Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Weer.. Cr125 rotor..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 811 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8369 - Weer.. Cr125 rotor..
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 448 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

timbitter 31-3-2003 12:28 Print topicpost
Posts: 81
Aangezien het vorige topic gesloten is open ik maar weer een nieuwe. Kan ik die rotor nou wel of niet met originele CDI en bobine laten draaien..
 

Steve_ZHC 31-3-2003 14:34 Print reply

Posts: 2716
Het kan wel, maar ik zou het NIET doen.
Dat de originele CDI begrensd is op 10k tpm is volgens mij meer een kwestie van de combinatie van je opvoerspullen, want ik kreeg hem er makkelijk overheen met mijn MT met 70 imi getjoent, 18mm, Tecno bovenlangs, 45mm HD kop en power-boomstronk/zwerfkei-filter...


Het heeft ooit met een 16mm en 39mm HD kop 85 gelopen met 4 bak (op teller), ongetuned...

Toen wilde ik een nieuwe cilinder, heb ik de ouwe weggesmeten, en toen kreeg ik dus 2x achter elkaar een slome 70 imi, maar ze wilden wel toeren draaien, vooral die eerste...
Btw; twv 15-45.
 
Blukaap 31-3-2003 14:40 Print reply

Posts: 10006
std CDI is niet begrensd, je hebt er een paar uitzonderingen tussenzitten, maar het zou ook goed kunnen dat die gewoon gaar zijn.

Wat de std CDI wel heeft is een enorme dip bij 7/8000 RPM doordat ie heel lomp de ontsteking verlaat.

Dus met std CDI heb je alleen de gasreactie (zoals al eerder vermeld).

Ik denk wel dat het kan lopen trouwens, aangezien het principe van zo'n CR125 ontsteking precies hetzelfde is.
 
Bastila is lief
Pingu 31-3-2003 15:03 Print reply
Posts: 1842
mijn yz binnenrotor liep niet met standaard cdi.. moest yz cdi kope.. Bobine maakt niet uit. En er zijn wel degelijk begrensde cdi's, mijn gaat in versnellingen gek doen boven de 12,5/13k
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Blukaap 31-3-2003 15:06 Print reply

Posts: 10006
Dan is ie nog niet direct begrensd, dan kan de CDI er gewoon niet meer maken ofzo (is gaar, te weinig vermogen in de ontsteking etc).
Kijk, als ie er dankzij de CDI niet meer dan 10000 wil maken ofzo, jah, dat zou je begrensd kunnen noemen.
 
Bastila is lief
wipe-out 31-3-2003 15:29 Print reply

Posts: 7672
ff een vraagje waarvoor ik het de moeite niet vind om een nieuw topic te openen:

ik kan voor niks aan een crossmotor ontsteking van een 175cc yamaha (enduro motor, ontsteking is buitendraaier, met lichtspoel) komen, alleen zonder cdi. met ori cdi zal ie dus niet geweldig lopen, maar als ik nou een cdi van een willekeurige crossmotor gebruik, werkt dat dan wel, of moet de cdi echt helemaal afgestemd zijn op onsteking?
 
driver 31-3-2003 16:26 Print reply
Posts: 731
zonder cr125 cdi doet ie t niet, vaak zat geprobeert
 
livin' the fast way
Pingu 31-3-2003 19:42 Print reply
Posts: 1842
Quote:
ff een vraagje waarvoor ik het de moeite niet vind om een nieuw topic te openen:

ik kan voor niks aan een crossmotor ontsteking van een 175cc yamaha (enduro motor, ontsteking is buitendraaier, met lichtspoel) komen, alleen zonder cdi. met ori cdi zal ie dus niet geweldig lopen, maar als ik nou een cdi van een willekeurige crossmotor gebruik, werkt dat dan wel, of moet de cdi echt helemaal afgestemd zijn op onsteking?


zal wel perse met ori cdi moeten ben ik bang.... maar die zijn niet zo duur. Mijne voor yz koste 20 eypo's
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

Dit topic is 448 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved