Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koppakking steeds lek!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 943 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8366 - koppakking steeds lek!!!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1680 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

martinus83 31-3-2003 9:51 Print topicpost

Posts: 3718
Ik heb een malossi 100cc onder me mtx-r2 (80 blok) liggen.

Elke keer blaast hij de koppakking eruit, ik hebal van dat blauw vloeibare loctite pakking geprobeerd icm met een pakking maar nix wil, even gaat het goed en dan blaast hij em dr uit.

Het geval is dat hij super begon te roken en hij borrelde in het reservoirtje vd koelvloeistof en hij wou nie meer gezond lopen.

gister rookte hij nie zo, borrelde wel en de koelvloeistof was ietwat zwarter maar nie erg

Kan het ook de keerring zijn tussen waterpomp en carter???

Dit bericht is ge-edit door martinus83 op 31-3-2003 9:52
 

Zoetahmeerdah [Marcel] 31-3-2003 10:56 Print reply

Posts: 5996
als het water gaat borrelen betekend dat hij VEELTE warm word.
zit er niet ergens iets verstopt? of een knik in je slang of iets anders?
 
ik haat mensen
DaveTSX 31-3-2003 10:59 Print reply
Posts: 2033
je kop altijd goed en gelijkmatig (kruislings) aandraaien, dat scheelt veeeel had ik ook.
 
http://www.2weird4u.com
martinus83 31-3-2003 11:21 Print reply

Posts: 3718
Ik heb alles nagekeken, nix verstopt, wel zit het slangetje naar het reservoir ietwat in rare bochjes maar dat kan het niet echt zijn toch?

Dat borrelen deed hij ook toen hij koud was, het moet een lek zijn in de kop lijkt mij, het verbrande mengsel komt dan in de koelvloeistof ofzo? en dan via het overstort eruit, hij stort dan ook het reservir helemaal vol met vloeistof?!!

Ik snap er nix van, tis al de 4e keer!!
 
DaveTSX 31-3-2003 11:23 Print reply
Posts: 2033
ik heb op tsx ook al de nodige koppakkingen doorgeblazen maar sinds ik de kop echt goed kruislings vastdraaid is het niet meer gebeurd.

meestal wel tot thuis kunnen komen op 1x na.
 
http://www.2weird4u.com
mikey 31-3-2003 11:23 Print reply
Posts: 2392
is je kop wel goed vlak???
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
martinus83 31-3-2003 11:31 Print reply

Posts: 3718
ik heb van zoetahmeerdah een andere kop gekocht die een stuk vlakker is dan dat ik had, ik heb toen op advies van een motorzaak (vos oss)van die blauw loctite prut icm een pakking gedaan(al1 bij de kop) de voetpakking heb ik toen laten zitten.

Er zat vl pakking in de koelvloeistof zag ik net dus het is zeker de koppakking.

Ik heb er aardig hard mee gereden, toen stond hij denk een dik 30 min stil, toen ging een maat van me ff rijden, wheelieen, hoge toeren wel en toen blies hij hem er tusse uit.

Kan het zijn dat het bij koude morot sneller gebeurd? bij warme motor uitzetting van cilinder ofzo---> meer spanning op de tapeinden--->minder kans op lekkage?
 
daantje 10-2-2004 15:57 Print reply
Posts: 27
Je moet je kop vlakken oen glasplaat pakken jif erop en rustig ronddraaiende bewegingen maken.
10 minuutjes zachtjes schuren/polijsten dan nieuwe pakking kop erop en kruislings aandraaien
eerst handvast dan steeds iets vaster gebruik een moment sleutel tot de juiste Nm na 500 km ff natrekken met het zelfde koppel.
 
Ubermens 10-2-2004 15:58 Print reply

Posts: 1111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daantje

Je moet je kop vlakken oen glasplaat pakken jif erop en rustig ronddraaiende bewegingen maken.
10 minuutjes zachtjes schuren/polijsten dan nieuwe pakking kop erop en kruislings aandraaien
eerst handvast dan steeds iets vaster gebruik een moment sleutel tot de juiste Nm na 500 km ff natrekken met het zelfde koppel.


Topic is een beetje oud . Die malossi heeft ie al lang niet meer.
 
Oost, west.........Honda best!
Wanker 10-2-2004 15:58 Print reply

Posts: 947
misschien heel piepklein krasje in kop/cilinder? heb ik ook gehad.. koppakking verbrandde steeds

vlakken dus

Dit bericht is ge-edit door Wanker op 10-2-2004 15:59
 
No rap, No reggae, No hardstyle
2wheels[jurg] 10-2-2004 16:01 Print reply

Posts: 3503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daantje

Je moet je kop vlakken oen glasplaat pakken jif erop en rustig ronddraaiende bewegingen maken.
10 minuutjes zachtjes schuren/polijsten dan nieuwe pakking kop erop en kruislings aandraaien
eerst handvast dan steeds iets vaster gebruik een moment sleutel tot de juiste Nm na 500 km ff natrekken met het zelfde koppel.


anders kijk je effe naar de datum OEN
 
REPSOL_MIKE 10-2-2004 16:10 Print reply

Posts: 2238
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daantje

Je moet je kop vlakken oen glasplaat pakken jif erop en rustig ronddraaiende bewegingen maken.
10 minuutjes zachtjes schuren/polijsten dan nieuwe pakking kop erop en kruislings aandraaien
eerst handvast dan steeds iets vaster gebruik een moment sleutel tot de juiste Nm na 500 km ff natrekken met het zelfde koppel.


je bent zelf een oen met je wannaBee zen tuning
 
gijsd 10-2-2004 16:34 Print reply

Posts: 327
cilinder en cilinderkop afvlakken
 
Blijhoofd 10-2-2004 16:51 Print reply

Posts: 7378
dat ding staat immiddels bij de wouten
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Blukaap 10-2-2004 16:54 Print reply

Posts: 10006
Je loopt achter, je bent al net zo snel als die suzuki van je Sander .

evil
 
Bastila is lief

Dit topic is 1680 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved