hetzelfde is gebleven...

Hebben deze 2 dingen iets met elkaar te maken ???
laat het me snel ff weten wat ik het beste kan doen want ik heb egt geen zin om nog zo'n keering van 42,50 euro te gaan halen...

ik hoop dat jullie me kunnen helpen... mzzl's

Dit bericht is ge-edit door jhillen op 31-3-2003 20:14
 
SM Stunt Bike

Blukaap 31-3-2003 20:28 Print reply

Posts: 10006
Keerring heeft niks te maken met het niet op toeren komen (en zoja, dan zit er iets grondig fout).

Maar je kunt het tuutje dichtproppen en kijken of ie stopt met lekken, zolang ie geen KVS verbruikt en het niet in je blokolie komt is er niks aan de hand

Maar dat op toeren komen en die rook zou kunnen komen door een koppakking, voetpakking of krukaskeerring die kaduk zijn.

Zou trouwens ook kunnen dat je wat water opgezogen hebt door je filter en dat je bougie nu om zeep is geholpen.
 
Bastila is lief
jhillen 31-3-2003 20:30 Print reply
Posts: 622
maar als me voet,koppakking of de krukaskeering gaar is dan lekt hij tog niet uit dat tuutje ?? dat heeft tog nix met elkaar te maken ???

en als ik dat tuutje dichtstop, hoe kan ik dan zien of de KVS in me blok komt bij de carterolie ? hoe kan ik dat controleren ?

Dit bericht is ge-edit door jhillen op 31-3-2003 20:31
 
SM Stunt Bike
Blukaap 31-3-2003 20:52 Print reply

Posts: 10006
Koppakking etc heeft ook niet echt iets met dat tuutje te maken (kan zijn dat er door een lekke koppakking teveel druk op de waterpompkeerring komt te staan en het er dan dus voorbij lekt).

En KVS in je carterolie is wel te controleren, dan wordt je olie nl wittig.
 
Bastila is lief
Hans F 31-3-2003 20:56 Print reply
Posts: 4326
pas je topictitel eens aan. Het ligt niet aan de de nsr, maar aan de sleutelaar dat je nsr niet goed is... Het is dus geen kut nsr.

Verder: kijk wat er niet goed zit en fix het.

Ik heb btw. het idee dat je wat teveel hooi op je vork neemt inzake je nsr... Je kan niet eens een blok fixen, terwijl je wel een binnenrotor erop wil En nog een paar van dat soort dingen.
 
jhillen 31-3-2003 23:38 Print reply
Posts: 622
het ligt deze keer niet aan de sleutelaar maar aan het blok dat ik heb gekocht van ruud dat zogenaamd helemaal goed was, waar ik nu al nieuwe koppelingsplaten +veren in heb gedaan en nu dus weer deze problemen...

maar ik vraag alleen maar om jullie advies van wat het zou kunnen zijn... ik heb nu nog maar een handige reply waar ik wat aan heb, maar ik heb gewoon meer info nodig...

en hans, ik vind je een aardige kerel hoor, maar ik ben gewoon nog maar een beginner, dan isset tog niet gek dat ik vragen heb ofwel ?? kijk dat jij nou al 20 bent ofzow, dat maakt wel dat jij 10x meer ervaring hebt als ik...

dus dat moet je me egt niet kwalijk nemen...

heeft iemand nou nog iedeen van wat het probleem is ? en ik kan de titel niet veranderen, maar ik zou het moeten veranderen in kut mbx80 blok... en dus niet in kut nsr sluetelaar zoals jij zegt Hans... want wat ik doe doe ik verder prima al zeg ik et zelf !

alle hulp is welkom...
 
SM Stunt Bike
Blorn 31-3-2003 23:41 Print reply

Posts: 13825
ik ben het gedeeltelijk wel eens met hans

(jij wilt vanalles, maar zo'n simpel probleemje als dit lukt je niet..)

maargoed, sjek rechterkrukkeering en koppaking, denk dat je cilindertje kvs slurpt
 
jhillen 1-4-2003 9:50 Print reply
Posts: 622
maar zou dat ook de oorzaak kunnen zijn dat de koelvloeistof uit dat tuutje komt gedruppelt ?
 
SM Stunt Bike
Hans F 1-4-2003 10:32 Print reply
Posts: 4326
Goede blokken van Ruud komen me bekend voor, hebben iig erg vaak lekke keringen

veel succes
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 1-4-2003 10:37 Print reply

Posts: 5996
ik had dat al tegen jurjen gezegt voordat hij dat blok gekocht had dat hij er rekening mee moest houden.
 
ik haat mensen
solidsjakie 1-4-2003 10:40 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jhillen

maar zou dat ook de oorzaak kunnen zijn dat de koelvloeistof uit dat tuutje komt gedruppelt ?


komt er veel witte rook uit?

Dan kom er kvs in je cil> of R keerring, Of koppakking. Of(jawel, dit heeft een winkel 20 man uren gekost, en ik ga nie weer naar die klote zaak) de cilinder is lek.
Dus alle kvs draf, starte dat ding, heel ff late lope, rooktie nog? dan is het niet je kvs.
 
jhillen 1-4-2003 12:32 Print reply
Posts: 622
ok dan, daar heb ik wat aan, i ga vandaag wel ff die KVS eruit halen, en dan starten... en kijken of hij dan niet meer rookt..

en ja, de rook is wit, en er kom egt heeel veeel witte rook uit...

maar ik hou juliie op de hoogte ! tips zijn nog altijd welkom...
 
SM Stunt Bike
Frank1985 1-4-2003 13:35 Print reply
Posts: 92
Als het zwarte rook is, dan is denk ik je rechterkrukaskeering lek. Dat komt omdat er dan meer olie in komt en daardoor rookt hij zo hard.

Als het witte rook is, dan is denk ik je kop/voetpakking lek.

Rookt hij ook als hij warm is, of dan minder.

 
Puch Maxi. 65cc polini met getunde koppeling. Proma circuit met top van 90 km/h => Minibike zelfbouw. Puchblok met 70cc eurokit, 15 bing en een proma circuit met een top van 70km/h.
Blukaap 1-4-2003 18:05 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jhillen

het ligt deze keer niet aan de sleutelaar maar aan het blok dat ik heb gekocht van ruud dat zogenaamd helemaal goed was, waar ik nu al nieuwe koppelingsplaten +veren in heb gedaan en nu dus weer deze problemen...

Je hebt die keerring toch zelf vervangen ?

maar ik vraag alleen maar om jullie advies van wat het zou kunnen zijn... ik heb nu nog maar een handige reply waar ik wat aan heb, maar ik heb gewoon meer info nodig...

Wat wil je nog meer weten, alle mogelijke oorzaken zijn al zo'n beetje genoemd....

en hans, ik vind je een aardige kerel hoor, maar ik ben gewoon nog maar een beginner, dan isset tog niet gek dat ik vragen heb ofwel ?? kijk dat jij nou al 20 bent ofzow, dat maakt wel dat jij 10x meer ervaring hebt als ik...

Hij is 18 en loopt wat dat betreft niet zoveel voor, maar misschien leert ie sneller door alles zelf te doen

dus dat moet je me egt niet kwalijk nemen...

Doe ik niet (denk ik )

heeft iemand nou nog iedeen van wat het probleem is ? en ik kan de titel niet veranderen, maar ik zou het moeten veranderen in kut mbx80 blok... en dus niet in kut nsr sluetelaar zoals jij zegt Hans... want wat ik doe doe ik verder prima al zeg ik et zelf !

Ik durf dat laatste wel te betwisten

alle hulp is welkom...
En die krijg je ook, daar is het forum voor

 
Bastila is lief
jhillen 1-4-2003 19:06 Print reply
Posts: 622
Ik vind dat jullie egt lullig doen man !! je zegt dat Hans meer leert omdat hij alles zelf doet, dat doe ik ook, maar ik ben gewoon graag geinformeerd voordat ik iets doe... ik snap egt niet waarom jullie zo lullig tegen me doen...

Ik doe ook niet lomp tegen jullie ik vraag aleen om jullie advies, en jullie gaan zeggen dat het aan mij ligt en al die andere onzin...

Dat hoef ik niet te horen, GVD, ik doe ales zelf en ben nog maar een beginner, wees blij voor me dat ik al veel zelf kan, als ik ergens geen ervaring mee heb, ja duh, tuurlijk vraag ik het dan aan jullie maar daar is deze hele site tog voor ?

dan gaan jullie me tog niet af lopen kraken alleen omdat ik er minder vanaf weet ? als ik dit allemaal zo lees wat jullie zeggen, dan hebbik gewoon egt geen zin om naar de BM2003 te komen...

als tog iedereen me een Arnie vind omdat ik om jullie hulp vraag, dan ga ik wel niet mee, want wat heb ik daar nog te zoeken als het nie gezellig is omdat iedereen vind dat ik er nix vanaf weet en nix goed doe omdat ik om jullie hulp vraag...

komop nou zeg, jullie hebben het ook allemaal eens moeten leren dus doe nou niet alsof jullie de besten zijn... Kijk, er zijn nog gewoon mensen die normaal doen zoals Rens en Erik (MBX-Owner) die respecteren het tenminste dat ik nog een beginnerling ben...

en jullie nie en dat vind ik erg triest...

Dit bericht is ge-edit door jhillen op 1-4-2003 19:09
 
SM Stunt Bike
Blorn 1-4-2003 19:12 Print reply

Posts: 13825
kom op joh, lees dan wat er gereplyed word...
er staat genoeg nuttige info...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

Het ligt niet aan de de nsr, maar aan de sleutelaar dat je nsr niet goed is... Het is dus geen kut nsr.

Verder: kijk wat er niet goed zit en fix het.
en daar ben ik het mee eens... en zoals je zelf zegt dat je een beginneling bent.. begin dan niet over een binnenrotor oid..
 

Dit topic is 2261 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved