Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 70cc--->50cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1348 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #8371 - 70cc--->50cc
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1404 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hannes 31-3-2003 15:13 Print topicpost

Posts: 4530
Als je nou een brommer koopt maar dat ligt dan een 70cc onder is het dan slecht voor de brommer om dit weer terug te brengen naar 50cc. Of is dat niet goed voor het blok??
 
Supermotard, seperates the men from the boys

MBBBBBB 31-3-2003 15:17 Print reply
Posts: 2340
haha

bedenk 1 reden waarom niet?
precies die zijn er niet, haha


 
spaanplaat 31-3-2003 15:21 Print reply
Posts: 691
dat kan volgens mij alleen maar beter zijn voor het blok, tenzij het blok gaar is
 
Martijn 31-3-2003 15:42 Print reply
Posts: 10000
dan is ie met de 70 net zo slecht..

50 cc erop s beter ivm de belasting die een 70er meebrengt....je moet alleen wel met 50cc hoger in de toerenjanken (vaak) wat weer slechter is voor je lagers..maja...boeie.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hannes 31-3-2003 15:45 Print reply

Posts: 4530
ik dacht namelijk zo van dan draaid het blok met veel power en dan zijn die draaiende deeltjes daaraan gewend ofzo en dan laat je em weer langzamer lopen dat dat dan misschien die onderdeeltjes niet meer goed functioneren ofzo
 
Supermotard, seperates the men from the boys
spaanplaat 31-3-2003 16:19 Print reply
Posts: 691
hmm lijkt mij volgens mij niet, en als ze eraan gwend zijn dan kunnen ze weer uitrusten met een 50
 
ardan 31-3-2003 17:07 Print reply
Posts: 595
er is idd geen probleem,let er gewoon op dat de slijtage niet te hoog is voordat je die 50cc erop legt.

want als die 70cc er al lang opstaat,dan kan het wel dat je lagers/big-end/naaldlager dringend aan vervanging toe zijn.

als dit niet het geval is,gooi die 50cc eronder en rij weg.zo simpel is het.
 
have a blast,go fast
MBBBBBB 31-3-2003 17:34 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr_chombo

ik dacht namelijk zo van dan draaid het blok met veel power en dan zijn die draaiende deeltjes daaraan gewend ofzo en dan laat je em weer langzamer lopen dat dat dan misschien die onderdeeltjes niet meer goed functioneren ofzo


jah dat dacht ik dus ffies.. kon het alleen niet verwoorden...

maar beide is 'slecht' dan. want 70 draait alleen maar meer stuk, en 50 dan weer daarom

dus.. maar 50 is altijd minder kracht dus beter

en martijn... lagers konden toch rond de 15000 toeren aan.. zal dus wel niet zon vaart lopen op 50 snelletje
 
Martijn 31-3-2003 20:20 Print reply
Posts: 10000
nee idd..maar ja als je met 50cc meer toeren moet draaien dan zouden ze theoretisch harder slijten dan met 70...(behalve als ze evenveel draaien) maja...70 heeft weer grotere krachten ....dus...komt ongeveer wel geljk.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Markus 1-4-2003 17:46 Print reply
Posts: 69
als het een 80 blok is zou ik me niet druk maken
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 1-4-2003 17:48 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markus

als het een 80 blok is zou ik me niet druk maken


wel als er dan 50cc onder ligt
 
nobody fuck with us!!
Neonlampje 1-4-2003 17:54 Print reply

Posts: 14825
mbx50cyl's voor mbx80 blokken schijnen te bestaan...
 
Hannes 1-4-2003 17:56 Print reply

Posts: 4530
Maar blijft de snelheid dan wel >75km/u

Edit: Kijk want ik wil dus een brommer kopen maar bij de ??n ligt er een 80cc onder en bij de andere een 70cc en ik hoef niet zo hard want hier staan op elke hoek van de straat politieagenten en ik heb toch nergens een echt lang recht stuk weg. En dan wil ik em terug brengen naar ongv 75km/u maar dat is dus wel mogelijk begrijp ik nu zonder dat je de brommer vern**kt

Dit bericht is ge-edit door mr_chombo op 1-4-2003 18:00
 
Supermotard, seperates the men from the boys
DaveTSX 1-4-2003 18:35 Print reply
Posts: 2033
C3 is geloof ik voor 13000RPM en C4 voor max 16000RPM ofzo, iig veel meer.

maar maakt nix uit hoor. Of je moet C4 lagers hebben en dan 50 origineel er onder legge, dan schijnen ze snel te kunnen slijten als je niet vaak genoeg in hoge toeren zit te janken.

Ik heb C4 en jank constant hoge toeren dus dat is geen probleem
 
http://www.2weird4u.com
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 1-4-2003 18:36 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

mbx50cyl's voor mbx80 blokken schijnen te bestaan...


ja is ook zo maar dan nog...moet je daar dan blij mee zijn ofsow

heb je eindelijk 80blok zit er nog 50 op

Dit bericht is ge-edit door Oscar O. - [HRC Nijmegen] op 1-4-2003 18:36
 
nobody fuck with us!!
Blorn 1-4-2003 18:39 Print reply

Posts: 13825
als die (net als de 80 cilinder) vlinderpoort heeft, zou ik er wel blij mee zijn jah..
 

Dit topic is 1404 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved