Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schakelprobleem met GSM

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 913 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8352 - Schakelprobleem met GSM
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3331 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Saknet 4-4-2003 13:22 Print reply

Posts: 10355
mijn bak doet ook moeiljik vanuit zn vrij naar zn 1,
maar als ik tijdens rijden vol doortrek in zn 3 gas terug doe en gelijk tikje omhoog valt ie heel relaxed in zn 4, zelfs zonder koppeling dus ik neem aan dat het wel meevalt allemaal

ik heb wel gehad dat ik eens een 6bak verkeerd in em broem gezet had toen wou hij omhoog perfect schakelen maar naar beneden ging hij echt heeeeel moeilijk, na 3x terug te hebben geschakeld blokkeerde het blok van binnen
paar tandjes kapoet maar ach wasook nog maar 16 ofzo (nu 19 )
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Neonlampje 4-4-2003 14:06 Print reply

Posts: 14825
ja heb ik ook eens gehad (ook opzekop bak)
was er een borgclipje losgesprongen.. hele bak naar de kanker (6bak)
 
renegade 4-4-2003 14:06 Print reply

Posts: 1064
ik heb dus ook een gsm, ook wel eens problemen mee maar dan ligt het echt aan mij vaak. eu een klein vraagje ik las je setup en ik wou dus precies het zelfde doen ik heb nu dan ook die mk pot en wou ook mk 19 mm kopen en een mk 70 er bij halen. ik zou wel eens jou ervaringen willen weten of het een aanrader is of niet. ik wil geen gilardoni dat kost me namelijk te veel euu ik heb zelf ook nog een probleem niks doet het meer kwa electra??? alleen als ik hem aan heb (gelopen geen kick start meer) dan doet me voor licht en me achter licht wel. ligt dit nu aan me accu of niet???
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
-Zeroed in- 4-4-2003 20:13 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GSM

Ik heb ook een gilera GSM bij mij maakt ie alleen een hard knal geluid als ik te hoog in toeren terug schakel. Misschien is dat het en et kan idd ook je ketting zijn.


idioot!!!
met dat soort dingen sloop je een gsm dus.

 
-Zeroed in- 4-4-2003 20:36 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flakfazer

ik heb dus ook een gsm, ook wel eens problemen mee maar dan ligt het echt aan mij vaak. eu een klein vraagje ik las je setup en ik wou dus precies het zelfde doen ik heb nu dan ook die mk pot en wou ook mk 19 mm kopen en een mk 70 er bij halen. ik zou wel eens jou ervaringen willen weten of het een aanrader is of niet. ik wil geen gilardoni dat kost me namelijk te veel euu ik heb zelf ook nog een probleem niks doet het meer kwa electra??? alleen als ik hem aan heb (gelopen geen kick start meer) dan doet me voor licht en me achter licht wel. ligt dit nu aan me accu of niet???


gilardoni is niet zo hoogtoerig als ik gehoopt had.
tis meer trekkracht, en veel ook.
kan ook aan me twv liggen.
die is te licht, bovendien is gilardoni niet goed afgesteld, stottert, pruttelt, verzuipt, houd in, koppeling slipt zowat bij elk toerental, etc.
morgen ga ik hem zowieso ff fatsoenlijk afstellen want das niks zo.
verder ga/moet ik sterkere veren erin frotten of er nu wat ringen tussen douwen want zo kan ik niet normaal rijden, hij klinkt nu net als een scooter .

dat je elektra het niet doet komt gewoon door een zekeringetje, als alles het wel doet nadat hij gestart is.
kijk alleen wel even hoe het komt dat die doorgebrand is, anders kan je om de 2 minuten er een nieuwe zekering inflikkere.
bij mij zat het in me achterlicht die kortsluiting maakte.

metrakit uitlaat met metrakit cilinder moet opzich best lopen, maar houd er wel rekening mee dat het gietijzer is, en dat die mk uitlaat zon piekerige powerband heeft
en neem bij voorkeur 21mm

om ff nog iets aan de topicstarter bij te dragen:
vertel eens eerlijk hoe je hem berijdt en hoe je schakelt, pas dan kan ik zeggen hoe erg de schade eventueel is en wat je eraan kan doen.

Dit bericht is ge-edit door -[inferno]- op 4-4-2003 20:54
 
Mol! 4-4-2003 20:51 Print reply
Posts: 1594
Jongens, het ging over schakelen (!) en niet over setups... Jullie solliciteren zo blijkbaar wel naar PP`s en het closen van deze topic...
 
Gilera Super Motard 4-4-2003 22:56 Print reply
Posts: 16
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -[inferno]-

[...]


gilardoni is niet zo hoogtoerig als ik gehoopt had.
tis meer trekkracht, en veel ook.
kan ook aan me twv liggen.
die is te licht, bovendien is gilardoni niet goed afgesteld, stottert, pruttelt, verzuipt, houd in, koppeling slipt zowat bij elk toerental, etc.
morgen ga ik hem zowieso ff fatsoenlijk afstellen want das niks zo.
verder ga/moet ik sterkere veren erin frotten of er nu wat ringen tussen douwen want zo kan ik niet normaal rijden, hij klinkt nu net als een scooter .

dat je elektra het niet doet komt gewoon door een zekeringetje, als alles het wel doet nadat hij gestart is.
kijk alleen wel even hoe het komt dat die doorgebrand is, anders kan je om de 2 minuten er een nieuwe zekering inflikkere.
bij mij zat het in me achterlicht die kortsluiting maakte.

metrakit uitlaat met metrakit cilinder moet opzich best lopen, maar houd er wel rekening mee dat het gietijzer is, en dat die mk uitlaat zon piekerige powerband heeft
en neem bij voorkeur 21mm

om ff nog iets aan de topicstarter bij te dragen:
vertel eens eerlijk hoe je hem berijdt en hoe je schakelt, pas dan kan ik zeggen hoe erg de schade eventueel is en wat je eraan kan doen.

Dit bericht is ge-edit door -[inferno]- op 4-4-2003 20:54

Hoe ik rijd? wil je dat wel weten?? haha nee ik rijd meestal rustig 60 of 70 ofzo binnen in de stad 40 50 , ik trek hem meestal aleen in de laatste 3 versnellingen hoog in de toeren want het powerband ligt van 9000 tot 11500 hij gaat ongeveer tot de 13000 maar dan trekt hij niet meer zo dus heb ik dat ook maar 1 keer gedaan in de 4 ofzo voor te kijken hoe hoog ie ging.Ik schakel ook nooit zonder koppeling ofzo . maar ik heb wel de laatste tijd last ervan dat me koppling begint te slippen bij 9000 of 10000 toeren dus die zijn versleten denk ik , maar het raare is dat ze met weg rijden niet doorslippen of voor het stoplicht kan ik hem gewoon in z'n 1 laten met de koppeling in hij begint niet te rollen.Maarja ik ga binnekort met Dave zowiezo dat blok uitelkaar halen dus dan zie ik wel of er ergens iets is uitgesleten ofzo is.

nog ff snel wat info voor flakfazer:
je moet als je dat wil hebben het beste alles in 1 keer doen dan loopt de cilinder het beste met die 19er en 21mm krijg je neit voor gsm of natuurlijk eigenbouw spruitstukje (wel 26mm dacht ik van malossi) . de cilinder is redelijk hoogtoerig en trekt met die carb ook supersnel door alle versnelingen heen het is echt een genot om mee te rijden ALS hij goed is afgesteld!En daar heb ik ook wel een paar uurtjes ingestoken om die af te stellen.En je kunt het beste de originele luchtfilter houden race luchtfilter is onmogelijk af te stellen is echt geen beginnen aan! En een splitfire liet die van mij nog zuiverder en fijner lopen en van die leuke knalletjes in de uitlaat als je het gas terug doet.(ik heb wel wat minder demperwol dan normaal). Je moet er wel mee rekening houden als je deze cilinder koopt dat alles in je blok en eigenijk je totale brommer opeens veel sneller begint te slijten, niet aleen die normale dingen zoals tandwielen en ketting maar nog veel andere dingen want ik heb dus echt veel kapot gehad en die waslijst onderdelen bespaar ik je maar!
 
-Zeroed in- 5-4-2003 9:09 Print reply

Posts: 3255
powerband/top/geluid/andere info?
ik heb trouwens wel powerfilter en is best af te stellen hoor en het maakt zooooon oppervet geluid

en kan je pics nemen van je carters als ie geplitst is?
bij voorkeur veel pics, ook van je tandwielen want ik wil wel eens weten of het klopt dat die zo hard slijten, lijkt mij sterk maargoed.


Dit bericht is ge-edit door -[inferno]- op 5-4-2003 9:10
 
Gilera Super Motard 5-4-2003 12:11 Print reply
Posts: 16
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -[inferno]-

powerband/top/geluid/andere info?
ik heb trouwens wel powerfilter en is best af te stellen hoor en het maakt zooooon oppervet geluid

en kan je pics nemen van je carters als ie geplitst is?
bij voorkeur veel pics, ook van je tandwielen want ik wil wel eens weten of het klopt dat die zo hard slijten, lijkt mij sterk maargoed.


Dit bericht is ge-edit door -[inferno]- op 5-4-2003 9:10

ja maar jij hebt geen 72,5cc metra kit cil. he en geen 19mm en wel een metra kit uitlaat dacht ik he maar in ieder geval die combinatie van mij is niet af te stellen met en powerfilter.ehh het geluid is gewoon oorverdovend als een vriend van me met zijn gsm (50snel,metrakit uitlaat) naast me staat en eerst hem zijne start en ik dan de mijne dacht hij dat hem zijn brommer was uitgevallen ! maar hij liep nog hij hoorde hem aleen niet meer. maar dat geluid is gewoon super mooi vind ik zelf vooral op hoge toeren. en het is bij mij even hard bij 6000 als bij die vriend van me met 50cc bij 10000 . Der topsnelheid heb ik nog niet precies gemeten maar die vriend van gaat 90 en als ik dan naast hem rijd en het gas opentrek rijd ik hem helemaal zoek , dus ik schat dat hij tussen de 110 en 120 zoiets loopt. En ik heb laats in Duitsland bij de Shell 99 octaan benzine erin gegooit , maar dat merk je best wel hij trekt wat sneller op enzo,loopt ook iets fijner. Maar ik heb ook eens effe een powerfilter erop gehad toen ik het probeerde af te stellen maar hij viel altijd uit onder het rijden (dus verkeerd mengsel ) maar dat klonk als een 125 cc crosser ,zijden vrienden van me ook dat was echt een mooi geluid aleen het reed niet echt goed . Maarja ik weet nou nog altijd niet precies wat er aan mijn schakelbak is !
 
-Zeroed in- 5-4-2003 13:43 Print reply

Posts: 3255
hummmm ik heb 21mm + gilardoni 70 en die is ook 72,5cc vriend.....
powerfilter is prima af te stellen hierop.
en metrakit ja en ga vanmiddag die gianelli er weer onder zetten, is beter.




Dit bericht is ge-edit door -[inferno]- op 5-4-2003 13:43
 
Saknet 5-4-2003 15:39 Print reply

Posts: 10355
70cc is geen boogiman..
tenminste; niet voor honda

en met elk luchtfilter is je brommer wel af te stellen hoor, gewoon ff sproeierkes testen. (niet aan die schroefjes draaien en gasnaald gewoon standard stand; veranderen scheelt toch amper wat dat is enkel het fijn_afstellen)

probeer maar eens zonder luchtfilter en een sproeier 3 tot 7 maten groter dan je nu hebt..

Dit bericht is ge-edit door barteld op 5-4-2003 15:41
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
-Zeroed in- 5-4-2003 22:09 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barteld

70cc is geen boogiman..
tenminste; niet voor honda

en met elk luchtfilter is je brommer wel af te stellen hoor, gewoon ff sproeierkes testen. (niet aan die schroefjes draaien en gasnaald gewoon standard stand; veranderen scheelt toch amper wat dat is enkel het fijn_afstellen)

probeer maar eens zonder luchtfilter en een sproeier 3 tot 7 maten groter dan je nu hebt..

Dit bericht is ge-edit door barteld op 5-4-2003 15:41


gasnaald die niks uitmaakt?
kom jij achter vriend
enne, wat bedoel je met boogiman

Dit bericht is ge-edit door -[inferno]- op 5-4-2003 22:09
 

Dit topic is 3331 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved